Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی ضمن تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها مراسم شب قدر و عید فطر انجام و در شهرهای دیگر در فضای باز برگزار شود و مراسم شب های قدر دو ساعته باشد و نماز عید نیم ساعت است. محدودیت های شبانه صرفا در شب های قدر برداشته می شود.

قدس آنلاین؛ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: تعدادی از استان ها به قله نزدیک تر شده اند مازندران، خوزستان، قزوین، فارس، اردبیل، یزد و کردستان روند ملایم تر و استان های دیگری به اوج می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه برخی از پروتکل ها در سطح کشور آنچنان که انتظار داریم رعایت نمی شود. به جز تعطیلی مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز و نارنجی  بقیه مشاغل باید تعطیل باشند اما میزان رعایت خوب نیست. میزان رعایت پروتکل ها ۶۱ درصد رسیده است.

رئیسی تصریح کرد: بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای کمترین جاهایی است که پروتکل ها را رعایت می کنند. از ۱۴ فروردین تا پایان آن نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد بیشتر تردد در جاده داشتیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: خیلی از تردد ها با پروتکل شکنی صورت می گیرد. میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع های تجاری در شهرهای قرمز و نارنجی ۸۷ درصد اما اصناف فعال ۸۰ درصد  بودهاست. زنجان ، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل ها را داشتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: پروتکل ها در اماکن عمومی ۶۴ درصد رعایت می شود. رعایت فاصله گذاری ۶۱ درصد، رعایت در فروشگاه زنجیره ای ۸۱ درصد و زدن ماسک هم ۶۴ درصد رسیده است.

او عنوان کرد: اگر این اعداد زیر ۹۰ درصد باشد زیاد اثربخشی ندارد. ۸۰۰۰ تذکر و ۵۸۰۰ پلمب در این مدت انجام شده است.

به گفته رئیسی هم اکنون در کشور ویروس جهش یافته انگلیسی غالب شده است.

رئیسی اضافه کرد: ویروس جدید جهش یافته هندوستان شناسایی شده که به شدت ویروس مسری است و حتی از ویروس های دیگری مانند انگلیسی و افریقای جنوبی شدید تر است و استان های مرز شرقی در همسایگی افغانستان و پاکستان هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ساعت طرح ترافیک در تهران طرح ترافیک در تهران لغو طرح ترافیک علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه