Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشریات دانشجویی به عنوان بازوی رسانه‌ای دانشگاه‌ها، از اهمیت زیادی در زمینه اثرگذاری و جهت دهی به افکار عمومی برخوردار هستند. در چندسال گذشته شاهد رشد کمّی نشریات دانشجویی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم اما به عقیده برخی فعالان دانشجویی، با وجود رشد کمی این نشریات شاهد ضعف محتوا، سطحی کارکردن و خلأ جریان‌سازی در آن‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، بشیر فعله‌گری مدیرمسئول نشریه دانشجویی «برقکام» دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به دلایل ضعف محتوایی در برخی نشریات دانشجویی اظهارکرد: یکی از دلایل ضعف محتوایی در برخی نشریات دانشجویی این است که هیچ امتیازی به نویسندگان نشریه تعلق نمی‌گیرد. باتوجه به این موضوع، نویسندگان خوب تمایلی به نوشتن محتوای مناسب ندارند.

وی افزود: اگر نشریه بنده دارای محتوای مناسب است، به این دلیل است که با نویسندگان آشنایی و رفافت دارم و به همین سبب، سعی ‌می‌کنند مطالب خوبی برای نشریه بنویسند. در غیر این صورت نشریه بنده نیز با چالش ضعف محتوایی مواجه می‌شد. البته تصمیم بر این است که در ادامه کار، انرژی زیادی برای تولید محتوا نگذاریم زیرا بعد از این تلاش و وقتی که گذاشتیم، هیچ امتیازی به نویسندگان تعلق نگرفته است.

فعله‌گری ادامه داد: ما در نشریه برق کام از نویسندگان و استادانی استفاده کرده‌ایم که نه فقط در ایران، بلکه در دنیا جزء نویسندگان برتر هستند؛ اما این موضوع برای هیچ کدام از مسئولان اهمیتی نداشت. بنیاد ملی نخبگان باید حداقل یک امتیاز به نویسنده تخصیص دهد تا بتواند در رزومه علمی خود از آن استفاده کند اما درحال حاضر این امتیاز حذف شده و هیچ اعتبار علمی برای نویسندگان وجود ندارد.

مدیر مسئول نشریه برقکام درباره برخورد سلیقه‌ای معاونان فرهنگی با نشریات دانشجویی در برخی دانشگاه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه تربیت مدرس همکاری خوبی با نشریات دانشجویی داشته‌ است و مسسئولان تا کنون تمامی درخواست‌های ما را قبول کرده‌اند. از این که در دانشگاه‌های دیگر نیز شاهد این روند هستیم یا خیر، اطلاع زیادی ندارم.

وی با اشاره به هزینه بالای چاپ نشریات گفت: تا امروز بیش از ۲ میلیون از جیب خودمان صرف طراحی نشریه کرده‌ایم که البته هنوز به مرحله چاپ نرسیده است؛ زیرا هزینه چاپ بسیار زیاد است به طوری که چاپ هر نسخه رنگی، حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که فعلا نشریه را به صورت الکترونیکی منتشر کنیم.

فعله‌گری در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون حمایت خاصی از نشریات دانشجویی از سوی وزارت علوم شاهد نبوده‌ایم و هیچ کدام از مسئولان وزارتخانه به ما نگفته‌اند که اگر مشکلی دارید از شما حمایت خواهیم کرد. البته باید بگویم که انصافا معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس همکاری خوبی با ما داشته‌ و از هیچ کمکی دریغ نکرده‌ است.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1093903 برچسب‌ها نشریات دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نشریات دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نشریات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • وینیسیوس جونیور: رئال مادرید به جایی جز فینال لیگ قهرمانان اروپا تعلق ندارد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد