Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سند راهبردی ایران و چین،‌گفت: سند راهبردی ایران و چین به گونه‌ای است که ابتدا باید چین به تعهداتش عمل کند و سپس جمهوری اسلامی ایران و هر بار که آنها  به تعهداتشان عمل نکنند.

وی افزود: طبق توضیحات کارشناسان پس از امضای سند راهبردی ایران و چین تعدادی از کشورهای اروپایی خواستار امضای چنین سندی از سوی جمهوری اسلامی ایران با این کشورها شده‌اند که پاسخ ما به آنها این است که کشورهای اروپایی بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند و استقلالی از خود ندارند و طبیعتا نمی‌شود چنین سندی با آنها امضاء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: پس از امضای سند راهبردی ایران و چین بود که کره‌جنوبی در عالی‌ترین سطح یعنی در سطح نخست‌وزیر این کشور سفری به ایران داشته و کشوری که تا قبل از آن به منظور خوش‌رقصی برا‌ی‌ آمریکا دارایی‌های ایران را بلوکه کرده است، در سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران پس از امضای سند راهبردی ایران و چین خواستار روابط تجاری و بازرگانی گشایش‌های در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: ما پیش از این به صورت جسته و گریخته همکاری‌هایی با چین داشته‌ایم به عنوان مثال در حوزه دانش‌بنیان همکاری‌هایی وجود داشت که البته با این سند راهبردی این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تجربه 8 سال گذشته به ما نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست و نمی‌توان روی کشورهای غربی حساب باز کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما در این مدت به ویژه در قالب برجام به تعهدات‌مان در قبال غرب عمل کردیم اما غرب تنها به ما وعده و وعید داد  و به هیچ یک از تعهدات خود در قبال ما در ماجرای برجام عمل نکرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: استفاده از پول‌های محلی و پیمان‌های پول‌های دوجانبه گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی برای ما ایجاد می‌کند و طبیعی است که این را به شرق خنثی‌کننده فشارهای غرب نیز خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سند راهبردی سند راهبردی ایران مجلس شورای اسلامی فلاحی سند راهبردی سند راهبردی ایران و چین سند راهبردی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش استقلالی سابق او را یاد تیم ملی انداخت

به گزارش "ورزش سه"، داریوش شجاعیان، هافبک سابق استقلال، حالا زیر نظر مسعود شجاعی در هوادار احیا شده و بهترین فصل خود در این تیم را سپری می‌کند.

درخشش داریوش شجاعیان در هفته‌های اخیر مثال زدنی بوده و او بعد از دبل برابر فولاد و زدن گل سه امتیازی برابر گل گهر، مقابل پیکان پاس گل داد و در بازی جام حذفی نیز به مس سونگون گل زد.

شجاعیان اما تاثیرگذاری خود روی گل‌های هوادار را به پنجمین بازی متوالی رساند و البته این بار با یک سوپرگل از روی ضربه کاشته این کار را انجام داد.

عملکرد کاپیتان هوادار به شکلی بود که خبرنگاران پس از بازی از او در مورد پیش‌بینی‌اش از بازگشت به تیم ملی بپرسند. هوادار بازی‌های مهمی پیش رو دارد و حالا مسعود شجاعی حساب ویژه‌ای روی کاپیتان تیمش می‌کند.

عکس: میلاد احمدی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • درخشش استقلالی سابق او را یاد تیم ملی انداخت
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان