Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه پرسپولیس به خاطر یک سهل‌انگاری احتمالا با جریمه‌ای حداقل ۲۰ هزار دلاری مواجه شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، فوتبال ایران عادت دارد که در خوشحال‌ترین حالت ممکن هم بهانه‌ای به فیفا و AFC بدهد تا با جریمه‌های ریز و درشت مواجه شود؛ از جریمه‌های چند هزار دلاری گرفته تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار هم پرسپولیس در روزی که چهارمین پیروزی پیاپی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را تا حدودی قطعی کرد در اقدامی عجیب، بهانه‌ای به دست مسئولان AFC داد تا آن‌ها بتوانند این نماینده ایران را جریمه کنند.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که شهریار مغانلو، مهاجم پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش مقابل گوای هند انتخاب شد؛ جایی که مغانلو باید در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی شرکت می‌کرد ولی این اتفاق نیفتاد و عالیشاه به این کنفرانس رفت. حالا پرسپولیس براساس چه ماده و تبصره‌ای ممکن است با جریمه مواجه می‌شود؟

در بند ۳ ماده ۳۵ قوانین فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا آمده است: سرمربی تیم‌ شرکت کننده و بهترین بازیکن زمین باید در کنفرانس بعد از هر بازی که شرکت کردند، حضور پیدا کنند. این ماده از قوانین لیگ قهرمانان می‌گوید که در کنفرانس پس از بازی پرسپولیس و گوا، شهریار مغانلو حتما باید شرکت می‌کرده ولی مشخص نیست که چرا امید عالیشاه از سوی باشگاه به این کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده است.

و اما جریمه نرفتن بهترین بازیکن به نشست خبری چیست؟ در بند ۵ ماده ۳۵ قوانین لیگ قهرمانان آسیا آمده است: هر شخصی که نتواند در یک کنفرانس مطبوعاتی الزامی شرکت کند حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه خواهد شد. هم‌چنین باشگاه شرکت کننده طبق ماده ۳.۳.۹ مسوول هرگونه حضور پیدا نکردن در یک کنفرانس مطبوعاتی است. کمیته انضباطی AFC ممکن است مجازات‌های بیش‌تری بنا به صلاحدیدش اعمال کند.

ماده ۳.۳.۹ هم راجع به الزام حضور افراد در کلیه فعالیت‌های رسمی اعم از جلسه هماهنگی و کنفرانس مطبوعاتی براساس دستورالعمل‌های AFC است که در بند اول آن راجع به جرایم حاضر نشدن در نشست گفته است: حاضر نشدن در هر گونه فعالیت یا رویداد رسمی منجر به جریمه حداقلی ۱۰ هزار دلاری باشگاه خواهد شد. در بند دوم هم از امکان اعمال جرایم بیش‌تر از سوی کمیته انضباطی AFC صحبت کرده است.

با این اوصاف پرسپولیسی‌ها احتمال دارد به خاطر یک کنفرانس مطبوعاتی ساده حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه شوند که ۱۰ هزار دلار آن مربوط به شهریار مغانلو و ۱۰ هزار دلار آن مربوط به خود باشگاه پرسپولیس است؛ جریمه‌ای که اگر اعمال شود نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها قوانین لیگ قهرمانان را به درستی نخوانده‌اند. ممکن است که مسوولان پرسپولیس تصور کرده‌اند که در کنفرانس بعد از بازی همانند کنفرانس قبل از بازی، آن‌ها باید یک بازیکن را برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی انتخاب کنند.

همچنین شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که چرا باشگاه فولاد و جواد نکونام به خاطر فرستادن سسما به جای نکونام به نشست‌های خبری با جریمه مواجه نمی‌شوند که جواب آن در سایت AFC است. دلیل این اتفاق معرفی شدن سسما، دستیار اسپانیایی نکونام به عنوان سرمربی فولادی‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان است که در تمامی گزارش بازی‌های این نماینده ایران ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرسپولیس شهریار مغانلو گوای هند کنفرانس مطبوعاتی لیگ قهرمانان ۱۰ هزار دلار ماده ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعظیم شهریار مقابل چهره خاص زندگی

به گزارش "ورزش‌ سه"، شهریار مغانلو بار دیگر در یک بازی سپاهان موفق به گلزنی شد و توانست تعداد گل‌هایش در این فصل از مسابقات را به عدد 15 برساند و در فاصله 4 هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و سوم در آستانه کسب دومین کفش طلایی پیاپی قرار بگیرد. او فصل گذشته با 13 گل عنوان کفش طلایی را به نام خود زد.

اما نکته قابل توجه درباره شهریار مغانلو در این مسابقه جشن گل او بود که در ورزشگاه نقش جهان که روز پر هواداری را هم پشت سر نگذاشت، توجه حاضرین را جلب کرد. او پس از گلزنی بدون اینکه از کاوه رضایی که در چند قدمی او بود، تشکر کند، به سمت جایگاه ویژه رفت و به سمت یکی از حاضرین در آن منطقه از استادیوم تعظیم کرد. 

ویدئو: 331978

پس از پایان مسابقه مشخص شد که پدر شهریار مغانلو در استادیوم نقش جهان حاضر بوده و دلیل جشن گل خاص و تعظیمی که داشت، حضور پدرش بوده است. با این حال مغانلو پس از ابراز ارادت به پدر دوباره به سمت دروازه استقلال خوزستان بازگشت و به جشن دیگری از بازیکنان سپاهان با حضور کاوه رضایی پیوست و از او بابت پاس گلی که برایش در محوطه شش قدم ارسال کرد، تشکر کرد.

شهریار اگر نگوییم بهترین بازیکن سپاهان در مصاف با استقلال خوزستان و همینطور بهترین بازیکن زمین بود، یکی از بهترین‌ها بود و چند موقعیت بسیار خوب را با مهارت بالا در سرزنی و شوتزنی ایجاد کرد که بدشانس بود و فقط یک مرتبه موفق به گلزنی شد. با این حال بی‌شک گلزنی مقابل دیدگان پدر برای آقای گل لیگ برتر در هوایی بهاری و بارانی ورزشگاه نقش جهان حس و حال خاصی داشته است.

دیگر خبرها

  • تعظیم شهریار مقابل چهره خاص زندگی
  • گل اول سپاهان به استقلال خوزستان + فیلم
  • مارکینیوش: می‌خواهیم فرهنگ پاری سن ژرمن را به همه نشان دهیم
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • مورد عجیب عبدالله
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران