Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفیسی از اجرای طرح «کارت نماز» تا طرح تلاوت نور و محفل انس با قرآن در کانون رایه العباس صومعه سرا همزمان با ماه رمضان خبرداد.

«وحید نفیسی» با تشریح برنامه‌های کانون رایه العباس صومعه سرا در ماه مبارک رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ویژه برنامه‌های رمضانی کانون با همکاری هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و پایگاه بسیج شهدای گمنام از ۲۴ فروردین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رایه العباس مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان صومعه سرا از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد خبر داد و افزود: بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در قالب طرح تلاوت نور یک صفحه از قرآن مجید همراه با ترجمه قرائت شده و سپس حجت الاسلام ایلداری به بیان احکام و فلسفه و آداب روزه‌داری می‌پردازد.

 

وی محفل انس با قرآن کریم و مراسم لیالی قدر را از دیگر برنامه‌های رمضانی کانون عنوان کرد و بیان داشت: با تشکیل کانال کانون در فضای مجازی ختم مجازی قرآن کریم نیز برگزار می‌شود.

 

نفیسی با اشاره به اجرای طرح «کارت نماز» به منظور تشویق نوجوانان جهت حضور در مسجد و اقامه نماز اظهارداشت: در قالب این طرح اول هر ماه به نوجوانانی که در نماز جماعت‌های بیشتری شرکت کرده‌اند، جوایزی اهدا می شود، ضمن اینکه «کارت نماز» تعداد حضور و غیاب آنان در نمازها را نیز ثبت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه کانون دارای یکصد عضو است ادامه داد: همچنین هر نوجوانی که سه نفر از دوستان خود را جذب کانون و مسجد کند، جایزه ویژه‌ای دریافت می‌کند.

 

مدیر کانون رایه العباس در ادامه با تشریح اقدامات این کانون در بحران کرونا، از ضدعفونی مسجد و محله و تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در پنج مرحله خبر داد و اعلام کرد: اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کمک مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان تا کنون ۶۰ بسته معیشتی توزیع کرده اند.

 

وی اذعان کرد: در هر مرحله ۱۲ بسته به ارزش اقتصادی  هر بسته پنج میلیون ریال شامل برنج، حبوبات، ماکارونی، روغن پنیر و....اهدا شده است.

 

گفتنی است؛ کانون رایه العباس با کسب ۱۲ هزار و ۶۶ امتیاز در طرح ملی ایران قوی، رتبه چهارم کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان صومعه سرا را دارد.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حضرت ابوالفضل ع صومعه سرا کانون های مساجد گیلان طرح تلاوت نور مسجد حضرت ابوالفضل ع کارت نماز صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود