Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری برنامه‌هایی ملی و جامع برای ارتقای حوزه سلامت در کشور تعیین کرده است که شامل تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی، تولید واکسن‌های انسانی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای کامل آنها ۷۷۴.۶ میلیارد دلار به درآمد ناخالص ملی می‌افزاید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی نیز ۶۴ برنامه ملی تعریف کرده است تا با کمک این برنامه‌ها و با استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی دانش‌بنیان‌ها بتواند مواد صنعتی مورد نیاز تولید داروها را تأمین کند. این کار به ارتقای نظام بهداشت و درمان کشور کمک می‌کند. در صورت تأمین منابع، تا ۵ سال آینده یک هزار و ۱۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.

ایجاد مراکز فرمولاسیون

راه‌اندازی ۴ مرکز فرمولاسیون برای تولید مواد صنعتی دارویی یکی از این پروژه‌های ملی است که با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند به نتیجه خواهد رسید.

پیش‌بینی شده است که با اجرای کامل این ۴ پروژه ۵ ساله، یکصد میلیون دلار ارزش افزوده به بدنه اقتصادی کشور تزریق و برای ۸۰ نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد شود.

تولید ۶۰ دارو و مولکول با کاربرد چندگانه از مواد پایه پتروشیمی

یکی دیگر از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه کمک به اجرایی شدن ۶۰ پروژه ملی در زمینه تولید ۶۰ دارو و مولکول با کاربرد چندگانه از مواد پایه پتروشیمی است. طرحی که پس از ۵ سال منجر به اشتغالزایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر و جذب یک هزار میلیارد دلار ارزش افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093940 برچسب‌ها زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارو معاونت علمی و فناوری مواد صنعتی دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی