Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ستاد ارتباطات انگلیس معتقد است چین در آینده به یک قدرت برتر در حوزه فناوری تبدیل می شود و غرب باید برای اجتناب از این امر سریعا اقدام کند.

 به گفته مدیر کل «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» (سازمان اطلاعاتی این کشور)، غرب باید به سرعت از سلطه چین در فناوری‌های نوظهور و دستیابی به کنترل بر سیستم عامل جهانی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرمی فلمینگ مدیر کل ستاد ارتباطات دولت در یک سخنرانی به طور صریحی اعلام کرد غرب برای کنترل فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و ژنتیک با کارزار سختی روبرو است. او در این باره گفت: اکنون با لحظه حساسی روبرو هستیم.

قدرت‌های جهان مشغول رقابت با یکدیگر هستند تا با توسعه بهترین فناوری‌ها، استخدام افراد مستعد و تسلط بر استانداردهای جهانی ناظر بر این فناوری‌ها، آینده را شکل دهند.

«ستاد ارتباطات دولت انگلیس» تهدیدها علیه این کشور را در سراسر جهان بررسی می‌کند، رابطه‌ای نزدیک با آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان‌های جاسوسی استرالیا، کانادا و نیوزلند دارد که همراه یکدیگر کنسرسیوم «فایو آی» را تشکیل می‌دهند.

به گفته فلمینگ اگر انگلیس تصمیم دارد موقعیت خود به عنوان یک قدرت سایبری را حفظ کند باید فناوری‌های برتر کوانتومی از جمله فناوری‌های رمز نگاری را برای محافظت از اطلاعات و قابلیت‌های حساس را توسعه دهد.

او در این باره گفت: رایانش کوانتومی فرصت‌های بسیار و البته ریسک‌های فراوانی دارد. غرب باید در توسعه الگوریتم‌های کوانتومی پیشرو باشد تا در مقابل دشمنانی آمادگی داشته باشیم که احتمالاً از رایانه کوانتومی برای نفوذ به اطلاعاتی استفاده می‌کنند که اکنون ایمن هستند.

فلمینگ در ادامه افزود: چین در حالی که سعی دارد بر مباحث مربوط به استانداردهای جهانی تسلط یابد، تمام عناصر مهم یعنی قدرت دولت در کنترل شرایط، تأثیرگذاری بر طراحی و تسلط بر بازارها را دارد.

وی در ادامه به ارزهای دیجیتال اشاره کرد و گفت آنها در آینده بخش مالی را دگرگون می‌کنند اما در صورتیکه برخی کشورهای غیر متعهد از آنها سواستفاده کنند، تهدیدی برای آزادی به حساب می آیند.

به گفته او در این میان روسیه یک تهدید متوسط برای غرب به حساب می‌آید اما سلطه طولانی مدت چین بر فناوری یک چالش بزرگ‌تر است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان DGA فرانسه دستور توسعه پهپاد Veloce۳۳۰ را داده که یک هواپیمای بی سرنشین با برد میان رده و همراه مهمات است که از راه دور کنترل می شود.

به گفته شرکت سازنده، پهپاد در سومین مرحله آزمایش خود مسافت ۵۰ کیلومتر را در ۱۶ دقیقه طی کرده و حداکثر سرعت آن ۲۴۸.۵۵ مایل برساعت بوده است. همچنین به گفته شرکت پهپاد فقط نیمی از تانکر سوخت خود را برای طی این مسافت مصرف کرده است.

فرانسه به طور کلی اولویتی برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قائل نشده است اما اخیرا موضع کشور تغییر کرده و به توسعه قابلیت هایی در این بخش علاقه نشان داده است. سازمان DGA فرانسه در سال ۲۰۲۲ میلادی دو پروژه کنترل انتقال مهمات از راه دور(MTO) را انجام داد که قادر به خنثی سازی وسیله نقلیه زرهی در فاصله ۳تا ۳۱ مایلی هستند.

این آژانس در سال ۲۰۲۳ میلادی به دنبال مناقصه ای برای تهیه سیستم های مهمات سیار برای ارتش بود. همچنین فرانسه به نیاز به هواپیماهای بدون سرنشینی که راحت بتوان آنها را کنترل کرد برای کاهش مدت زمان آموزش نیروها تاکید کرده است.

پهپاد Veloce۳۳۰ مجهز به قابلیت بلند شدن از زمین و فرود عمودی است. همچنین پهپاد کامیکازه دارای هسته ای مولد شارژ برای مقابله با دفاع فعال است و همچنین یک سیستم ناوبری مستقل از GPS و مقاوم در برابر پارازیت دارد.

پهپاد مذکور می تواند ماموریت های اطلاعاتی انجام دهد. گام بعدی در این پروژه تبدیل هواپیمای بدون سرنشین به یک سیستم مهمات سیار با قابلیت کنترل از راه دور است که می تواند به تانک زرهی نفوذ کند.

کد خبر 6097986 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات