Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در دهمین شب از ماه مبارک رمضان هم روزه داران به جشن رمضان دعوت شدند. ویژه برنامه‌ای با عمر ۲۴ ساله که به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این برنامه قصد دارد تا همانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو هرشب مهمان‌های متفاوتی دارد که قصه‌های جذاب و شنیدنی دارند.

در دهمین جشن رمضان ۱۴۰۰، بابک افرا و زینب پورابراهیم میزبان لیلا سازگار بودند. قهرمانی که نقطه عطف زندگی اش از یک خبر بد شروع می‌شود، همسایه‌ها با او تماس می‌گیرند و اطلاع میدهند که درب منزلش باز است. او با سرعت خودش را به منزلش میرساند، اما با صحنه‌ای عجیب مواجه می‌شود. دود می‌بیند و وسایلی که خاکستر شده اند؛ یک ناامیدی کل وجودش را فرا می‌گیرد و از خدا می‌پرسد چرا؟

سازگار در تکمیل قصه خود بیان کرد: ۱۵ ساله بودم که سال ۷۰ ازدواج کردم و یکسال بعد پسرم بهنام به دنیا آمد. در سن ۲۱ سالگی ۳ تا بچه داشتم. در سن ۲۳ سالگی هم همسرم که اعتیاد داشت ما را رها کرد. پول پیش خانه با اجاره خانه یکی درآمد و دیگر چیزی برایم نماند. با بچه‌ها به منزل پدرم رفتم، اما او گفت که تو خیلی جوان هستی و نباید خود را وقف بچه‌ها کنی؛ یک ماه به من فرصت داد تا کار پیدا کنم و مستقل شوم. من نه سواد داشتم و نه حرفه‌ای بلد بودم به همین دلیل هرجا که میرفتم برای کار پیدا کردن مشکل داشتم، تا اینکه به یک کارگاه خیاطی رفتم، آن‌ها چرخ خیاطی صنعتی نشان دادند و پرسیدند که بلدی کار کنی؟ مجبور بودم که بگویم بله. آنجا شروع به کار کردم و در سال ۸۱ هفته‌ای ۱۵ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کردم.

این بانوی کار آفرین اظهار کرد: از ۲، ۳ نفر هم پول قرض گرفتم و خانه‌ای اجاره کردم. زندگی همینطور میگذشت تا اینکه یک روز دختر کوچکم با گریه به محل کار من زنگ زد و گفت من سیب میخواهم. قول دادم که موقع برگشت برایش بگیرم، بابت همین هم ۱۰۰۰ تومان از صاحب کارم مساعده گرفتم، اما فراموش کردم که سیب بخرم. رفتم خانه، در یخچال را که باز کردم دیدم یک سبد سیب زرد و یک سبد سیب قرمز در یخچال است. وقتی از دختر‌ها پرسیدم چه کسی این‌ها را آورده گفتند یک خانمی که ما هم او را نمی‌شناختیم. آنجا متوجه شدم که یک نفر حواسش به من هست.

وی ادامه داد: همینطور به زندگی ادامه میدادم تا اینکه یکی از صاحب کارهایم به من پیشنهاد شراکت داد، من قبول کردم که با او شریک شوم، اما گفتم پول ندارم. تا اینکه با وام خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار در کمیته امداد آشنا شدم و در ۳ مرحله وام گرفتم و شروع به کار کردم. همان زمان یک بنده خدایی هم یک زمین ۲۰۰ متری به من هدیه داد البته اجازه ساخت و ساز در آنجا را نمی‌دادند. بدون مجوز این زمین را ساختم و در یک هفته اندازه ۱۰ کارگر کار میکردم، قسمت کارگاه را بیشتر برداشتم و یک بخش را سوئیت کردم. انشعاب آب و برق و گاز ندادند، به همین خاطر یک تانکر ۱۰۰۰ لیتری گرفتیم، دختر و پسرم با یک شلنگ ۲۵ متری هر روز این تانکر را پر می‌کردند، برق هم غیرمجاز گرفته بودم، در این خانه با همین وضعیت چند سال زندگی می‌کردم.

سازگار توضیح داد: زندگی ام رو به راه شده بود، حساب بانکی داشتم. در آن خانه برای گرما گاز نداشتیم برای همین باید از چراغ علاء الدین استفاده می‌کردم. یک روز دیدم همسایه مان زنگ زد و گفت در خانه شما بازمانده، سریع خودم را رساندم و دیدم که آتش نشانی آنجاست و کل زندگیم سوخته، وقتی آن صحنه را دیدم کمرم شکست. دوباره زیر صفر برگشتم، آن زمان ۲۸ ساله بودم، همچنان بچه‌ها منزل پدر و مادرم بودند. مدرسه برای تهیه لباس و کتاب‌های بچه‌ها کمک کرد. با خود می‌گفتم دیگر نمی‌توانم، اما بعد گفتم که شاید خدا در من توانایی دیده و این‌ها را سر من می‌آورد.

وی ادامه داد: دوباره از نو شروع و خانه را روبه راه کردم. سال ۸۵ کارآفرین برتر شناخته شدم برای همین شبکه سه یک گزارش از من تهیه کرد، در آن گزارش پرسیدند خواسته ات چیست؟ گفتم هیچ چیز؛ گفتم تنها یک خواسته دارم که یک جواز ساخت به من بدهند. بعد چند روز از شهرداری آمدند و جواز دادند و سال ۹۰ گودبرداری را شروع کردم. ۶ ماهه ۱۷۰ متر کارگاه و ۱۲۰ متر بنای خانه احداث کردم. الان در کار تولید لباس مردانه هستم و پسرم در قسمت فروش است. سفره‌ای پهن کردم که ۳۰ نفر کار می‌کنند و دوست دارم آن را گسترش دهم.

جاوید شفیعی دومین مهمان جشن رمضان ۱۴۰۰ در دهمین شب بود.

وی درباره خاطره خود از کار خوب بیان کرد: کار خوب باید حالت را خوب کند، چند سال پیش دورهم جمع میشدیم یک پسر عمو داشتم که شهید مدافع حرم شدند، همیشه در جمع‌ها یک کار مثبت انجام میداد و آن هم این بود که اگر ۱۰ نفر بودیم اسم چند بچه را روی کاغذ می‌نوشت و میگفت هرکدام را دوست دارید انتخاب کنید و هر وقت که حالتان خوب نبود به آن‌ها کمک کنید.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی جشن رمضان شبکه پنج جشن رمضان بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد، شاگردان جواد نکونام با برتری مقابل تراکتور تبریز ۸۰ درصد راه دستیابی به قهرمانی را طی خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: استقلال وضعیت خوبی دارد و سرنوشت قهرمانی دست خودش است. قطعاً بازی با تراکتور در تبریز یک بازی سنگین است و اگر استقلال به برد برسد 80 درصد راه قهرمانی را طی خواهد کرد. استقلال در وضعیتی است که حق اشتباه ندارد و اگر کوچک‌ترین لغزشی داشته باشد امکان دارد که قهرمانی را از دست بدهد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد و اگر باخت این تیم برابر آلومینیوم را نادیده بگیریم باید گفت که آنها خوب نتیجه گرفته‌اند و فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارند، ولی استقلال باید روی بازی‌های خودش تمرکز کند و استرس نتایج دیگر تیم‌ها را نداشته باشد. اینکه سرنوشت قهرمانی دست استقلال است، یک امتیاز مهم برای این تیم محسوب می‌شود، ولی مهم این است که آنها بابت نتایج رقیبان استرس یا نگرانی نداشته باشند و کار خودشان را انجام دهند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه بازی در تبریز برای آبی‌پوشان آسان نیست، تصریح کرد: این درست است که تراکتور در این فصل بازی‌های مهم خودش را از دست داده و نیاز به زمان دارد تا شخصیت قهرمانی در این تیم شکل بگیرد، ولی من معتقدم استقلال بازی آسانی نخواهد داشت و تراکتور می‌خواهد در تبریز و مقابل هوادارانش یک نتیجه خوب بگیرد. تراکتور بازیکنان تأثیرگذار و توانمندی دارد و استقلال قطعاً بازی آسانی نخواهد داشت.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد واگذاری این تیم به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر این اتفاق باعث حل مشکلات مالی شود بسیار خوب است، چون حداقل اگر استقلال یا پرسپولیس به آسیا بروند و اجازه هزینه کردن برای جذب بازیکن خارجی را داشته باشند، می‌توانند با تیم‌های عربی تا حدودی رقابت کنند، ولی من معتقدم استقلال و پرسپولیس همچنان دولتی هستند و این اقدام فقط به این خاطر صورت گرفت که ما ملزومات AFC را رعایت کنیم. همه ما می‌دانیم مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دولتی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • شکست سنگین خیبر برابر فجر/ رقابت نزدیک قعرنشینان برای بقا
  • شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل/ مهدی قایدی گلزنی کرد
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا مقابل الوصل در شب گلزنی مهدی قائدی
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل/ مهدی قایدی گلزنی کرد +ویدئو
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور