Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:28:11 GMT

سه هزار خانوار ایلامی بسته های حمایتی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۸۱۱۲

سه هزار خانوار ایلامی بسته های حمایتی دریافت کردند

به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز شنبه در نشست مجازی با خبرگزاری ایرنا بمناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره ۲ میلیون ریال، ۲ نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر ۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی به پرداخت تسهیلات کرونا کرونا اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی از تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن‌ها به مبلغ ۳۵۱ هزار ریال طی ۲ سال کسر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: آمار و اقدامات مرتبط با ارائه تسهیلات در ایلام قابل رصد توسط مردم است و طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است اما این به معنای ریشه کن شدن بیکاری نیست.

شیرخانی یادآور شد: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۹۳ میلیارد تسهیلات به چهار هزار و ۷۷۲ طرح اشتغال روستایی در استان توسط بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۸۸ را فراهم کرده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، تاکنون یک هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۱۳ هزار و ۱۰۰ طرح در این استان پرداخت شده است.

شیرخانی اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۴۶ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: ایلام دارای رتبه نخست کشوری در ثبت نام متقاضیان و معرفی کارگاه‌ها به بانک‌های عامل و رتبه اول پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا به نسبت سهم ابلاغی دارا است.

یک هزار و ۲۸۴ نفر در استان مشغول بکار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: یک هزار و ۲۸۴ نفر سال گذشته در طرح های کارورزی، مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد در استان مشغول بکار شدند که از این تعداد ۳۳۲ نفر در طرح یارانه دستمزد، ۲۲۷ نفر مشوق بیمه ای و ۷۲۷ نفر نیز مربوط به طرح کارورزی است.

شیرخانی ادامه داد: یک هزار و ۴۴۹ تعاونی با عضویت ۶ هزار و ۷۰۳ نفر و ایجاد ۱۱ هزار و ۵۱۴ فرصت شغلی در استان ایلام وجود دارد.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ایلام کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی میلیون ریال یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند