Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:43:46 GMT

عطوان: قدرت بازدارندگي تل آويو فرسوده شده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۰۹۷۳

عطوان: قدرت بازدارندگي تل آويو فرسوده شده است

خبرگزاری آریا- سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر عرب تاکید کرد دوران رژیم صهیونیستی به سرعت رو به اتمام است و مرحله صبر راهبردی به پایان خود نزدیک می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر عرب تاکید کرد دوران رژیم صهیونیستی به سرعت رو به اتمام است و مرحله صبر راهبردی به پایان خود نزدیک می‌شود و خبر از آغاز مرحله جدیدی می‌دهد که سرفصل آن واکنش مستقیم در عمق فلسطین اشغالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالباری عطوان در ستون ویژه خود در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت: اصابت موشک به اطراف تاسیسات دیمونای اسرائیل و ناکامی گنبد آهنین در رهگیری آن، با چشم پوشی از اینکه نوع موشک زمین به هوا یا زمین به زمین بوده است، در درجه اول به معنای فرسودگی عملی قدرت بازدارندگی اسرائیل است و ترس و وحشتی که فرماندهان نظامی و شهروندان اسرائیلی را فرا گرفته، در حال تشدید است.
یک تئوری طلایی هست که می‌گوید تنها راه اطلاع یافتن از واقعیت واکنش رسمی و مردمی اسرائیل، پیگیری رسانه‌های اسرائیلی و مداخله نظارت ارتش در سرپوش گذاشتن بر این رسانه‌ها و جلوگیری از انتشار مطالب یا حذف آن است و این نظریه با نحوه برخورد این رسانه‌ها با موشک دیمونا و اصابت آن به کمربند شهر دیمونا در صحرای اشغالی نقب کاملا مطابقت دارد.
اینکه همه رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل و تحلیلگران نظامی آن که بسیاری از آن‌ها ژنرال‌های بازنشسته اند، ابدا از این موشک و تلفات نظامی و روانی ناشی از آن سخنی به میان نیاورده اند به معنای مداخله بخش نظارت ارتش و جلوگیری از انتشار خبر آن برای پرهیز از ایجاد نابسامانی و تشدید بی اعتمادی به ارتش است که با افزایش توانمندی‌های موشکی محور مقاومت، حملات پیاپی به کشتی‌های اسرائیل در آب‌های آزاد، تحمیل شروط ایران به طرف آمریکایی در مذاکرات وین برای بازگشت به توافقنامه هسته‌ای و آغاز دگرگونی در روابط اسرائیل و آمریکا با وجود دولت دموکرات جو بایدن، از پایه و اساس متزلزل شده است.
لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محدودیت‌های بانکی و تحریم صادرات نفتی به معنی پیروزی محور ایران و سرازیر شدن صد‌ها میلیارد دلار به خزانه آن است و اینکه ایران اجازه دارد موشک‌ها و پهپاد‌های بسیار پیشرفته خود را تولید کرده و به فروش رساند و همه بازو‌های نظامی کوبنده خود را تقویت کند و این امر موازنه قدرت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی را به نفع این محور و موازنه قدرت را به زیان برتری نظامی اسرائیل بر هم خواهد زد، زیرا دیگر هواپیما‌های پیشرفته نتیجه جنگ‌ها را تعیین نمی‌کنند بلکه موشک ها، پهپاد‌ها و اراده فولادین در جنگ‌ها نقشی تعیین کننده دارند.
واکنش سامانه دفاعی سوریه به حملات اسرائیل و مقابله آن با هواپیما‌های مهاجم و تعقیب آن با موشک بر فراز آسمان فلسطین اشغالی تحولی بزرگ و اقدامی است که خبر از وقوع رویارویی‌های متفاوت آینده و انتقال جنگ هوایی و زمینی به عمق اسرائیل دارد و برداشت من از روایت رسمی سوریه که رأی الیوم در ستون اخبار ویژه خود منتشر کرد همین است.
کار برخی عرب‌ها عجیب است. وقتی ارتش سوریه بسیاری از مناطق این کشور را آزاد می‌کرد واکنش به تجاوزات اسرائیل را به سبب تمرکز بر جبهه داخلی به تعویق می‌انداخت این عرب‌ها عیب جویی کرده و می‌گفتند دمشق ترسوست و جرأت پاسخگویی ندارد و وقتی جواب داد و موشک هایش با کلاهک‌های انفجاری به اطراف تاسیسات هسته‌ای دیمونا برخورد کرد و گنبد آهنینی را پشت سر گذاشت که آمریکا ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه کرده بود، آن‌ها این دستاورد یک کشور عربی را کم اهمیت جلوه می‌دهند و استادانه در آن ایجاد تردید کرده و به طور مستقیم یا غیر مستقیم با بی شرمی در جبهه اسرائیل ایستاده اند.
اسرائیل که جنگ هایش را در چند روز یکسره می‌کرد، برتری نظامی اش را از جنگ دهم رمضان سال 1973 از دست داده است، جنگی که این روز‌ها سالگرد آن است و سرآغاز شکست‌های سریالی اسرائیل بود. شاید شلیک این موشک سوریه در این سالروز و افشای معایب سامانه گنبد آهنین تصادفی نبوده و احتمالا نشانگر مرحله‌ای جدید است. حداقل من امیدوارم اینطور باشد.
سوریه، ایران، عراق، منطقه غزه، لبنان و همه کشور‌های شریف عرب می‌توانند حملاتی را به اسرائیل داشته باشند، اما اسرائیل برخورد تنها یک موشک بالستیک را تاب نمی‌آورد و ترس و وحشت این روز‌های شهرک نشینان با نقض سیستم دفاعی آن با حمله موشکی سوریه، که باید مستحکم‌ترین و توانمندترین سامانه جهان باشد، بهترین نشانه برای این سخن ماست.
دوران اسرائیل به سرعت رو به اتمام است و مرحله صبر راهبردی و فروخوردن خشم به پایان خود نزدیک می‌شود و خبر از آغاز مرحله جدیدی می‌دهد که سرفصل آن واکنش مستقیم در عمق فلسطین اشغالی است.. گذر زمان همه چیز را نشان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازدارندگی تل آویو رأی الیوم رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند