Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:34:31 GMT

کرونای هندی نوظهور، مرگبارتر از انگلیسی است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۲۲۹۸

کرونای هندی نوظهور، مرگبارتر از انگلیسی است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در خصوص شیوع ویروس کرونا هندی در کشور که میزان مرگ و میر بالایی دارد، بسیار نگران هستیم.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اعم از مراسم مذهبی، عروسی و نماز جماعت در وضعیت قرمز کرونایی ممنوع است، اظهار کرد: علاوه بر ممنوع بودن برگزاری مراسم هنوز هم مراسم‌ تجمعی در استان برگزار می‌شود که دانشگاه علوم‌پزشکی استان در حال پیگیری این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق حیوانات خانگی، آب و پوست منتقل نمی‌شود، افزود: یکی از معضلات جدی بیماری کرونا، وجود بیماران بدون علامت است که ویروس کرونا را منتشر کرده و هزاران نفر را آلوده می‌کنند ولی طبق قانون افراد PCR مثبت، باید خود را ایزوله و قرنطینه کنند.

این مسئول با بیان اینکه هیچ یک از واکسن‌های کووید - ۱۹، کارآیی صد درصدی ندارند و کارآیی و تأثیرگذاری آنان متفاوت است، تصریح کرد: تأثیرگذاری واکسن‌های کووید - ۱۹ از ۹۷ درصد تا ۵۰ درصد بوده و برخی از افراد علی‌رغم تزریق واکسن مجدداً به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند ولی بیماری خفیف‌تر و بهبودی زودتر اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه در خصوص شیوع ویروس کرونا هندی در کشور که میزان مرگ و میر بالایی دارد، بسیار نگران هستیم، گفت: کشور هندوستان علی‌رغم سیستم قوی بهداشتی خود، اکنون با انتشار گونه جدید ویروس کرونا مرگ و میر بالایی دارد که امروز در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونای هندی به کشور تمهیداتی توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا انجام شده است.

قزلباش با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و فراموش نکردن فعالیت‌های بدنی و تغذیه سالم در دوران کرونا، اظهار کرد: اکنون با مدیریت بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، کمتر از ۸۰۰ تخت بیمارستانی توسط این بیماران اشغال شده است.

وی در رابطه با واکسن کووید - ۱۹ برای خبرنگاران، خاطرنشان کرد: اگر طبق پروتکل‌های تزریق واکسن کووید - ۱۹ به خبرنگاران سهمیه داده شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم