Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:51:04 GMT

زیردریایی اندونزی با ۵۳ سرنشین غرق شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۲۰۳۸

زیردریایی اندونزی با ۵۳ سرنشین غرق شد

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی اندونزی بعد از کشف بقایای زیردریایی گم شده این کشور نزدیک محلی که آخرین بار در آنجا ردیابی شده بود، رسماً زیردریایی «کِی‌آرآی نانگالا ۴۰۲» را غرق شده اعلام کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اندونزی از کشف زیردریایی مذکور در آب‌های نزدیک بالی در عمق ۸۵۰ متری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروی دریایی اندونزی، مقامات در حال تلاش برای انجام عملیات نجات به منظور تخلیه اعضای بازمانده از خدمه این زیردریایی هستند.

طبق این گزارش، این زیردریایی ساخت آلمان ۵۳ سرنشین دارد که از روز چهارشنبه که ارتباط آن با ارتش قطع شد، سرنوشت این افراد نامشخص بوده است. چند کشتی نظامی متعلق به این کشور در روزهای گذشته در جستجوی آن بودند و در عین حال جاکارتا از سنگاپور و استرالیا هم برای یافتن این زیردریایی و خدمه آن کمک خواسته بود.

طبق گزارش‌ها، برآورد می‌شود ذخیره اکسیژن این زیردریایی امروز صبح تمام شده باشد و به همین دلیل امید برای نجات این ۵۳ نفر با توجه به این مسئله کم رنگ شده است.

به گزارش «الجزیره»، «یودو مارگونو» رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اندونزی در خصوص بقایای یافت شده گفت: امدادگران چند قطعه کشف کردند که تصور می‌شود متعلق به زیردریایی گم شده باشد. بنابراین رسماً این زیردریایی غرق شده اعلام می‌شود.

چهارشنبه اول اردیبهشت ارتش اندونزی اعلام کرد یک فروند زیردریایی این کشور به همراه ۵۳ سرنشین در نزدیکی جزایر بالی گم شده است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، زیردریایی کِی‌آرآی نانگالا ۴۰۲ مشغول انجام تمرین نظامی بود که بعد از پایان تمرین، ارتباط مرکز تماس نیروی دریایی اندونزی با آن قطع شد.

خبرگزاری «رویترز» در این باره نوشت: «این زیردریایی در رزمایش اژدری در شمال آب‌های بالی شرکت کرده بود اما نتایج دلخواه را به دست نیاورد... ارتش اندونزی در حال انجام تماس‌ها و بررسی وضعیت این زیردریایی بعد از عدم ارسال گزارش رزمایش توسط آن است».

این زیردریایی در سال ۱۹۸۱ در آلمان ساخته شده است و سرعتی معادل ۲۱.۵ گره دارد.

سال ۲۰۲۱ تاکنون، سال پر از بحرانی برای اندونزی بوده و چهارمین کشور پرجمعیت جهان در همین چهار ماه ابتدایی سال شاهد حوادثی مانند سیل، زلزله، رانش زمین و سقوط هواپیمای مسافربری بوده است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: زیردریایی اندونزی غرق شدن زیردریایی دریایی اندونزی ارتش اندونزی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه‌ای روستایی در شمال این کشور، به کشته شدن تمام ۹ سرنشین آن منجر شد.

براساس بیانیه‌ای که ارتش کلمبیا منتشر کرده است، بالگرد MI-۱۷ ساخت روسیه در مسیر تحویل تجهیزات به سربازان در منطقه «سانتا روسا دل سور» واقع در بخش بولیوار در ساحل کارائیب، دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این منطقه به‌تازگی صحنه درگیری سازمان چریکی ارتش آزادی‌بخش ملی و باند قاچاق مواد مخدر موسوم به «قبیله خلیج» بوده است. این باند یکی از سازمان‌های تبهکاری قدرتمند در کلمبیا محسوب می‌شود و گفته می‌شود که حدود ۶ هزار نیروی مسلح در اختیار دارد.

به گفته ارتش کلمبیا، این بالگرد در حال انجام عملیات معمول، ناگهان ارتباط خود را با پایگاه از دست داد و در نتیجه عملیات امدادونجات آغاز شد. علت این سانحه هنوز مشخص نشده است. ارتش آن را حادثه توصیف کرده است هرچند برخی مظنون به مشکلی فنی هستند.

کد خبر 6092768

دیگر خبرها

  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است