Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:20:40 GMT

ارز ویژه‌ برای واردات کاغذ درنظر گرفته شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۰۱۰۷

ارز ویژه‌ برای واردات کاغذ درنظر گرفته شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از دلایل استفاده نکردن مردم از کتاب، گران شدن کاغذ و به نسبت گران شدن کتاب است، گفت: نیاز است مسئولان در سطح ملی، ارز ویژه‌ای را مخصوص کاغذ قرار دهند تا بتوانند کاغذ را با ارز مناسب و دولتی تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون ۲۴ ناشر فعال در سطح استان داریم.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه مشکلات حوزه کرونا زیاد بود، ناشرین استان توانستند خود را به خوبی وفق دهند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۴ عنوان کتاب توسط ناشران چاپ شده و این نشان می‌دهد  که ناشران خود را با شرایط جدید هماهنگ کرده‌اند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مشکل کاغذ برای ناشران، بیان کرد: گرانی کاغذ دامن گیر همه ناشران در همه مناطق کشور شده است.

رمضانی با بیان اینکه از طرفی دیگر بسیاری از نویسندگان که قصد دارند، کتاب خود را چاپ کنند باید هزینه سنگینی را پرداخت کنند، تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیلاتی را برای این امر قائل شده و سامانه‌ای را به عنوان کاغذ طراحی کرده و هرکدام از ناشرین که در آن ثبت‌نام کنند می‌توانند باتوجه به تیراژ کتاب، کاغذ با ارز دولتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هر ناشری که در استان فعال باشد، می‌تواند از این تسهیلات بهره ببرد، افزود: کاغذ گران است و اکنون وضعیت خوبی ندارد، اما ما سعی کرده‌ایم با تمام توان از ناشران حمایت کنیم.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در نمایشگاه کتاب تهران که اخیرا به صورت مجازی برگزار شد تعدادی از ناشران استان شرکت داشتند و و توانستند کتاب‌ها را به کل کشور بفرستند، بنابراین قابلیت این را دارند که در نمایشگاه ملی حضور پیدا کنند.

رمضانی ادامه داد: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ نشستی را با ناشران بیرجند برگزار کردیم تا بتوانیم اتحادیه ناشرین خراسان‌جنوبی را راه اندازی کنیم و در این سال اخیر به علت شیوع کرونا برگزار نشد، اما همواره پیگیر مشکلات ناشران هستیم.

وی با تاکید بر بررسی مشکلات و موانعی که ناشران دارند، افزود: برای رفع مشکلات ناشرین و نویسندگان عزم ملی و وفاق مسئولان لازم است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: کالاهای دیگر به هر صورتی است که مردم در هر شرایطی آن‌ها را تهیه می‌کنند، اما کتاب هم نیاز روحی ماست که باید تامین شود ولی در این سال‌ها به خاطر مسائل اقتصادی در سبد خرید کالا وجود ندارد.

رمضانی با بیان اینکه یکی از دلایل استفاده نکردن مردم از کتاب، گران شدن کاغذ و به نسبت گران شدن کتاب است، افزود: نیاز است مسئولان در سطح ملی ارز ویژه‌ای را مخصوص کاغذ قرار دهند تا بتوانند کاغذ را با ارز مناسب و دولتی تامین کنند.

وی با بیان اینکه باید کاغذ مناسب در اختیار ناشرین قرار  گیرد، خاطرنشان کرد: در استان غیر از بحث سامانه کاغذ برای حمایت از ناشران، در شورای خرید کتاب خرید از نویسنده و ناشر را در اولویت قرار دادیم که در این میان نیز خرید از ناشران در اولویت کاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ناشر کتاب گرانی کاغذ گران شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!