Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا گلپایگانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ یا قانون ماده ۱۰۰، بازدارندگی لازم برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و تخلف در این روند را ندارد و ارباب رجوع را به سمت جریمه شدن پیش می برد.

وی یادآورشد: تمایل قانونگذار در زمان تنظیم این قانون اغلب به سمت جریمه بوده است و این روند باعث برهم خوردن نظم در ساخت و سازها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلپایگانی اظهارداشت: قانون باید به ابزاری برای پایبند سازی مردم و سازندگان در اجرای پروژه ها تبدیل شود و از تخلف جلوگیری کند اما قانون ماده ۱۰۰ در این زمینه کارایی لازم را ندارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: در صورتی که با هر کدام از بخش ها در زمان وقوع تخلف، از ابتدا برخورد شود، می توان به بازدارندگی قانون امیدوار بود اما در عمل با وقوع تخلفات، فقط مهندس ناظر که توان لازم را برای مقابله ندارد، برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث درآمد ناشی از جرایم ماده ۱۰۰ نسبت به کل درآمد شهرداری به یک درصد نمی رسد و ۸۵ درصد آراء منجر به قلع و قمع و بازگشت به وضع مجاز می شود و در زمان اجرا اگر بازدارندگی لازم را داشته باشد، حتما موثرتر است.

گلپایگانی ادامه  داد: در ماده ۱۰۰ بر نظارت مامور شهرداری چندان توجهی نشده است، از همین رو شهرداری طرح اصلاحی خود برای این قانون را آماده، تدوین و پیگیری کرد و اکنون در دولت و مجلس در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، طبق ماده کنونی ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت‌وساز از شهرداری‌ها پروانه ساختمان بگیرند و شهرداری‌ها موظف هستند از طریق مأموران خود از عملیات‌ ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه در زمین محصور یا غیرمحصور جلوگیری کنند. در صورت خلاف این ماده، همان‌طور که در ماده ۱۰۰ اشاره شده است، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود و عاملان برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شوند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: رویدادها در بستر محیطی باید منطبق با ارزش های محیطی و معماری باشد، تا فضایی دلنشین برای ساکنان آن ایجاد کند.

وی اضافه کرد: سعی شده است که همواره ارتقای کیفیت و رفع مشکلات مردم به ویژه در مناطق جنوبی شهر، تکمیل اسناد توسعه ای و ایجاد قلمرو عمومی در پروژه ها مد نظر و از اولویت های شهری باشد.

گلپایگانی اعلام کرد: باید به سمت نظم و انضباط در اجرای پروژه ها و تصویب قوانین پیش برویم و اگر تصمیم های آنی اساس کار ما را تشکیل دهند حتما در یک مجموعه بسیار پیچیده که با دارایی، جان و مال مردم ارتباط دارد، دچار خطا می شویم و هرچه به استناد قانونی پایبند تر باشیم، کار بادوام تری انجام می شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: در همین زمینه شفاف سازی، امکان صدور پروانه‌الکترونیکی شده و تمام فرایند آن در سامانه تهران من قرار دارد و ارباب رجوع فقط باید یک بار مراجعه حضوری برای تطبیق اسناد داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بحث به‌سازی لحظه ای برای کسانی که توان نوسازی ساختمان هایشان را ندارند، در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: این اقدامی برای حفاظت از سلامتی و جان مردم در زمان وقوع زلزله و کاهش خسارت آن در بافت های فرسوده و نا ایمن است.

گلپایگانی در خصوص مقابله با گودهای پر خطر رها شده نیز بیان کرد: گودهای پر خطر و رها شده شناسایی شده است و در تلاش هستیم تا با حکم قضایی تعداد این نوع گودها را به صفر برسانیم.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در مورد ساختمان های کوچک مقیاسی که برای تامین منزل اقشار کم درآمد پیشنهاد شده بود نیز گفت: این طرح که هدف آن برای اجاره دهی به زوج های جوان و اقشار کم درآمد پیش بینی شده بود، مورد موافقت وزارت راه و شهرسازی واقع نشد و همچنان در حال پیگیری آن هستیم.

برچسب‌ها شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی عبدالرضا گلپایگانی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی عبدالرضا گلپایگانی شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی عبدالرضا گلپایگانی دولت اخبار کنکور معاون معماری و شهرسازی ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق


 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سروان سالاری گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح شهر بافق آغاز شده است. 


وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل حرکت در پیاده رو یا در جهت خلاف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بارغیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و فاقد گواهینامه و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی، برخورد و ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت ۱۵ روز و در صورت تکرار یک ماه اقدام می‌شود. 


رئیس پلیس راهور شهرستان بافق به والدین و خانواده‌ها توصیه کرد از دراختیارگذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت می‌باشند خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت