Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود:  عوامل مختلفی در افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه تاثیرگذار است و در این میان، مسائل اقتصادی و معیشتی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و گاهی می تواند زمینه‌ساز وقوع جرائم خشن در افرادی که مستعد اینگونه جرائم هستند، باشد.

وی افزود: بر اساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، اغلب اشخاصی که مرتکب جرایم به خصوص جرائم خشن شده اند و در اصطلاح عامیانه از آنها به عنوان اراذل و اوباش یاد می شود، درگیر آسیب های اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و دچار اختلالات روحی و روانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان مرکز استان افزود:اقدامات قهری با این افراد، گاهی می تواند موجب تشدید رفتار آنها نیز شود و باید در وهله اول زمینه وقوع جرائم خشن توسط این افراد، ریشه‌یابی شود تا بتوان زمینه های وقوع جرائم را مرتفع کرد.

قاسمی با اشاره به آمار جرائم خشن، تصریح کرد: متاسفانه طی سال گذشته بر اساس آمارها شاهد افزایش وقوع جرائم از جمله سرقت های خرد و کلان، شرارت، جعل، نزاع و درگیری های فردی بوده ایم.

وی ادامه داد: می توان افزایش مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی و معیشتی، تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی و به تبع آن بیکار شدن تعداد زیادی از افراد، رشد بی رویه ساخت و ساز باغ ویلاها در حاشیه شهرها و رعایت نکردن موارد حفاظتی، افزایش چشمگیر قیمت خودرو و طلا که انگیزه سارقان را در این قبیل سرقت ها افزایش می دهد و فقدان اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق رسانه ها را از جمله عوامل و دلایل افزایش آمار جرائم دانست.

این مقام قضایی استان راه اندازی مراکز ویژه نگهداری مجرمان خشن را یکی از راهکارهای مناسب جهت مقابله با ارتکاب مجدد جرم دانست و گفت: می توان با نگهداری مجرمان جرائم خشن در مراکز ویژه تحت نظارت قوه قضائیه، ضمن تشکیل پرونده شخصیت با بهره‌گیری از مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان، وقوع جرائم را ریشه‌یابی کرد و برای هر یک راهکار و اقدامی پیشگیرانه پیش‌بینی نمود تا شاهد کاهش چشمگیر ارتکاب جرائم در سطح جامعه باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: بهره مند نشدن افراد شرور و سابقه دار از ارفاقات قانونی، توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان به خصوص مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، اصلاح و  بازاجتماعی کردن مجرمان حرفه‌ای، بهره گیری از ظرفیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در پیشگیری و کنترل جرایم خشن و فعالیت و مشارکت نهادهای متولی امر فرهنگ و رسانه ها در آگاه سازی جامعه از جمله راهکارهای موثر جهت کاهش آمار جرائم و آسیب های اجتماعی است.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی سرقت استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سرقت استان قزوین آسیب های اجتماعی سرقت استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه اخبار کنکور آسیب های اجتماعی وقوع جرائم جرائم خشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از یک واحد صنفی در شهرستان کاشان، دستگیری عامل این سرقت دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدامات تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با انجام اقدامات میدانی توسط کارآگاهان سرانجام مخفیگاه سارق شناسایی و طی عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات پلیس به سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از مغازه ای در شهرستان کاشان اقرار که با تکمیل شدن تحقیقات متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 6093287

دیگر خبرها

  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد