Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سیزیگی پلاسمونیکس موفق به جذب ۲۳ میلیون دلار سرمایه برای تجاری‌سازی فتوکاتالیستی شده است که می‌تواند انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را با کمک فناوری نانو به حداقل برساند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سیزیگی پلاسمونیکس (Syzygy Plasmonics)، یک شرکت فناور در حال توسعه فوتوکاتالیست با عملکرد بالا برای صنایع گاز، شیمی و انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت از سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیون دلاری سری B به رهبری هرایزن ونچرز و با مشارکت سرمایه‌گذاران جدید جهانی از جمله اکوئینور ونچرز خبر داد.

 

جزئیات توسعه فناوری این نوع فتوکاتالیست‌های پلاسمونی که توسط محققان دانشگاه رایس توسعه یافته و لیسانس استفاده از آن به شرکت سیزیگی پلاسمونیکس واگذار شده، در مجلات علمی معتبری نظیر Science، Nature و PNAS به چاپ رسیده است.

 

این آنتن-راکتور ترکیبی از نانوذره پلاسمونیک جمع‌کننده نور (آنتن) و نانوذرات کاتالیزور سنتی کوچکتر (راکتور) است. توسعه راکتور نیاز به تخصص مهندسی شیمی، اپتیک، علوم مواد، فیزیک نظری و نانوفوتونیک دارد.

 

سرمایه‌گذاران قبلی و سری A از جمله The Engine، GOOSE Capital و Evok Innovations نیز در این دوره از سرمایه‌گذاری مشارکت کرده‌اند.

 

این سرمایه جمع‌آوری شده برای تولید محصول، استخدام نیروی انسانی جدید و تجاری‌سازی راکتور فوتوکاتالیستی سیزیگی پلاسمونیکس هزینه خواهد شد، که گام‌های اساسی به‌منظور تحقق مأموریت این شرکت برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با استفاده از نور است تا گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی در تولید مواد شیمیایی ارائه شود.

 

امروزه، تولید مواد شیمیایی مانند پلاستیک، سوخت، کود و هیدروژن در درجه اول به سوخت فسیلی متکی است. تقاضای گرما برای تأمین انرژی فرآیند‌های احتراق برای تولید مواد شیمیایی ۳٫۶ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهانی (GHG) را تشکیل می‌دهد.

 

فناوری فوتوکاتالیستی سیزیگی پلاسمونیکس نور را جایگزین گرما می‌کند تا از این منبع برای واکنش‌های شیمیایی استفاده کند، تحولی که هدف آن کاهش انتشار CO ۲ تا سال ۲۰۴۰ است.

 

تروور بست، مدیرعامل سیزیگی پلاسمونیکس می‌گوید: با استفاده از برق تجدیدپذیر به‌عنوان منبع انرژی، فناوری ما تمیزتر خواهد شد و به دلیل پایداری و فعالیت فوتوکاتالیست‌ها، می‌توانیم ده‌ها فرصت جدید ایجاد کنیم، واکنش‌هایی را تنظیم کنیم که مواد شیمیایی مختلفی تولید می‌کنند. محصول اولیه ما بر حذف انتشار گاز‌های گلخانه‌ای حاصل از تولید هیدروژن، تبدیل فرآیند صنعتی مربوط به ساخت نیمه‌هادی‌ها، LED‌ها و فلزات متمرکز خواهد بود. سیستم ما همچنین قابل استفاده در صنایعی است که از پیل‌های سوختی هیدروژن بهره‌مند هستند.

 

به گفته بنیان‌گذار شرکت سیزیگی پلاسمونیکس، راکتور‌های سبک سیزیگی پلاسمونیکس مقیاس‌پذیر هستند و از مواد کم هزینه ساخته شده‌اند، موادی با شرایط عملیاتی بسیار ملایم‌تر از نمونه‌های رایج استفاده می‌شوند. اولین گزینه شرکت سیزیگی پلاسمونیکس برای تولید هیدروژن این است که در این فناوری امکان کاهش هزینه تولید هیدروژن را به همراه داشته و در عین حال، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نیز صفر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جذب سرمایه فتوکاتالیست فناوری نانو گازهای گلخانه ای انتشار گاز های گلخانه ای مواد شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟