Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کرونا با تاخت و تاز همچنان جان مازندرانی‌ها را می‌گیرد به طوری که این مرگ و میر به سنین پایین رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  آمل،  از خرید پیش از عید نوروز و سفره‌های آن حدود یک ماه و بیست روزی می‌گذرد، خرید و سفرهایی که با وجود تاکیدات وزارت بهداشت همه با گفتن دیگر خسته شدیم از کرونا و برویم تا حال و هوایی عوض کنیم، عاقبت و نتیجه آن در این روزها هر یک از ما در استانها و شهرهای خود مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه ای بر روی نقشه ایران به غیر از چند نقطه، وضعیت قرمز به نمایش درآمد و به نقل از فعالان فضای مجازی حتی در کویرهای بی آب و علف این قرمزی به تصویر کشیده شد.

اینکه دلیل اساسی بر مزید این حالت درآمدن را گفته شود مطمئنا به جایی و یا نتیجه ای حاصل نخواهد شد چرا که هم مردم با عادی انگاری‌هایشان، رفتن به خریدها، سفرها و میهمانی‌های نوروزی و هم مسئولان با بی توجهی بر اجرا و سختگیری‌های لازم بر اجرای محدودیت‌های تردد کرونایی و بستن راه‌های مواصلاتی در استان‌های گردش پذیر دامن بر این وضعیت کشور شدند. به طوری باز دوباره بعد از یک سال از خو گرفتن این بیماری منحوس اعمال دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از سر گرفته می‌شود و تعطیلات در سه سطوح یک، دو و سه دستور کار قرار می‌گیرد. آن هم در شرایط سخت اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم که کوچک شدن سفره بسیاری اقشار جامعه را شاهد هستیم.

شهرستان آمل در قرار گرفتن موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایخت، جولانگاه بسیاری از مسافران و گردشگران در ایام نوروز شده بود تا اکنون پنج بیمارستان دولتی و خصوصی آن از افزایش تعداد بستری‌ها جای خالی برای دیگر بیماران کرونایی نداشته باشند. با وجود این شرایط سخت آملی‌ها همچنان عادی انگاری و جشن‌ها و مراسمات را پنهانی در باغ‌ها و خانه‌هایشان برپا می‌کنند.

شهری با بیش از 420 هزار جمعیت روستایی و شهری در یک ماه حدود 48 فوتی گزارش شده و تجربه مرگ نوجوان 13 ساله را در بین فوتی‌ها به ثبت رسانده و بر اساس میانگین سن فوتی به این ویروس منحوس 31 تا 45 سال رسیده و این بسیار نگران کننده و به گفته فرماندار ویژه آمل در وضعیت بحرانی قرار گرفتن، است. 

 تعداد بیماران کرونایی در آمل نگران کننده است 

علی‌رضا شریعت، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، میزان بستری بیماران مبتلا به پنج بیمارستان این شهرستان را رو به صعود دانست و بیان کرد: با اقدام به موقع این میزان تثبیت شده به طوری که با همکاری مردم، کادر درمان و اجرای طرح شهید سلیمانی با  بستری بیش از  340 بیمار کرونایی در روزهای گذشته اکنون به تعداد 290 بیمار رسیده است.

وی افزود: متاسفانه سن فوتی‌های بیماران کرونایی کاهش یافته و این بسیار نگران کننده است.

شریعت با بیان اینکه در یک ماه سال جاری، 48 فوتی بیماران کرونایی داشتیم، گفت: در اولین روز اردیبهشت نیز تعداد فوتی دو نفر بوده و این آمار زیاد است.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا آمل عنوان کرد: بین این فوتی‌ها سن 39 ساله و حتی در چند روز گذشته نوجوان 13 ساله داشتیم و این نشان دهنده پایین آمدن سن مبتلایان و فوتی‌های ما به کرونا است.

وی وضعیت آمل را بحرانی و قرمز بیان و مطرح کرد: در این وضعیت قرمز برخی محدودیت‌سازی‌ها الزامی است، اجرای قوانین برای مردم شاید ایجاد دردسر باشد اما لازم و ضروری است.

تمدید محدویت‌هایی کرونایی در یزد/قرنطینه پابرجاستاجرای محدودیت عمومی در ترکیه به دلیل پیک کرونااستاندار خوزستان: تزریق واکسن کرونا به مدیران ‌عمل زشتی بود / ‌دستور رئیس جمهور ‌برای برخورد با مدیران خاطی

شریعت با بیان اینکه هر روز بیش از  500 بیمار سرپایی به ثبت می‌رسد، گفت:  اکنون نگرانی ما افزایش ویزیت بیماران سرپایی است که در روز به 500 نفر می رسد و این اگر ادامه پیدا کند میزان بستری افزایش می یابد.

 آمادگی آمل برای راه اندازی بیمارستان صحرایی  

فرماندار ویژه آمل ادامه داد: خستگی کادر درمان و تجهیزات بیمارستان‌ها وضعیت را سخت تر می‌کند، اگرچه آمادگی و پیش بینی بیمارستان صحرایی را هم کردیم، اما توقع ما این است همشهریان کمک کنند تا بتوانیم به خوبی از پیک چهارم عبور کنیم.

وی با تاکید اینکه شیوع کووید 19 در حال حاضر، ویرس جهش یافته است، گفت: هم سرعت درگیری این ویروس بالا است و هم سنین پایین را درگیر می‌کند، از شهروندان می‌خواهیم  اصول سه گانه را رعایت کنند؛ ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند و از تجمع دوری کنند.

  گزارش و فیلم از کبریا مقدس  

انتهای پیام/ 685/ ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران کرونایی فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است