Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:03:36 GMT

خروج ۵۰۰ هزار تبعه خارجی در دوران همه گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۰۶۸۵

«محسن ابراهیمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با شیوع بیماری کرونا تعدادی از اتباع خارجی غیرماهر که در کشور فعالیت داشتند به دلیل ترس از این بیماری و تعطیلی کسب و کارها و کارشناسان نیروهای متخصص اعزامی شرکت‌های خارجی برای رعایت پروتکل‌های کشورهای فرستنده از ایران خارج شدند. 

وی ادامه داد: البته برخی از این نیروهای شرکتی همزمان به صورت دورکاری به فعالیت خود در حوزه‌های مربوطه فعالیت می‌کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی تاکید کرد: با گذشت بیش از یک سال و نیم از اپیدمی کرونا و تزریق واکسن، برخی از این شرکت‌ها فعالیت خود را در داخل کشور از سر گرفتند. 

وی در خصوص تمدید پروانه کار اتباع خارجی در کشور نیز گفت: با توجه به شیوع موج چهارم کرونا در کشور و لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌ها اعتبار پروانه کار شرکت‌هایی که متقاضی بکار گیری اتباع خارجی هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری تا ۳۱ خردادماه تمدید می‌شود.

 مدیر کل اشتغال اتباع خارجی افزود: اتباع خارجی شاغل در کشور که اعتبار پروانه کار آنها در فروردین ماه سال جاری منقضی شد ،بدون نیاز به مراجعه به اداره کل اشتغال اتباع خارجی به مدت دو ماه تمدید می‌شود.

وی اضافه کرد: تمدید پروانه کار برای ۱۳ هزار نفر است و برای فعالیت مابقی نیروی خارجی فعال در کشور که از طریق طرح‌های آمایشی حضور دارند در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

ابراهیمی از برگزاری نخستین جلسه هیات فنی بصورت مجازی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این جلسه با حضور مدیران شرکت‌های کره، چین، ژاپن، روسیه و امارات برای بررسی موضوعات مختلف برگزار شد. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اتباع خارجی پروانه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی با بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

کد خبر 6087195

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز