Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@17:06:10 GMT

با برترین مؤسسات آموزشی کشور بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۱۰۸۰

با برترین مؤسسات آموزشی کشور بیشتر آشنا شوید

اما در سال‌های اخیر با توجه به پیچیده‌تر شدن مسائل آموزشی دانش‌آموزان و همچنین رقابت شدیدی که بر سر ورود به دانشگاه‌های برتر کشور در گرفته است، لزوم فعالیت مؤسسات آموزشی کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

در سال‌های گذشته مؤسسات آموزشی مختلفی در سطح کشور آغاز به فعالیت نموده‌اند. همین مسئله باعث شده است که خانواده‌ها در خصوص تصمیم‌گیری برای ثبت نام فرزندان خود در این مؤسسات دچار چالش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با معرفی برترین مؤسسات آموزشی کشور، تلاش می‌کنیم تا راهنمایی مناسبی برای انتخاب بهترین گزینه از بین گزینه‌های موجود به والدین گرامی ارائه کنیم.

قلم‌چی، در ردیف قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مؤسسات آموزشی کشور

در بین بسیاری از مؤسسات آموزشی که در سطح کشور فعال هستند، مؤسسه‌ی قلم‌چی (کانون فرهنگی آموزش) به عنوان یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌ها محسوب می‌شود که در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده‌است. در ابتدا، قلم‌چی فقط به عنوان ناشر کتاب‌های کمک درسی فعالیت می‌کرد اما خیلی زود و پس از تنها دو سال از آغاز فعالیتش با برگزاری آزمون‌های آزمایشی در مقطع دبیرستان توجه بسیاری را به خود جلب نمود. فعالیت کانون فرهنگی آموزش در ابتدا به صورت متمرکز و محدود به شهر تهران بود اما پس از گذشت سه دهه از شروع به کار این مجموعه، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد و در زمره‌ی بزرگ‌ترین مؤسسات آموزشی کشور به شمار می‌رود.

عمل‌کرد خوب مجموعه‌ی قلم‌چی باعث شده است که در حال حاضر کمتر دانش‌آموزی در ایران باشد که این مؤسسه را نشناسد و یا در دوران تحصیل از کتب آموزشی، آزمون‌های آزمایشی و خدمات مشاوره‌ی تحصیلی این مجموعه استفاده نکرده باشد. به گفته‌ی کاظم قلم‌چی، بنیان‌گذار مؤسسه‌ی قلم‌چی، فعالیت‌های این کانون کاملاً حول محور برنامه‌ریزی اصولی و منطبق با مبانی علمی است. این مجموعه با بهره‌گیری از کادر مشاوره‌ای مجرب اقدام به تدوین برنامه‌های جامع راهبردی برای هر سال تحصیلی می‌نماید.

کتاب‌های آموزشی کانون فرهنگی آموزش نیز در بین دانش‌آموزان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. این مؤسسه تمرکز خود را روی کنکور سراسری معطوف نکرده است، بلکه در تمام پایه‌های تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان اقدام به تولید محتوای کمک آموزشی ارزشمند می‌کند. مدارس سرای دانش نیز که در شعب متعددی در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارند، زیر نظر مؤسسه قلم‌چی اداره می‌شوند.

گاهی پیش می‌آید که افراد در جامعه یا مطبوعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با کانون فرهنگی آموزش یکسان می‌دانند. در صورتی‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۴ تأسیس شده است و تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند. کانون پرورش فکری فعالیت‌های فرهنگی،  تولیدی و بازرگانی دارد. بخشی از مأموریت‌های این کانون عبارت‌اند از:

۱- تأسیس مراکز عرضه‌ی کتاب و آموزش‌های فرهنگی، هنری و ادبی مخصوص کودکان و نوجوانان

۲- تهیه و توزیع وسایل کمک آموزشی

۳- کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودک و نوجوان

۴- برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی کودک و نوجوان

۵- تولید سرگرمی، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای، عروسک و ...

مؤسسه‌ آموزشی گاج با شعار توسعه عدالت آموزشی در کشور فعالیت می‌کند

گاج یکی دیگر از مؤسسات آموزشی کشور است که فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی آموزش انجام می‌دهد. مؤسسه‌ی گاج توسط ابوالفضل جوکار تأسیس شده است. در حال حاضر قریب به دو دهه از آغاز فعالیت این مؤسسه در سال ۱۳۸۱ می‌گذرد و به عنوان یک نام آشنا در میان مؤسسات آموزشی به شمار می‌رود.

این مؤسسه‌ی آموزشی نیز در ابتدا فعالیت خود را به صورت متمرکز در تهران آغاز کرد اما خیلی زود توانست در شهرهای مختلف کشور نیز شعبی را راه‌اندازی نماید و به ارائه‌ی خدمات آموزشی به دانش‌آموزان بپردازد. در حال حاضر تعداد نمایندگی‌های گاج در ایران از ۵۲۰ شعبه عبور کرده است. فعالیت مؤسسه‌ی آموزشی گاج نیز تنها در زمینه‌ی کنکور سراسری متمرکز نمی‌شود بلکه تمام مقاطع تحصیلی از مدرسه تا دانشگاه را در بر می‌گیرد.

کتاب‌های کمک آموزشی گاج در زمره‌ی محبوب‌ترین محصولات آموزشی این مجموعه قرار دارد و توجه دانش‌آموزان بسیاری را به خود جلب نموده است. در حال حاضر مجموعه‌ی کتاب‌هایی که توسط انتشارات گاج منتشر شده، از ۱۰۰۰ عنوان کتاب فراتر رفته که در نوع خود عدد بسیار قابل توجهی است. اقبال دانش‌آموزان به کتب کمک درسی گاج را می‌توان همه ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مشاهده نمود.

هم‌زمان با توسعه‌ی تکنولوژی و فراگیر شدن آن در میان عموم مردم، مؤسسه‌ی گاج در این زمینه تلاش بسیاری کرده است. گاج به عنوان یکی از مؤسسات آموزشی کشور که در زمینه‌ی استفاده از فناوری‌های نوین برای خدمات آموزشی پیش‌قدم شده است، شناخته می‌شود. اپلیکیشن موبایل این انتشارات و خدمات آزمون‌های آنلاین از جمله امکانات بسیار خوبی است که این مجموعه به دانش‌آموزان در سراسر کشور ارائه کرده است.

مؤسسه علوی از پیش‌دبستان تا کنکور با شعار مدارس هزاره سوم

مؤسسه‌ی آموزشی فرهنگی علوی  با ۳ دهه سابقه در حال حاضر به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش کشور محسوب می‌شود. ۱۸ شعبه در تهران و ۴۰ مرکز آموزشی در مراکز استان در مقاطع تحصیلی دبستان، متوسطه‌ی اول و متوسطه‌ی دوم به صورت هماهنگ در مؤسسه‌ی علوی فعالیت می‌کنند. همچنین ۱۲۰ واحد نمایندگی فعال در سراسر کشور با این مجموعه همکاری دارند.

تشابه اسمی علوی با مدرسه علوی اسلامی و بنیاد علوی

به دلیل تشابه اسمی میان گروه علوی دانش‌آشنا ( مؤسسه‌ی علوی) مدرسه‌ علوی اسلامی و بنیاد علوی گاهی افراد این ۳ نام را با یک‌دیگر یکسان قلمداد می‌کنند. در صورتی‌که این مؤسسات جز تشابه اسمی، هیچ تشابهی به یکدیگر ندارند.  مدرسه‌ی علوی از جمله مدارس مذهبی تهران است که در سال ۱۳۳۵ توسط علی اصغر کرباسچیان و با مشارکت هادی مقدس تهرانی، رضا روزبه و حمایت روحانیون حوزه‌ی علمیه تاسیس شد. کمال خرازی، محمد جواد ظریف، غلامعلی حداد عادل، سید علی‌اکبر محتشمی‌پور و مدیران مؤسسه‌ی آموزشی فرهنگی علوی دانش‌آموخته‌ی مدرسه‌ی علوی تهران هستند.

همچنین بنیاد علوی (ایران) یک مؤسسه‌ی غیر دولتی در ایران است که تحت نظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند. بنیاد علوی در تاریخ ۱۳۶۶در اداره‌ی ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده است. در واقع هیچ تشابه و نقطه اشتراکی بین مؤسسه‌ی علوی و بنیاد علوی و مدرسه‌ی علوی اسلامی وجود ندارد.

مؤسسه‌ی آموزشی فرهنگی علوی مبدع سیستم آموزشی دو زبانه در تمام مقاطع تحصیلی است و تمام مدارس زیر مجموعه‌ی آن آموزش زبان انگلیسی را به صورت ترکیبی از کلاس درس و غوطه‌وری به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. بزرگترین هدف و تلاش همیشگی مدیران علوی این بوده است که دانش‌آموزان در مدارس هزاره‌ی سوم علوی طی یک سیستم آموزشی جامع تربیت شوند و آموزش ببینند، به طوری که فارغ‌التحصیلان این مدارس در هر کجای دهکده‌ی جهانی به راحتی زندگی کنند و برای زندگی در قرن ۲۱ آماده باشند.

تلاش مؤسسه‌ی آموزشی علوی، بر ارائه آموزش متعهدانه و مشاوره تحصیلی فعال و مستمر به دانش‌آموزان است. این مؤسسه در حال حاضر کتاب‌های آموزشی اختصاصی زیر نظر دبیران و کادر با تجربه و متخصص تألیف می‌کند و در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهد. در حال حاضر ۴۶۰ عنوان کتاب از انتشارات علوی منتشر شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. همچنین در مؤسسه‌ی علوی،‌ آزمون‌های آزمایشی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت شرکت در آزمون‌های تخصصی از جمله کنکور به صورت اختصاصی برگزار می‌شود.

 با شیوع ویروس کرونا از سال ۱۳۹۸ سیستم جامع آموزش هوشمند علوی برای آموزش اصولی دانش‌آموزان توسط تیم فنی این مؤسسه راه‌اندازی شد تا اولیا و دانش‌آموزان دغدغه‌ای برای تحصیل نداشته باشند. با کمک این سیستم آموزش و سنجش به صورت بر خط و مجازی انجام شد.

در مجموع، با ثبت ‌نام فرزندان خود در مدرسه علوی، نیازی به حضور در سایر مؤسسات آموزشی کشور  نخواهید داشت.

گزینه دو، مؤسسه‌ آموزشی مستقل و موفق در سطح کشور

یکی دیگر از باسابقه‌ترین مؤسسات آموزشی کشور، گزینه دو نام دارد که در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در شهر تهران آغاز نموده است. این مؤسسه در همان سال ۷۹ به کمک برنامه‌های تلویزیونی، سطح تاثیرگذاری و خدمت‌رسانی خود را در سراسر کشور توسعه داد. همین موضوع باعث شده گاهی افراد گمان کنند، این مجموعه تحت نظر شبکه‌ی دوی صدا و سیما فعالیت می‌کند. در صورتی‌که این مجموعه از این طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی کرده است. در آغاز فعالیت، بیشتر تمرکز مؤسسه‌ی گزینه دو در زمینه‌ی کنکور سراسری محدود می‌شد اما نزدیک به ۱۰ سال است که گستره‌ی خدمات و فعالیت‌های این مؤسسه فراتر رفته است و دوره‌های اول و دوم متوسطه را شامل می‌شود.

این مؤسسه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد. یکی از نقاط قوت این مؤسسه کتب کمک درسی بسیار خوب و باکیفیتی است که هر ساله به بازار محصولات کمک آموزشی عرضه می‌کند. بسیاری از دانش‌آموزانی که به دنبال کسب دانش علمی بالا در زمینه دروس تحصیلی خود هستند، کتاب‌های مؤسسه‌ی گزینه دو را انتخاب می‌کنند. معمولاً بسیاری از مدارس استعداد درخشان و دانش آموزانی که تمایل به شرکت در المپیادهای علمی را دارند، از کتاب‌های این مؤسسه استفاده می‌کنند.

مؤسسه آموزشی گزینه دو نیز در زمینه ارائه خدمات اینترنتی آموزشی در ردیف مؤسسات پیشگام در کشور به شمار می‌رود و از بستر اینترنت برای ارتباط‌گیری مؤثر و رصد فعالیت‌های دانش‌آموزان به خوبی استفاده می‌کند. آزمون‌های آزمایشی مؤسسه‌ی گزینه دو نیز در ردیف باکیفیت‌ترین آزمون‌هایی است که در حال حاضر در سطح کشور برگزار می‌شود. رویکرد و هدف مؤسسه آموزشی گزینه دو، ارائه‌ی خدمات آموزشی هوشمند است که مبتنی بر خصوصیات فردی دانش‌آموزان شخصی‌سازی شده است.

کلام پایانی

مؤسسات آموزشی کشور، محدود به چهار مؤسسه‌ی قلم‌چی، گاج،‌ علوی و گزینه دو نمی‌شوند. اما تجربه ثابت کرده است که نمی‌توان به عمل‌کرد هر مؤسسه‌ی آموزشی اعتماد کرد؛ به خصوص در زمینه دانش‌آموزانی که در مقطع متوسطه‌ی دوم قرار دارند و باید خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنند. چهار مؤسسه‌ی آموزشی که با آن‌ها آشنا شدید، سال‌هاست که در زمینه‌ی خدمات کمک آموزشی فعالیت می‌کنند و در سراسر کشور نیز به خوبی در دسترس هستند. به همین دلیل دانش‌آموزان در سراسر کشور می‌توانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 597055

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانون فرهنگی آموزش آزمون های آزمایشی مؤسسه ی آموزشی دانش آموزان سراسر کشور کنکور سراسری مؤسسه ی علوی عنوان یک حال حاضر سطح کشور بنیاد علوی کمک آموزشی ی گزینه دو زمینه ی ی قلم چی ی خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است