Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@08:47:25 GMT

نظام بهداشت و درمان هند در شرف فروپاشي

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۱۲۶۶

نظام بهداشت و درمان هند در شرف فروپاشي

خبرگزاری آریا- با شروع موج دوم شیوع کرونا در هند و افزایش شدید شمار مبتلایان به این بیماری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور با فشار بی سابقه‌ای مواجه شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه بی بی سی از فروپاشی نظام بهداشت و درمان هند به علت افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با شروع موج دوم شیوع کرونا در هند و افزایش شدید شمار مبتلایان به این بیماری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور با فشار بی سابقه‌ای مواجه شده اند. اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هند مملو از بیمارانی است که برای دریافت خدمات درمانی باید ساعت‌ها منتظر بمانند. بیمارستان‌های هند با کمبود بسیار شدید اکسیژن مواجه هستند و این مشکلات باعث شده است که سیستم بهداشتی این کشور از هم پاشیده شود.
مسئولان بیمارستان برای رفع کمبود تخت از ویلچر‌ها و صندلی‌های بیمارستان استفاده می‌کنند. اما مهم‌ترین عامل در روند درمان بیماران کرونایی اکسیژن است. ولی اکثر بیمارستان‌ها با کمبود شدید اکسیژن مواجه هستند. در این بیمارستان تنها یک دستگاه اکسیژن برای مدتی موقت آزاد می‌شود. پرستاران و کارکنان بیمارستان می‌دانند که اکسیژن تا چه حد برای کمک به این بیماران ضروری است. بسیاری از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان به مراکز دیگر ارجاع داده می‌شوند، اما آن‌ها نمی‌دانند کجا و چگونه می‌توانند به دستگاه اکسیژن دست یابند. برخی بیماران به ناچار به بیمارستان‌های مختلف مراجعه می‌کنند. بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هم مملو از بیمار است. برای مثال در یک شهر با جمعیت 22 میلیون نفری هیچ تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های آن وجود ندارد.
خبرنگار شبکه بی بی سی در دهلی نو در ادامه گزارش خود گفت: یکی از پزشکان بیمارستان مذکور در هند همزمان که به بیمارانش سرکشی می‌کند ناچار است به تماس‌های تلفنی هم جواب دهد. وی با تمام وجود تلاش می‌کند اکسیژن بیشتری را برای بیمارستان تامین کند.
دکتر سومیت رای از پزشکان این بیمارستان به خبرنگار بی بی سی گفت: اگر اکسیژن به اتمام برسد دیگر هیچ راهی برای زندگی بسیاری از بیماران کرونایی باقی نمی‌ماند. اکسیژن که تمام بشود بیماران کرونایی خواهند مرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظام بهداشت هند بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF