Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@09:25:17 GMT

«میزدوتایی» دومین آلبوم موسیقی سال شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۱۳۹

«میزدوتایی» دومین آلبوم موسیقی سال شد

در آستانه یکسالگی آلبوم«میزدوتایی»کاری از آنسامبل سیریا، ازسوی بیب تونز، سایت فروش آلبومهای موسیقی به عنوان دومین آلبوم سال انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و روابط عمومی آنسامبل سیریا، آلبوم«میزدوتایی» اولین اثر مستقل آنسامبل سیریا در حالی به عنوان دومین آلبوم سال موسیقی انتخاب شده است که تا کنون هیچ کنسرتی برای این آلبوم نداشته است ولی توانسته بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند استقبال از این آلبوم موسیقی نشان دهنده افزایش فرهنگ استفاده و حمایت مردم از آثار موسیقی و نیز حمایت از نسخه اصلی است.

 آلبوم میزدوتایی به خوانندگی محمد لاریان و نوازندگی مهدی ناصری، معین پاکباز، بهروز شریفیان، امیرحسین ماهینی و مهدی منفرد به تهیه کنندگی ماکان صغیری ابتدای سال ۱۳۹۹ در یک دیجیپک‌نفیس منتشر و  در پلتفرهای دیجیتال ایران در صدر فروش قرار گرفت. این آلبوم که اولین اثر آنسامبل سیریا است توانست مدال نقره جایزه موسیقی جهانی۲۰۲۱ “GLOBAL MUSIC AWARD 2021” را دریافت کند.

‎آلبوم «میزدوتایی» آنسامبل سیریا تلفیقی از موسیقی بوشهر است که در مارکت بین المللی بین آثار منتشر شده ایرانی جایگاه ویژه ای بین مخاطبین موسیقی پیدا کرده است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: دومین آلبوم موسیقی سال آلبوم میزدوتایی آنسامبل سیریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیسی قلی پور درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چند دهه سابقه بخشی گری دارد که امروز جمعه به دلیل کهولت سن و بیماری سرطان دعوت حق را لبیک گفت.

این هنرمند موسیقی مقامی خراسان شمالی که تاکنون با شرکت در برخی جشنواره‌های موسیقی در داخل و خارج خوش درخشیده، متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.

وی که به طور موروثی نوازندگی را در خانواده خود فرا گرفته بود، از نوازندگان قهار عرصه موسیقی خراسان به شمار می‌رفت، پدر و پدربزرگ وی نیز بخشی بودند که این هنر را از پدران خود آموخته و آنرا سینه به سینه انتقال داده است.

عیسی بخشی هنر نیاکان خود را به سه پسر خود برات، علی و سیلمان آموخته است و اکنون هر یک از آنان برای خود استادی شده اند.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بودند و علیرغم کهولت سن، صدای پرطنینی داشتند که وقتی آواز سر می‌دهد جوانان به چالاکی حنجره وی غبطه می‌خورند.

وی که اصالتا ترک زبان است علاوه بر آوازی که به زبان مادری اش می‌خواند، چنانکه معمول مردم این سامان است به زبان کردی خراسانی نیز آواز می‌خواند تا خیل عظیمی از مردمان کردزبان این خطه نیز از زیبایی هنرش برخوردار شدند.

این بخشی خطه شمال خراسان ده‌ها آهنک ساخته بود که از جمله آهنک‌های این هنرمند می‌توان به آهنک دلال، چهارفصل و بهار آزادی اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت که از راه کشاورزی و نیز نوازندگی در مراسم و مجالس امرار معاش می‌کرد تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده که علاوه بر فرزندانش محمود احمدی، محمد طاهری، مهدی گوهری و ناصر پهلوان را می‌توان نام برد.

وی در جشنواره‌های بین المللی، ملی و استانی بار‌ها خوش درخشده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بودند.

موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می‌توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

مراسم تشییع استان عیسی بخشی فردا ساعت ۱۰ از مقابل سالن گلشن بجنورد انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عیسی قلی پور درگذشت
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران