Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:10:15 GMT

برگزیدگان شعر ملی «سوگواره ایل» انتخاب و معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۰۷۹۱

برگزیدگان شعر ملی «سوگواره ایل» انتخاب و معرفی شدند

هیئت دواران نخستین دوره شعر ملی «سوگواره ایل» به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزیدگان این دوره را انتخاب و معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه نخستین دوره شعر ملی «سوگواره ایل» با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمد علی پیرسبزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (۴ اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سید غفار موسوی» شاعر و از اعضای هیئت داوران نخستین دوره شعر ملی «سوگواره ایل» ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران این سوگواره، اسامی برگزیدگان را اعلام کرد.

 

متن کامل بیانیه هیئت داوران به شرح ذیل است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

خدای سبحان را سپاس و ستایش به خاطر همه نعمت هایی که بی هیچ منتی بر ما ارزانی داشت.

شکر خدایی را که با وجود بیماری منحوس کرونا یک بار دیگر توفیق داد تا شعر آئینی به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود تا عاشقان نغمه سرای شعر ولایی دست به قلم شوند و واگویه هایشان را در قالب شعر متعهد، پاسداری از حریم ولایت و شعر غریب آئینی بر سینه کاغذ ثبت و ضبط نمایند.

هیئت داوران نخستین سوگواره ملی «ایل» ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و شاعران شرکت کننده از سراسر کشور که پاسداران واقعی زبان، آئین ها و هویت ایرانی و اسلامی هستند، انتظار دارند که مسئولان امر نسبت به سپاس داری از این پاسداران تلاشکر کما فی السابق همراهی و مساعدت لازم را داشته باشند.

از آنجا که استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ده ها جشنواره ملی و منطقه ای را در کارنامه ادبیاتی خود دارد و به حول و قوه الهی همه این جشنواره ها موفق و موثر بوده اند، امیدوار هستند این روال همچنان ادامه داشته باشد.

هیئت داوران ضمن بازخوانی چندباره آثار در سه مرحله با دقت، وسواس تمام و تعهد به فراخوان سوگواره، آثار ذیل را به عنوان برگزیدگان معرفی و برای قدم و قلم این جوانان عزیز در زمینه شعر آئینی آرزوهای بزرگ دارند.

 

اسامی برگزیدگان:

سعیده کیانی     کانون اهل البیت علیهم السلام استان فارس

وحید طلعت     کانون فرهنگی نورالنور استان آذربایجان غربی

آسیه ارزانی      کانون فرهنگی و هنری سالار شهیدان استان چهارمحال و بختیاری

عالیه محرابی     کانون فرهنگی و هنری غدیر استان یزد

علی رضائی بحرآبادی    کانون فرهنگی ولایت استان خراسان رضوی

محمدحسین فرهادی بشر     کانون فرهنگی و هنری دکتر شهریاری استان لرستان

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شعر ملی سوگواره ایل کانون فرهنگی و هنری کانون فرهنگی و هنری مساجد فراخوان هیئت داوران برگزیدگان استان کهگیلویه و بویراحمد کانون فرهنگی فرهنگی و هنری سوگواره ایل هیئت داوران شعر ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک

ایسنا/خوزستان داور خوزستانی از سوی اتحادیه جهانی کشتی در آخرین گزینشی المپیک به قضاوت خواهد پرداخت.

مهدی بشیرزاده داور پرافتخار خوزستانی برای مسابقات گزینشی المپیک که طی روزهای ۶ تا ۹ خردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود، انتخاب شد. 

به گزارش ایسنا، این رقابت ها آخرین مرحله گزینشی داوران و ورزشکاران برای المپیک است و از ایران به همراه مهدی بشیرزاده، دو داور دیگر به نام‌های کامران سلطانی زاده و نیما صادقی به این رویداد دعوت شده‌اند. 

پس از این مرحله داوران انتخاب شده در سمیناری در آتن یونان شرکت خواهند کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند