Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مراسم کاشت هزار اصله درخت گلپرک در محوطه این پالایشگاه گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اجرای سیستم‌های نوین در مدیریت فضای سبز، حفاظت از منابع خاکی، حفاظت از منابع آبی، مدیریت مصرف انرژی و توجه به فرهنگ‌سازی به صنعتی پیشرو در حفاظت از محیط‌ زیست تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادور روز جهانی زمین پاک را فرصتی برای پاسداشت ارزش‌های زیست‌ محیطی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه درخت گلپرک یکی از درختان بومی استان هرمزگان است و در خطر انقراض قرار دارد، هزار اصله از این درخت در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کاشته شد.

او گفت: درخت درخت گلپرک گونه‌ای نمک‌دوست، تثبیت‌کننده خاک و بسیار مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به تولید ۴۷ میلیون لیتر بنزین پاک با استانداردی بالاتر از استاندارد یورو ۵ در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: با مصرف سوخت‌های پاک، کاهش فلرینگ، استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا و بازیافت گاز‌های حاصل از فرآیند تولید به‌عنوان سوخت سعی کرده‌ایم تا حساسیت خود را نسبت به حفظ محیط‌زیست در عمل نشان دهیم.

بیشتر بخوانید

تکذیب خبر سقوط جرثقیل در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس

دادور حفاظت از منابع آبی را یکی دیگر از وظایف زیست محیطی این شرکت عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد‌های پالایش آب‌ترش برای استفاده مجدد از آب در واحد‌های عملیاتی، جداسازی گاز‌های اسیدی و انتقال به واحد بازیافت گوگرد از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای حفاظت از منابع آبی است.

او گفت:نمونه‌برداری، آزمایش و آنالیز روزانه خروجی پساب و همچنین خروجی آب خنک‌کننده مبدل‌های حرارتی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم بسته برای بازچرخانی و خنک‌سازی آب، نصب آنالایزر‌های برخط روی کانال برگشت آب به دریا، استفاده از تجهیزات برای جذب آلودگی احتمالی بخار آب، پایش مستمر چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی و استفاده مجدد از بخار مصرفی از دیگر اقدامات مبتکرانه برای حفظ منابع آبی در این ابرپالایشگاه است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت ستاره خلیج فارس پالایشگاه نفت تولید بنزین کاشت درخت نفت ستاره خلیج فارس حفاظت از منابع منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است

به گزارش "ورزش سه"، کوبارسی، مدافع بارسلونا، در فاصله سه ماه گذشته، به سرعت از یک بازیکن آکادمی به بازیکن ثابت بارسلونا تبدیل شد. بلوگرانا قرار است برای تضمین آینده‌اش قرارداد جدیدی را به او پیشنهاد دهد.

این بازیکن ۱۷ ساله بند فسخ ۱۰ میلیون یورویی دارد و در ماه‌های اخیر نزدیک به پیوستن به منچستر سیتی بود، اما این اتفاق رخ نداد و پس از آن هیچ نشانه‌ای مبنی بر جدایی او از این باشگاه وجود نداشته است. حالا طبق گفته نشریه آاِس، نمایندگان بارسا ژانویه فصل آینده یک قرارداد پنج ساله جدید به او خواهند داد.

او در حال حاضر نمی‌تواند قرارداد بلندمدت ببندد اما وقتی به ۱۸ سالگی برسد مجاز است قراردادهای سه سال به بالا را امضا کند و بدین ترتیب بارسلونا از این حیث دچار مشکل نخواهد شد.

این قرارداد در سال آینده از ۴ میلیون یورو در هر فصل شروع می‌شود و در سال ۲۰۲۹ به ۱۲ میلیون یورو در فصل افزایش می‌یابد. اگرچه انتظار می‌رود حقوق او در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

این قرارداد همچنین یک بند آزادسازی هم خواهد داشت که گفته می‌شود با توجه به اینکه بارسلونا نمی‌خواهد او را از دست بدهد، بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورو خواهد بود.

دیگر خبرها

  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد