Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تحلیلگران برجسته جهان عرب با اشاره به موشک سوری که به عمق اراضی اشغالی اصابت کرده است از آن به مثابه پایان صبر راهبردی و شروع مرحله جدیدی که واکنش مستقیم در عمق فلسطین اشغالی است، نام برد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم با اشاره به واکنش قوی سوریه به حمله صهیونیست‌ها نوشت: سوریه در حال به دست آوردن عافیت خود است و مرحله کظم غیظ به نهایت خود رسیده است و «موشک دیمونا» سوری عنوان بارز مرحله آتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شما بشارت می‌دهیم که قدرت بازدارندگی اسرائیل خورده شده و گنبد آهنین ناتوان است.

وی می‌نویسد: اینکه «موشک دیمونا» به اطراف نیروگاه دیمونا اسرائیل برسد و گنبد آهنین در رهگیری آن ناکام بماند صرف نظر از اینکه زمین به هوا یا زمین به زمین بوده باشد به مفهوم این است که قدرت بازدارندگی اسرائیل خورده شده است و نوعی حالت رعب بر محافل نظامی و شهرک نشینان اسرائیلی سایه افکنده است که افزایش هم خواهد یافت.

عطوان تاکید کرد: نظریه معروف و طلایی وجود دارد که می‌گوید که اگر می‌خواهی که واکنش رسمی اسرائیلی را ببینی باید رسانه‌های اسرائیلی را دنبال کنی و دخالت سانسور نظامی و حذف برخی اطلاعات و این نظریه درباره «موشک دیمونا» که به اطراف شهر دیمونا در صحرای نقب اشغالی رسید، مطابقت می‌کند.

وی می‌نویسد: همه روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی اسرائیلی و تحلیلگران نظامی اسرائیلی و بیشتر ژنرال‌های صهیونیست ابدا به موشک دیمونا و آسیب نظامی آن نپرداختند و مانع از پرداختن به آن از بیم آشفتگی شدید و بی اعتمادی بیشتر، شدند.

عطوان تاکید کرد: ارتش صهیونیست‌ها توان خود را در برابر توان موشکی مقاومت از دست داده است.

وی ادامه داد: واکنش سامانه دفاع هوایی سوریه به حملات اسرائیل و مقابله با جنگنده‌های مهاجم و تعقیب آن‌ها با موشک‌ها بر فراز فلسطین اشغالی تحولی مهم و گواهی رویارویی آتی و کشیده شدن نبرد به عمق اسرائیل از حیث هوایی و زمینی است.

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم بیان کرد: نکته شگفت آور در این باره واکنش برخی اعراب است که هنگامی که ارتش سوریه که بر بیشتر اراضی سوریه مسلط شده است؛ واکنش را به تعویق می‌اندازد آنرا بزدل خطاب می‌کنند که واکنش نشان نمی‌دهد و هنگامی که واکنش نشان می‌دهد و موشکی با کلاهک انفجاری به اطراف نیروگاه هسته‌ای دیمونا می‌رسد و از گنبد آهنین که آمریکا ده‌ها میلیارد دلار برای توسعه آن هزینه کرده است، عبور می‌کند؛ درباره آن شک می‌کنند و در کنار اسرائیل به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به شکل شرم آور قرار می‌گیرند.

عطوان اعلام کرد: اسرائیل توان تحمل یک موشک بالستیک با کلاهک انفجاری را ندارد و حالت آشفتگی و رعب و وحشتی که این روز‌ها شهرک نشینان در آن به سر می‌برند و پس از رخنه موشک سوری به سامانه، باید گفت که «زمانه اسرائیلی» نفس‌های آخرش را می‌کشد و مرحله جدیدی شروع می‌شود که عنوان اصلی آن واکنش مستقیم در عمق فلسطین اشغالی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عمق فلسطین اشغالی عطوان موشک دیمونا فلسطین اشغالی موشک دیمونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند

در پی حملات حزب الله علیه شمال فلسطین اشغالی شهردار کریات شمونه که امروز در معرض موشک‌های مستقیم مقاومت قرار گرفته رهبران رژیم اسرائیل را تهدید به شورش بزرگ کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، بعد از شلیک ده‌ها فروند موشک از خاک لبنان به سوی الجلیل و سقوط بسیاری از آنها بر روی ساختمان‌ها و خودروهای موجود در کریات شمونه، شماری از شهرک نشینان زخمی ‌شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، حمله موشکی جدید منجر به آسیب رسیدن به زیر ساخت‌های موجود در این شهرک و قطع کامل برق آن شد.

شاهدان به هاآرتص خبر دادند که دست کم 40 فروند موشک به سوی این شهرک شلیک شده است، این در حالی است که ارتش اسرائیل در بیانیه خود ادعای رهگیری برخی از آنها را کرده است.

حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

در همین رابطه افیخای اشترن شهردار کریات شمونه به رسانه‌ها گفت: آنهایی که تصور می‌کنند ساکنان کریات شمونه هتل‌های محل اقامت خود را ترک کرده و (زیر این آتش) به شهرک باز خواهند گشت، سخت در اشتباه هستند، اگر تصمیم جدی در رابطه با سرنوشت و آینده ما گرفته نشود، اعتراضات و درگیری‌‌هایی که در تقاطع کاپالان تل‌آویو شاهد آن هستیم، در مقابل اعتراضاتی ما برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم، از این پس یک بازیچه بچگانه خواهد بود.

گابی نعمان رئیس شورای شهرک شالومی هم گفت: آنانی که تصور می‌کنند می‌توان حزب الله را از طریق توافق متوقف کرد فریب خورده و در اشتباه هستند، ارتش باید کاری برای ما انجام دهد.

تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب‌اللهسیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • مقاومت اسلامی عراق بندر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد