Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:09:47 GMT

دوچرخه‌سوار آستارایی ایرانگردی را با کاشت نهال آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۰۶۲۹

دوچرخه‌سوار آستارایی ایرانگردی را با کاشت نهال آغاز کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این دوچرخه سوار روز شنبه با کاشت نهال در محوطه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در آستارا، رکاب زنی به مقصد استان های کشور را آغاز کرد و رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در حین بدرقه او گفت: این ورزشکار به عنوان سفیر صلح و دوستی و حامی محیط زیست، به استان ها سفر می کند و حرکت ورزشی و فرهنگی او جهت ترویج حفاظت محیط زیست ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید مصطفی دوست افزود: هفته زمین پاک، مناسبتی مهم برای توجه دقیق به نعمت ها و سرمایه های طبیعی موجود در این کره خاکی است و پاسداشت مواهب الهی در آموزه های دینی و قرآنی نیز بسیار سفارش شده است.

دوچرخه سوار پیشکسوت آستارایی نیز استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران را از مقاصد حرکت خود اعلام کرد و گفت: طی ۲ ماه رکاب زنی در استان ها حدود هزار اصله نهال خواهد کاشت.

عزیززاده افزود: طی ۲۰ سال دوچرخه سواری حدود ۴۰ هزار اصله نهال در ایران و سایر کشورها کاشته ام و تاکنون با شعارهای خلیج همیشه فارس، حمایت از کودکان سرطانی، بی سرپرست یا بدسرپرست، آبزیان دریای خزر و گرامیداشت ارتحال امام (ره) در داخل کشور رکاب زده و با دوچرخه به هند، تایلند، برمه، مالزی، اندونزی، بنگلادش، سنگاپور و فیلیپین سفر کرده ام.

وی با اشاره به مشاهده مناظر نامناسبی از نامهربانی هموطنان با طبیعت در طول سفرها، اظهار امیدواری کرد با ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست از حجم زباله ها در دامان طبیعت کاسته شود.

دوم تا هشتم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آستارا کاشت نهال روز جهانی زمین پاک فدراسیون دوچرخه سواری مدیریت پسماند دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آستارا کاشت نهال سازمان حفاظت محیط زیست آستارا کاشت نهال روز جهانی زمین پاک فدراسیون دوچرخه سواری مدیریت پسماند دفع زباله اخبار کنکور حفاظت محیط زیست استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم