Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارانی گفت: لقمه حلال و دعای خیر پدر و مادر باعث شد در مسیر قرآنی قرار بگیرم و در کنار انس با مفاهیم قرآنی دارایی مقام برتر استان بشوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ چند روزی از ماه مهمانی خدا گذشت؛ مهمانی که تنها یک ماه از دوازده ماه سال پیش می‌آید و سرشار از نور و صوت قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت قرار گرفتن در ماه قرآن، با یکی از بانوان قاری استان بوشهر به گفت و گو مجازی نشستیم که در ادامه این گفت و گو را می‌خوانیم.

لطفا خودتان را کامل معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
باعرض سلام خدمت شما روزه داران  مهمانان خداوند  ان شاالله که طاعات و عبادات شما مورد قبول درگاه حق واقع شود و مقدمه ای برای ظهور امام زمان باشد.

فاطمه بارانی هستم قاری، حافظ قرآن  و مربی در زمینه های خفظ و قرائت.

 

از چه زمانی به طور تخصصی روی موضوع قرائت قرآن کریم کارتان را آغاز کردید؟

من از همان دوران نوجوانی با وجود اشتیاق و علاقه فراوانی که به قرآن داشتم با همکاری اساتید قرآنی در مدرسه و مسجد بصورت تخصصی قرائت رو دنبال کردم.

چه عاملی باعث شد که به سمت قرآن کریم بروید؟

سه عامل باعث شد که من عاشق قرآن بشم وگرایش در این زمینه پیدا کنم. اول اینکه بنده وقتی تاثیر قرآن را در زندگی علما وبزرگان و شهدا میدیدم، دوم تحت تاثیر دوستان قرآنی قرار گرفتم و سومین عامل لقمه حلال و دعای پدر و مادر و تشویق اساتید بود.

آیا به جز قرائت در رشته‌های دیگر قرآن کریم هم کار کرده‌اید؟

بنده به جز قرائت توفیق پیدا کردم در زمینه حفظ  ،مربی گری ، داور مسابقات فعالیت داشته باشم.

تاکنون چه مقام‌هایی در مسابقات قرآن کریم کسب کرده‌اید؟

الحمدلله توفیق پیدا کرده ام در زمینه حفظ، قرائت  و تدبر در آیات مقام های اول تا سوم کسب کنم.

شرکت در مسابقات قرآن کریم معمولا با چه انگیزه‌ای صورت می‌گیرد؟

شرکت در مسابقات قرآنی اولا به نیت یک رقابت سالم بین قرآن آموزان برای بالابردن انگیزه انجام میشود و ثانیا اینکه برای تثبیت قرائت و حفظ باید باشد. ثالثا برای تشویق جوانان و نوجوانان به سمت قرآن باید باشد.

بعد از سالها ارتباط مستمر با قرآن کریم، چه تأثیری در زندگی خود احساس می‌کنید؟

طبیعتا انسان وقتی با چیزی انس می‌گیرد به صورت ناخودآگاه تاثیر آن را در زندگی یاحساس می‌کند که شاید قابل وصف نباشد.

منم واقعا سعی کردم تاثیر قرآن را در زندگی فردی که منو مقید به انجام اوامر الهی می‌کند و از نهی ها باز می‌دارد مانوس باشم. در زندگی اجتماعی انسان رو به این توفیق میرسونه که انواع حقوق بندگان خدا را بجا بیاورد.

روزانه چقدر قرآن تلاوت می‌کنید؟

الحمدلله در غیر ماه مبارک توفیق ۱تا۲ جز و در ماه مبارک روزانه ۵ جزء تلاوت میکنم.

چطور باید قرآن را تلاوت کرد تا اثرگذار باشد؟

اگر می‌خواهیم  تلاوت قرآن بر ما اثرگذار باشد، اولا این که لقمه حلال باشد. دوما گناهانی رو که زبانی و چشمی هستند به حداقل رساند، سوما سعی کنیم قرآن رو باتوجه به معانی و تفاسیر بخونیم. رابعا اگر زمان مشخص و مقدار مشخصی برای قرائت انتخاب کنیم انگیزه و علاقه فراوانی در ما ایجاد می‌کند.

چه توصیه‌ای برای خانواده‌ها دارید تا فرزندانشان را با قرآن کریم مأنوس کنند؟

تا زمانی که پدر ومادر خودشان با قرآن مانوس نباشند و اثرات آن را در زندگی پیاده نکنند، نمی‌توانند بچه ها و جوانان خودشان را با قرآن مانوس کنند که نمونه کامل آن را در زندگی حضرت زهرا(س) و علی(ع) می‌بینیم.

نمونه دیگر شما اگر برید زندگی نامه امام رحمه الله علیه رو بخوانید می‌بینید که از همان شیرخوارگی مادر ودایه با قرآن مانوس بودند و در همه حالات برای امام قرآن می‌خوانند و امام در سن ۷ سالگی حافظ کل قرآن می‌شود.

چقدر مفاهیم قرآن در حکومت و زندگی مردم جاری است؟

اگر مفاهیم قرآنی در حکومت و زندگی مردم جاری باشد حکمرانانی که بر آنان حکومت می‌کنند الهی خواهند بود، چون مردم خود هستند که با شیوه انتخاب قرآنی می‌توانند حکمرانی را برای خود انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرآن کریم لقمه حلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)