Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:19:44 GMT

شهید آیت الله صدوقی تمامی وجودش را وقف اسلام کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۵۰۳

شهید آیت الله صدوقی تمامی وجودش را وقف اسلام کرد

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روزشنبه به مناسبت چهلمیین سالگرد شهادت نماینده سابق امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید شهر یزد در حاشیه نشستی به ایرنا افزود: شهید صدوقی در دوران مبارزات ستم شاهی و پیروزی انقلاب همراه و همگام با امام خمینی (ره) بود.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه این شهید در ولایتمداری و ولایت پذیری ممتاز بود، اظهارکرد: شهید محراب بازویی قوی برای امام راحل (ره)، انقلاب و استان یزد بود که با نثار خون پاک خود بر عزت و پایداری نظام افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ، شهید صدوقی را به عنوان نماد ایثار و تلاش در تمامی صحنه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ یادکرد و گفت: آن شهید بزرگوار، شخصیتی مردمدار، فقیهی دین پرور و مجاهدی شجاع برای اسلام و انقلاب بود.

وی ادامه داد: همچنین سومین شهید محراب یکی از مفاخر علمی، عملی و انقلابی که قبل از انقلاب محور فعالیت های علمی حوزه علمیه و یکی از استوانه های مذهبی استان یزد بود.

حسینی بابیان اینکه این شهید بزرگوار، مردی از سلاله پاک تشیع علوی و ادامه دهنده راه ائمه معصومین بود ، خاطرنشان کرد: آن شهید ، عابدی مخلص و زاهدی بی ریا بود و در خدمت مردم بودن هیچ احساس خستگی نمی‌کرد و همواره شخصیت بسیار مقاومی داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به نقش شهید صدوقی و فرزندش فقیدش حجت الاسلام محمدعلی صدوقی در بخش فرهنگی تصریح کرد: تقابل با جبهه فرهنگی دشمن یکی از ضرورت ها و بایدهایی است که هرگز نباید تحت شعاع هیچ عاملی قرار گیرد.

امام جمعه ابرکوه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم صدوقی امام جمعه سابق مرکز استان اظهارکرد: آن مرحوم فردی ولایتمدار و تحت اوامر مطیع امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود که توانست در دوران ۲۳ سال نمایندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سمت امام جمعه یزد خدمات ارزنده ای به انقلاب ایفا کند.

آیت‌الله شهید صدوقی ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱ خورشیدی مصادف با دهم ماه رمضان پس از اقامه نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل یزد به دست منافقان کوردل به شهادت رسید .

استان یزد در دفاع از اسلام ، انقلاب اسلامی چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهید یزد شهدا گروهک منافقان امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهید یزد بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهید یزد شهدا گروهک منافقان امام خمینی اخبار کنکور امام خمینی شهید صدوقی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت