Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@15:04:45 GMT

◄ آیا تن کیلومتر خالص دریافتی رانندگان است یا خیر؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۸۹۶۶

تین نیوز

چندی پیش مسئولان صنفی شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا از فعالان این بخش خواستند  نظرات خود را در آستانه به روزرسانی تن-کیلومتر اعلام کنند.

به گزارش تین نیوز، به دنبال طرح این درخواست، یک کامیون دار خود راننده نیز در این زمینه پیشنهاداتی خطاب به افراد مسئول در به روز رسانی شاخص تن کیلومتر، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا سمنانی در این زمینه در شبکه های اجتماعی نوشت: لازم است تن کیلومتر اصلی اجرایی شود، تن کیلومتری که در آن پارامترها با نرخ واقعی روز تطابق داشته باشند‌، همچنین پس از به روزرسانی‌، پارامترهای محاسبه شده و نرخ آن را به صورت رسمی به افراد مرتبط با حمل و نقل جاده ای اعلام شود، بروزرسانی های قبلی‌، فاقد اطلاع رسانی بود و صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقلی را با مشکل روبه رو ساخت.

بیشتر بخوانید: نرخ شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده است

وی افزود: ماحصل جلسات‌، گفتگوها‌ و بخشنامه ها‌، در جهت اجرای بهتر قوانین و مقررات است‌، بنابراین‌، رانندگان و کامیونداران، باید بدانند قانون چیست‌، مقررات چیست‌، نرخ حمل چقدر است‌ و این مکان به آن مکان چقدر کرایه قانونی دارد‌، این نقیصه (عدم آگاهی رانندگان)‌، زمینه سواستفاده را برای متخلفان فراهم آورده‌ است، می توان درگاه یا اپلیکیشنی برای محاسبه نرخ کرایه از مبدا تا مقصد فراهم شود.

بیشتر بخوانید: دلیل عدم استقبال از جداسازی نرخ کمیسیون از سهم راننده چیست؟

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، عنوان کرد: پیامک های ارسالی به رانندگان هنگام صدور بارنامه‌، بعضا تناقضاتی با دریافتی شرکت های حمل و نقلی دارد‌، نیاز است زمینه ای فراهم شود، تا راننده فارغ از جزئیات‌، بداند‌، چقدر باید پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد قابل توجه یک فعال صنفی در مورد بارنامه نویسی

سمنانی خاطرنشان کرد: سامانه 141 که بخشی از آن مربوط به شکایات رانندگان است‌، دچار سستی در عملکرد شده است‌، تا آنجایی که تلفن بر روی رانندگان قطع کرده و فورا پرونده را مختومه می کند، 141 دادرس صنفی و قانونی رانندگان است‌، لازم است ضمن تقویت 141 سامانه ای برای حراست از این عدالتخانه و این مرجع رسیدگی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: لزوم تحقق وعده‌‌ها/حرکت حمل و نقل جاده ای کالا در شیب تند ورشکستگی

وی گفت: با توجه به این که تناژ 80 درصد کامیون های حمل بار کشور حدودا 26 تنی است‌، بر چه اساسی و معیاری تن کیلومتر بر مبنای وزن 22 طراحی شده است؟ و اگر در آتیه قرار است که این مبنا در بروزرسانی جدید ادامه داشته باشد‌، ترتیبی اتخاذ شود که کامیون های 26 تنی متضرر نگردند‌، این نقیصه‌، موجبات سواستفاده صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقلی را فراهم ساخته‌ است و بارهای 26 تنی‌، با کرایه 22 تن حمل می گردد که در اینجا یکی سود برده (صاحب کالا)  و سه بخش مرتبط با حمل و نقل جاده ای شامل دولت‌ (از محل سود چهاردرصدی)، شرکت های حمل و نقلی و رانندگان  متضرر می شوند.

به گزارش تین نیوز، سمنانی افزود: همچنین لازم است به صورت رسمی و شفاف، صریح و قاطعانه‌، موضع سازمان راهداری در این موضوع که آیا تن کیلومتر خالص دریافتی رانندگان است یا خیر، مشخص شود‌، چهار دوره به صورت یک بام و دو هوا‌، مردم و مرتبطان با حمل و نقل جاده ای سر در گم هستند. یک بار برای همیشه مشخص شود‌، تن کیلومتر‌، خالص دریافتی راننده است یا خیر؟

این راننده کامیون دار، عنوان کرد:  نامه سال گذشته مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای مسافر سازمان راهداری (نامه تاریخ 99.04.14) همچنان پا در هوا مانده‌ است، موضع رسمی سازمان و رئیس آن درباره این نامه چیست؟ آیا نامه رسمی و قابل اجراست؟ اگر فاقد ارزش است‌ که هیچ و اگر معتبر‌ است، مدیران استانی مواخذه شوند که چرا حق و حقوق رانندگان و دولت را طی یکسال گذشته پایمال کرده اند.

وی تاکید کرد: در آستانه  تشکیل جلسات بروزرسانی تن کیلومتر جدید هستیم‌، در سال های گذشته‌، اشخاصی  زیر صورتجلسه بروزرسانی تن کیلومتر امضا زده اند‌ که یا اصلا وجاهت قانونی نداشتند‌، یا راننده و سرمایه گذار این صنف نبوده اند، اشخاصی پیشنهادات مشترکی به سازمان ارائه کردند‌ که خودشان در خفا‌، نرخی پایین تر از پیشنهادات خود را امضا کردند، باتوجه به اینکه حمل بار کشور‌، به دست راننده و کامیوندار است‌، نرخی تصویب و اجرایی شود که مثل امروز فقدان ماشین برای حمل پیش نیاید.

سمنانی با بیان این که  اگر میزان کرایه حمل بار صرفه اقتصادی نداشته باشد‌، امکان حمل آن از سوی کامیون داران وجود ندارد، بر این موضوع که نظر رانندگان خود راننده (که  90 درصد جامعه حمل و نقل را تشکیل می دهند) بر نظر نمایندگان انجمن های صنفی‌، (جمعا 10درصدی) ارجح است، تاکید کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صدور بارنامه سامانه 141 سازمان راهداری نرخ کرایه بار شاخص تن کیلومتر شرکت های حمل و نقلی شرکت های حمل و نقل حمل و نقل جاده ای بیشتر بخوانید تن کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود

رضامراد صحرایی در ششمین حضور وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:مهم است که رابطه بی واسطه با مردم داشته باشیم و در خدمت آنها باشیم و اگر توانایی انجام کارها را داشتیم، انجام دهیم. این روزها کشور مملو از شوق سپاس از معلم است، معلم به تعبیر رهبر انقلاب معمار آینده کشور است، معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور و کسی که از گوهر وجود بچه ها چنان ظرفیتی می سازد که آینده کشور را تضمین کنند.

وی با اشاره به گرامی داشت روز معلم در سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: در تفحص های شهدا، از یک دانش آموز شهید، کتابی در دست کشف شد و آن کتاب به آستان قدس رضوی تقدیم شد. کانون تربیت در هر کشوری، آموزش و پرورش است، فردا هم مانند سال قبل در روز ۱۲ اردیبهشت توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب با تعدادی از معلمان نمونه به نیابت از همه معلمان را خواهیم داشت روز معلم، روز عید معلمان است.

در ادامه بانویی از خراسان رضوی درباره آزمون جذب معلمان با استفاده از سهمیه بومی گفت: اتفاقی که در محاسبه نمرات آزمون افتاد با آنچه در دفترچه ثبت نام رخ داد کاملاً متفاوت بود.

صحرایی در پاسخ به این درخواست این بانوی متقاضی آزمون جذب معلمی گفت: این اتفاق عجیب است و هر آنچه در دفترچه آمده باید حتما اجرا شود این موضوع را حتما پیگیری می کنم چون دفترچه های ثبت نام بر مبنای قوانین بوده است اگر سال قبل برای همه دروس نمره بومی لحاظ شده امسال چرا برای اختصاصی ها فقط محاسبه شده است؟ این دفترچه‌ها میثاق ما در آموزش و پرورش با سازمان سنجش است.

ماجرای نامه صحرایی برای کاهش کسورات حقوق دانشجو معلمان

در ادامه دانشجو معلمی که تعهد خدمت در استان فارس دارد ولی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در تهران است درباره کسورات از حقوق دانشجو معلمان سوالاتی داشت، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: سال ۹۱ گفته شده بود که ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان برای خدمات رفاهی باشد این مبنا در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این موضوعی است که ما هم طرفدار دانشجو معلمان هستیم و معتقدیم هر خدماتی به سایر دانشجوبان داده می شود باید به دانشگاه فرهنگیان هم داده شود اما سازمان برنامه می گوید دانشجویان فرهنگیان تعهد خدمت دارند و بورسیه هستند و به دانشجویان بورسیه خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی افزود: این مسئله مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان است که رئیس آن رئیس جمهور است و باید این رأی در هیئت امنای این دانشگاه تصویب شود کسی که نامه من را در فضای مجازی منتشر کرده، پیگرد قانونی دارد و موضوع را به پلیس فتا اطلاع می دهیم، نامه جدید داده‌ایم که کسورات از حقوق دانشجو معلمان به میزان دریافت خدمات باشد و این موضوع به زودی در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب خواهد شد؛ اما در حال حاضر چون به دانشجویان بورسیه، خدمات داده نمی شود، دانشگاه فرهنگیان مجبور است از حقوق دانشجویان بابت خوابگاه و تغذیه کسر کند.

در ادامه پاسخگویی برخط وزیر آموزش و پرورش، معلمی از یکی از مدارس روستایی صعب العبور خواهان برقراری فوق العاده ویژه بود که وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال ۸ معلم نمونه کشوری معلمان روستایی بودند. معلمان شاغل در روستاها زحمات زیادی می کشند، ما به جد دنبال احیای حق ایاب و ذهاب معلمان روستایی هستیم اما در خصوص فوق العاده ویژه باید گفت در حال حاضر هم این بند در فیش حقوقی هست اما ۱۰۰ درصد نیست و براساس قانون ۱۰۰ درصد فوق العاده ویژه به ۲۰ درصد کارکنان دولت تعلق می‌گیرد.

صحرایی با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها نیز به دنبال اعمال رتبه بندی هستند، تاکید کرد: چون ۵۵ تا ۹۰ درصد با رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده شد الان برخی کارکنانی که رتبه بندی ندارند مانند کارکنان بخش آی تی یا حقوقی که رتبه بندی ندارند، فوق العاده ویژه می‌گیرند اما حاضرند فوق العاده ویژه را بدهند ولی ذیل رتبه بندی بیایند.

وی افزود: با اصلاح حق التدریس کاری می کنیم که حقوق آنها بیشتر شود الان حق التدریسی ها یک صدم کارکنان رسمی ما حقوق می گیرند، من هم خودم از روز اولی که معلم شدم در سال ۷۴، وارد روستا شدم؛ در آن زمان سعی می کردیم با دو شیفت کار کردن یا با ۱۲ ساعت اضافه کاری، مشکل معیشتی را حل کنم، همه اهتمام ما این است که به گونه ای که می توانیم به معلمان خدمت کنیم.

خط و نشان صحرایی برای رییس سازمان نوسازی

در ادامه مدیر یک مدرسه شبانه روزی دخترانه از استان گیلان نسبت به مشکلات بودجه‌ای مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم ملاحظاتی داشت که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات ساختمانی این مدرسه، موضوع را بلافاصله به رییس سازمان نوسازی مدارس منتقل و وی را مامور کرد در اسرع وقت تا کمتر از ۱۰ روز کاری آینده این موضوع پیگیری شود، وی همچنین دستور داد تا ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به دانش آموزان محروم این مدرسه شبانه روزی جهت تغذیه آنها واریز شود؛ و گفت: این هدیه، ماحصل دغدغه مندی شما به عنوان مدیر مدرسه بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است