Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@06:26:14 GMT

تصحیح کتاب «احسن القصص» وارد بازار نشر شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۲۴۰۱

تصحیح کتاب «احسن القصص» وارد بازار نشر شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  تصحیح و شرح «احسن القصص» به کوشش علی نویدی ملاطی با همکاری نشر سخن و بنیاد موقوفات افشار منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

«احسن القصص» ترجمه فارسی کتابی است به همین نام یا با نام «بحرالمحبّة فی اسرار المَوَدة» منسوب به محمد یا احمد غزالی، اما مصحح چاپ حاضر احتمال انتساب آن به عبدالکریم قشیری را نیز مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«بحرالمحبّة فی اسرار المَوَدة» تفسیر سوره یوسف به عربی است که از قدیم این اثر به احمد غزالی نسبت داده شده است، اما در این انتساب جای تردید وجود دارد. نکات عرفانی و اخلاقی «بحر المحبه» تحت عنوان نکته و اشاره آمده و اغلب ابیات و نیز حکایت‌هایی از مشایخ معروف قدیم همچون حسن بصری، رابعه عدویه، جنید، شبلی، حلاج، ذوالنون مصری، سهل تستری وابوعلی دقاق درآن نقل شده است. تاکنون ترجمه‌هایی از این اثر به زبان فارسی ارائه شده است که کتاب «احسن القصص» از جمله این موارد است.

«احسن القصص» روایتی است تفسیری با رویکردی عرفانی از داستان حضرت یوسف (ع). زمان نگارش این اثر مشخص نیست، اما از قرائن و انشای فارسی  کتاب اینطور برمی‌آید که در نیمه دوم سده پنجم یا حداکثر در نیمه اول قرن ششم ترجمه شده است.

نثر کتاب ساده و روان است. از جمله نکات حائز اهمیت در این اثر، استفاده از کلمات و ترکیبات کهن فارسی و ارائه چند رباعی قدیمی است که خواندنش لطفی دیگر دارد. 

انتشارات سخن تصحیح  این اثر به کوشش نویدی ملاطی را در 862 صفحه و به قیمت 195 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک و ادبیات عرفانی قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: احسن القصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد

کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.

این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 

در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.

در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 

کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم