Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکدل گفت: طرح هفته‌های خرید اینترنتی به مدت دو هفته در استان یزد اجرا می‌شود که می‌تواند نقطه عطفی در شروع حرکت استان در مسیر تجارت الکترونیک و کسب وکارهای مجازی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا پاکدل ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان هم راستا با تکنولوژی روز به عنوان یکی از نیازهای اسیاسی رونق تولید و اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین توانمندسازی و حمایت از کارآفرینان حوزه ارتباطات و فناوری جهت توسعه و اشتغال در حوزه فاوا نیز از امور دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر شاخص‌های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، ادامه داد: استان یزد در این زمینه در حوزه دسترسی و مهارت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است اما در حوزه استفاده از زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات رتبه پنجم را در کشور به اخود اختصاص داده که باید اقدامات جهت بهبود این شاخص انجام گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در زمینه دسترسی جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: 99.7 درصد جمعیت شهری استان و 98 درصد جمعیت روستایی استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و وضعیت پهنای باند استان یزد نیز از ابتدای سال 92، 36 برابر افزایش یافته است.

پاکدل با اشاره به وضعیت بالای استان یزد در زمینه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی گفت: با شیوع کرونا استفادهاز خرید اینترنتی در استان یزد سه برابر شده است و در همین زمینه عملکرد پست و توزیع مرسولات خرید اینترنتی در یک سال گذشته در استان به همین میزان افزایش یافته است.

وی حرکت استان در مسیر اقتصاد دانش بنیان و اقتصادی دیجیتال، رتبه سوم کشوری در شاخص توسعه یافتگی فاوا، فعال بودن 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه ICT، تولید حجم قابل توجهی از محصولات و کالاهای قابل عرضه مستقیم به مصرف کننده نهایی در کارخانجات و صنایع کوچک، موقیعت جغرافیایی و محیطی مناسب را از جمله ظرفیت‌های استان برای توسعه تجارت الکترونیک و کسبو کارهای تجاری برشمرد.

پاکدل با اشاره به مزیت‌های توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی، دسترسی به بازارهای وسیع تر با حق انتخاب بیشتر از نظر کیفیت و قیمت، تسهیل تهیه کالاها در شرایط قرنطینه و محدودیت کرونایی، کاهش هزینه زندگی و افزایش قدرت خرید، ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی و مدیرتی محصول، توسعه بازار در سطح کشور، افزایش نقدینگی و حاسیه شود با حذف واسطه‌ها و سود بیشتر ناشی از میزان فروش به جای افزایش قیمت را از جمله مزایای تجارت الکترونیک برای مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست.

وی با اشاره به طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان یزد گفت: این طرح از چهارم تا هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو هفته در استان اجرا می‌شود که می‌تواند نقطه عطفی در شروع حرکت استان در مسیر تجارت الکترونیک و کسب وکارهای مجازی باشد و هم زمینه‌ای برای استفاده از زیرساخت‌های و پهنای باند ایجاد شده در استان و بهبود وضعیت استان در استفاده از این زیرساخت‌ها باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد عنوان کرد: آخرین آمار در استان یزد نشان می‌دهد که یک هزار شرکت و کسب و کار یزدی مجوز فعالیت کسب و کار مجازی را دریافت کرده است و در طرح هفته‌های خرید اینترنتی می‌توانند شرکت داشته باشند.

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز در این نشست گفت: از سال گذشته با توجه به استمرار شیوع کرونا این اتحادیه طرح هفته‌های خرید اینترنتی را به اجرا در آورد که این طرح در استان‌های گلستان و سمنان برگزار شد و امسال نیز این طرح در استان یزد آغاز به کار می‌کند و هم اکنون تقریبا 100 کسب وکار در سراسر کشور برای شرکت در این طرح مورد تایید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این طرح در سال گذشته به مدت یک هفته در هر استان اجرایی شد اما با درخواست کاربران و همچنین فعالان کسب و کار طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان یزد به مدت دو هفته برگزار می‌شود که کسب و کارهایی که مجوز فعالیت رسمی به صورت اینترنتی دارند به سامانه ecfestival.ir  معرفی شده و در این طرح شرکت می‌کنند و شهروندان یزدی نیز می‌توانند از این سامانه جهت خرید و استفاده از تخفیف خرید در محصول مورد نظر و همچنین تسهیل در ارسال محصول خریداری شده در این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح هفته های خرید اینترنتی ارتباطات و فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک و کسب خرید اینترنتی کارهای مجازی کسب و کارهای استان یزد استان یزد زیرساخت ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار، سرمربی ملوان در کنفرانس خبری پیش از بازی با هوادار حاضر شد و در ابتدا گفت: بازی مثل همه بازی‌ها سخت است و امسال بازی آسان وجود ندارد و نتایج هفته‌های اخیر این را ثابت می‌کند. تیم‌های در خطر سقوط و مدعی در نیم فصل تقویت شدند. در هفته‌های اخیر هم ما با تیم‌های مدعی و در خطر سقوط بازی داشتیم و کار سختی بود.

تشنه برد هستیم
برای بازی فردا زمان زیادی برای تمرینات تاکتیکی نداشتیم ولی بازیکنان شناخت کافی را از هم دارند و فقط بحث‌های آنالیزی داریم. بعد از سه هفته نبردن تشنه برد هستیم. کاملا برای بازی آماده هستیم و از هواداران می‌خواهم ما را تنها نگذارند. هواداران ما از نظر اخلاقی و فرهنگی فدق العاده هستند، هم آقایان و هم بانوان‌. فردا هم دوست داریم کنار ما باشند‌.

بازیکنان بی انگیزه در ترکیب جایی ندارند
ما در هفته‌ گذشته جلسات آنالیزی و توجیهی برگزار کردیم و خواستیم با تمرکز بالا بازی کنند و انگیزه گذشته را از دست ندهند. اگر غفلت کنیم همین جایگاه هم از دست می‌دهیم. ما از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که انگیزه کافی را داشته باشند وگرنه در ترکیب ما سخت قرار می‌گیرند. باید بدانند جایگاه چهارم بهتر از پنجم است. هرچقدر تنزل داشته باشیم در آینده کاری همه‌مان تاثیر منفی دارد. باید مصمم باشیم و با تمام وجود بازی کنیم. وقتی اختلاف یک گل هست هر لحظه ممکن است بازی مساوی شود. در بازی برگشت با استقلال خوزستان همه چیز برعکس شد و آنها گل مساوی را به ما زدند. بازی با استقلال خوزستان ضعیف‌ترین بازی فصل ما بود.

باید برای رتبه چهارمی تلاش کنیم
سخت است ولی دور از دسترس نیست. اگر ما غفلت نکنیم تیم‌های پایین‌تر به ما نمی‌رسند. ما نیم نگاهی به رتبه چهارم داریم و روی کاغذ شانس سومی هم داریم‌. ما باید برای چهارمی تلاش کنیم و این کار بزرگ را انجام بدهیم. ما کوتاه نمی‌آییم. من خودم جاه طلبم و از بازیکنانم هم این را می‌خواهم.

مصدومیت‌های جزئی داریم
ما محروم نداریم ولی مصدومیت‌های جزئی داریم چون بازی‌ها نزدیک است و باید با آن کنار بیاییم.

اهدای خون یک روز پیش از بازی
در انزلی این مشکل هست و من هم اُ منفی هستم و خواستم یک قدم کوچک بردارم و انشاالله که قبول باشد و خدا بپذیرد. از همه انزلی‌چی‌ها می‌خواهم که به هم‌نوعان‌شان کمک کنند.

دیگر خبرها

  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد