Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@04:41:58 GMT

شرایط روزه داری افراد مبتلا به زخم معده

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۸۸۳۸

او افزود: لایه پوشاننده معده و اثنی عشر به طور طبیعی دارای یک سد مخاطی هستند تا در برابر شیره گوارشی اسیدی محافظت شوند که در صورت از بین رفتن این محافظ معده و اثنی عشر دچار التهاب خواهند شد.

غفوری ادامه داد: زخم های گوارشی به دو نوع زخم معده و زخم اثنی عشر تقسیم می شوند.

این عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد تصریح کرد: زخم های اثنی عشر شایع تر از زخم معده بوده و معمولا در سنین 20 تا 45 سال دیده می شود در حالیکه زخم های معده بیشتر در افراد بالای 50 سال شایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص علائم زخم های گوارشی افزود: زخم های گوارشی گاهی اوقات ممکن است بر اثر مصرف طولانی مدت دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپیرین، ایبو بروفن و دیکلوفناک ایجاد شوند. سوزش معده، شکم درد، احساس سیری، التهاب یا انقباض، ناتوانی در هضم غذا های چرب و حالت تهوع از جمله علائم زخم های گوارشی هستند.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران بیان کرد: استعمال دخانیات، مصرف الکل و احتمالا مصرف کافئین از دیگر دلایل ابتلا به زخم های گوارشی خواهد بود. همچنین عوامل ژنتیکی و ارثی در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

غفوری تصریح کرد: با شروع ماه رمضان بسیاری از افراد مبتلا به زخم های گوارشی برای گرفتن یا نگرفتن روزه مردد می شوند. گرسنگی طولانی مدت براثر روزه داری می تواند در برخی موارد باعث تشدید زخم های گوارشی شود.

او گفت: افرادی که قبلا دچار زخم معده بوده اند و در حال حاضر با دارو کنترل شده و هیچ علامتی ندارند، می توانند چند روزی روزه بگیرند و اگر مشکلی نظیر درد نداشتند، ادامه دهند. اما در افرادی که زخم فعال دارند روزه داری توصیه نمی شود.

غفوری بیان کرد: افرادی که دارو های مربوط به معده مصرف می کنند می توانند داروی خود را در وعده سحر و افطار مصرف کنند و تا زمانی که به دلیل روزه داری دچار درد معده نشده اند به روزه گرفتن ادامه دهند. همچنین این دسته از افراد از مصرف غذا های چرب و سنگین بلافاصله بعد از افطار خودداری کرده و آب و مایعات به اندازه کافی مصرف کنند.

او در نهایت افزود: نکته مهم این است که روزه داری در افراد مختلف تاثیر یکسانی ندارد و در برخی ها حتی باعث بهبودی علائم گوارشی می شود.

همگردی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: زخم های گوارشی روزه داری زخم معده اثنی عشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با خوردن این نوشیدنی هنگام خواب چربی بسوزانید (فیلم) دمنوش‌های مفیدی که به کاهش التهاب مفاصل و درد آن کمک می‌کند (فیلم) مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • این غذاها را با هم نخورید!