Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@08:30:39 GMT

سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۵۷۶

سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که سال گذشته به اجرا رسید، تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بود، گفت: ایده تاسیس صندوقی برای بیمه اماکن پس از چندین سال بررسی در دولت و مجلس شورای اسلامی با پیگیری مستمر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه مرکزی  درنهایت در سال گذشته به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی برای جبران خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی بر اثر حوادث طبیعی عملیاتی شده است، گفت: واقعیت این است که کشور ما در معرض انواع حوادث طبیعی قرار دارد و هر ساله با وقوع این حوادث علاوه بر صدمات بدنی خسارات مالی قابل توجهی به اموال و دارایی‌های مردم وارد می‌شود که جبران آنها مشکلات متعددی را برای اقشار مختلف، دولت و نظام ایجاد می‌کند.

رییس شورای عالی بیمه درباره نحوه عملکرد این صندوق ادامه داد: براساس برنامه تنظیم شده صدور این بیمه تا مبلغ مشخصی که توسط دولت تعیین می‌شود برای تمام منازل مسکونی الزامی است و مالکین می‌توانند برای مازاد بر مبلغ تعهد شده از سوی این صندوق از شرکت‌های بیمه بازرگانی بیمه تکمیلی حوادث طبیعی خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه حداکثر حق بیمه این پوشش هر ساله در قانون بودجه توسط مجلس تعیین می‌شود، افزود: تمامی حق بیمه اقشار کم درآمد یعنی افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و بخشی از حق بیمه سایر اقشار توسط دولت تامین و پرداخت می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره الکترونیکی شدن برخی از خدمات در صنعت بیمه گفت: الکترونیکی کردن ارایه محصولات بیمه‌ای از جمله ایجاد کد یکتا برای صدور بیمه شخص ثالث، بیمه آتش سوزی و بیمه حمل و نقل در کل کشور از دیگر اقدامات به اجرا رسیده در سال گذشته بود که این برنامه‌ها از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه به نام سنهاب طراحی و در سطح صنعت بیمه عملیاتی شده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد این سامانه ادامه داد: عملکرد این سامانه به این گونه است که اطلاعات لازم برای نظارت بیمه مرکزی در تمام رشته‌های بیمه و از تمام شرکت‌های بیمه دریافت شده و انطباق عملیات بیمه‌گری مانند صدور و پرداخت خسارت به صورت مکانیزه توسط سامانه کنترل می شود. بر این اساس اگر عملکرد شرکت براساس اطلاعات صحیح باشد، کدیکتا به عملیات مورد نظر داده می‌شود که  نشان از پذیرفته شدن است. اما اگر کد یکتا از طرف سامانه سنهاب به عملیات انجام شده داده نشود، شرکت مجاز به ادامه کار نبوده و باید عملیات را اصلاح کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه استفاده از این سامانه علاوه بر آنکه باعث کاهش قابل توجه مصرف و گردش کاغذ شده و زیرساخت لازم برای ارائه خدمت بیمه شخص ثالث در فضای مجازی و به کمک کارگزاری آنلاین را فراهم می‌کند، گفت: سرویس استعلام اصالت بیمه‌نامه علاوه بر سازمان‌های مرتبط مانند ناجا و قوه قضائیه، در اختیار تمام بیمه‌گزاران نیز قرارداده شده و درپرتال بیمه مرکزی هم قابل دسترسی است تا مراجعه حضوری افرادبه شرکت های بیمه ای کاهش پیدا کند. همچنین مهم‌ترین مزیت این است که از تمام تخلفاتی که پیش از این با با مخدوش کردن بیمه‌نامه در این رشته انجام می‌شد، جلوگیری شده و می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به پوشش بیمه‌های زندگی برای نزدیک ۳۰ میلیون بیمه‌شده، اظهار داشت: سهم بیمه‌های زندگی از بازار صنعت بیمه به ۱۵.۵ درصد افزایش یافته‌ است.

وی تاکید کرد: ‌بیمه‌های زندگی یکی از شاخص‌های مهم توسعه در جهان محسوب می‌شوند که رشد پرتفوی ۱۵.۵ درصدی در سال گذشته نشان از حرکت به سمت توسعه است.

 وی ادامه داد: براساس اهداف برنامه ششم توسعه، شاخص افزایش سهم بیمه های زندگی (نسبت حق بیمه تولیدی بیمه‌های زندگی به کل حق بیمه بازار) مد نظر قرار گرفت که طبق گزارش عملکرد منتشره این نسبت در سال گذشته به ۱۵.۵ درصد رسیده است. هر چند این عدد با اهداف برنامه ششم برای سال ۱۳۹۹ فاصله دارد اما با توجه به چالش های کشور در سال مذکور عدد قابل قبولی به نظر می رسد.

سلیمانی با اشاره به مزیت‌های حذف بیمه نامه فیزیکی شخص ثالث و صدور بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی گفت: حذف نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده برای حرکت به سمت دولت الکترونیک بوده و یکی از آثار اجرای آن، تسریع در فرایندهای صدور بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده است و پس از این نیاز به ارائه لاشه فیزیک بیمه نامه قبلی برای صدور بیمه نامه جدید نیست.

وی افزود: از دیگر نتایج اجرای این اقدام، کاهش مراجعات حضوری متقاضیان برای انجام اقداماتی مانند صدور بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده است که در دوران شیوع ویروس کرونا، اقدام موثری در حفظ سلامت مردم محسوب می‌شود. همچنین یکی از مهم‌ترین نتایج این اقدام،‌ کاهش تقلبات بیمه‌ای در زمینه صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث و حوادث راننده مانند مخدوش کردن نسخه فیزیکی بیمه نامه و ... است.

۲۲۳۲۲۴

کد خبر 1508148

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیمه شرکت های بیمه بیمه مرکزی شخص ثالث و حوادث راننده بیمه نامه شخص ثالث بیمه های زندگی صدور بیمه نامه سال گذشته حوادث طبیعی بیمه مرکزی صنعت بیمه حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله محقق بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی خانه کارگر سمنان، ضمن اشاره به حوادث کار و فراوانی رخ دادن آنها در استان سمنان بیان کرد: در حوادث کار استان طی سال قبل متأسفانه ۱۹ کارگر جان خود را از دست دادند.

وی کنار گذاشتن قانون کار یکی از عوامل روز حوادث کار دانست و تاکید کرد: یکی از آسیب‌های عدم اجرای قانون کار فقدان ایجاد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت در محیط کار است.

دبیر خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه فصل چهارم قانون کار به صراحت بر راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید دارد اما به راحتی توسط کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود، تاکید کرد: کمیته‌های حفاظت فنی می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند.

محقق با بیان اینکه یکی از وظایف کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، جلوگیری از بروز حوادث در محل کار است، بیان کرد: اگر این کمیته‌ها وجود داشتند در سال گذشته نباید این میزان حوادث کار و جان باخته را در استان سمنان شاهد بودیم.

وی از بررسی علل و عوامل بروز حوادث کارگری در استان خبر داد و افزود: ارزیابی که کارشناسان ما صورت داده‌اند نشان می‌دهد که راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار می‌تواند تا ۵۰ درصد، بروز حوادث کارگری را در سراسر استان کاهش دهد که رقم قابل توجهی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران بیان کرد: حقوق کارگران امسال ۳۵ درصد افزایش یافته در صورتی که تورم طبق آماری که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران داده زیر ۴۲ درصد نیست و لذا این امر برای کارگران مشکلات بزرگی ایجاد کرده است.

محقق با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم و گرانی کالاها و خدمات نیست، ابراز کرد: برای مثال باید گفت که امروز یکی از بزرگترین مشکلات کارگران تأمین مسکن مورد نیازشان است.

وی افزود: برای کارگران در حقوق و مزایای شأن ۸۰۰ هزار تومان حق مسکن در نظر گرفته‌اند که همین رقم سال قبل هم بدون تفاوت بود، لذا باید پرسید که در کجای استان امروز می‌توان با ماهی ۸۰۰ هزار تومان یک اتاق کرایه کرد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان همچنین بیمه کارگران را یکی از دیگر مشکلات جامعه کارگری استان دانست و تاکید کرد: دولت اگر بتواند مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند شاهد ارائه خدمات بهتر از سوی این نهاد به کارگران خواهیم بود.

کد خبر 6090346

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • تپش؛ روایت مهمترین حوادث روز
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟