Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرزبان نظری پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در سال ۹۹ اظهار کرد: پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه ۹۶، ۷۸ مدرسه در این استان آسیب دیده که با همت خیرین تاکنون تعداد ۲۹۲ پروژه با یک هزار و ۲۲۱ کلاس درس با اعتباری بیش از یک صد و ۵۵ میلیارد تومان کمک خیری و یک صد و ۹۵ میلیارد تومان کمک دولتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ متر مربع است، افزود: در استان کرمانشاه تا پیش از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ متر مربع بوده که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی این استان با افزایش ۰.۷۱ متر مربع به ۶.۴۱ متر مربع رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ با همت خیرین و بخش دولتی در مدت زمان حدود یک هزار و ۲۰۰ روز پس از زلزله بزرگ استان کرمانشاه یک هزار و ۲۲۱ کلاس درس با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان، که یک صد و ۵۵ میلیارد تومان خیری و یک صد و ۹۵ میلیارد تومان دولتی ساخته شده و این یعنی در یک هزار و ۲۰۰ روز پس از زلزله، هر روز بیش از یک کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده است.

وی عامل تأثیرگذار در این موفقیت مشارکت و همدلی بین اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه دانست.

نظری به تشریح پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: در ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ با حضور معاون اول رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس متقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، آئین افتتاح ۳۰ پروژه آموزشی و ورزشی در قالب ۲۹ باب مدرسه و یک استخر دانش آموزی سرپوشیده با یک صد و ۴۸ کلاس درس و زیربنای ۱۶ هزار و ۹۲۳ متر مربع از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال صورت گرفت که از این تعداد ۱۴ فضای آموزشی و ورزشی با ۷۹ کلاس درس و زیربنای ۹ هزار و ۵۹۵ متر مربع و ۳۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسه ساز در مناطق زلزله زده به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به تشریح اقدامات احداث، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: تعداد ۵۹ پروژه آموزشی با ۳۰۸ کلاس درس و زیربنای ۳۲ هزار و ۹۷۹ متر مربع با اعتباری بیش از ۹۴۲ هزار و ۱۷۸ میلیون ریال احداث، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

نظری افزود: از ابتدای طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۸ تعداد یک هزار و ۳۴۱ مدرسه با ۴ هزار و ۹۲۷ کلاس درس با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان استاندارد سازی شد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۲۱ مدرسه با یک هزار و ۵۲۴ کلاس درس با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است، با اجرای این تعداد تمامی مدارس سطح استان کرمانشاه به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز خواهند شد.

کد خبر 5196276

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه زلزله کرمانشاه ۹۶ نوسازی مدارس خیرین مدرسه ساز مدرسه دهه فجر سیستم گرمایشی مدارس ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر واکسن کرونا گناوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان سردار حجازی محدودیت های کرونایی اردبیل انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه میلیارد تومان فضای آموزشی کلاس درس یک هزار متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد

کامیار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی مددجویان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره ارائه خدمات مشاوره گسترده و رایگان به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه، افزود: فرآیند مشاوره به‌صورت فردی و گروهی در زمینه‌های زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره تحصیلی و کنکوری، مشاوره شغلی، کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: این فعالیت توسط ۲۴ نفر مشاور و روانشناس در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

به گفته جمشیدی، این خدمات مشاوره‌ای بر اساس نیازسنجی و شناسایی موارد مختلف برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی انجام شده و تلاش می‌شود که در سطح گسترده‌تری پیرامون رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مددجویان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار خدمت مشاوره‌ای به مددجویان این نهاد مقدس در استان کرمانشاه ارائه شده است که همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و با حضور کارشناسان مجرب و با تجربه بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: بر اساس بازخورد دریافتی اداره فرهنگی کمیته امداد، این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی این مددجویان در عرصه‌های مختلف داشته است و امیدواریم شاهد نتایج بهتری در سنوات آینده باشیم.

کد خبر 6091474

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش