Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است در هفته جاری مدیران ارشد فیس بوک، توئیتر و یوتیوب برای یک جلسه استماع در کنگره حاضر شوند. موضوع این جلسه بررسی تاثیرگذاری الگوریتم ها روی افراطی گری و اخبار جعلی است.

قرار است مدیران ارشد فیس بوک، توئیتر و یوتیوب روز ۲۷ آوریل برای شرکت در جلسه استماع با موضوع تقویت الگوریتمی در کنگره حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات موجود مونیکا بیکرت (معاون بخش سیاست محتوا در فیس بوک)، لورن کولبرتسون (مدیر بخش سیاست‌های عمومی توئیتر در آمریکا) و آلکساندرا ویتچ (مدیر بخش سیاست عمومی یوتیوب در آمریکا) در این جلسه شرکت می‌کنند. علاوه بر این، نمایندگان کنگره، تریستان هریس (یکی از محققان سابق گوگل) و جوان داناوان (مدیر تحقیقات مرکز رسانه‌های شورنشتاین) نیز شرکت می‌کنند.

کمیته سنا در خصوص حریم خصوصی، فناوری و قانون به جای مدیران ارشد از مدیران ارشد بخش سیاست گذاری خواسته در کنگره حاضر شوند و سعی دارد رویه‌ای مجزا از جلسه پیشین استماع شرکت‌های بزرگ فناوری در پیش گیرد. هدف از برگزاری این جلسه تمرکز روی موضوعات ساختاری هیأت مدیره است.

به نوشته نشریه پلیتیکو، طبق اطلاعات موجود در جلسه بعدی مارکر زاکربرگ، جک دورسی و سوزان ووجیتسکی حضور خواهند داشت.

در حال حاضر یکی از موضوعات مورد توجه نمایندگان دموکرات شیوه تأثیرگذاری الگوریتم‌ها روی افراطی گری و اخبار جعلی است. در ماه ژانویه سناتور تام مالینووسکی و آنا اشو به طور جداگانه نامه‌هایی به مدیران ارشد اجرایی فیس بوک، توئیتر و یوتیوب فرستادند و از آنها خواستند تغییرات گسترده‌ای در سیستم‌هایشان انجام دهند.

اما برخی از کارشناسان بیم آن دارند که قانونگذاران با تمرکز روی الگوریتم‌های توصیه‌ای، موضوعات مهم دیگر را از قلم بیندازند.

بکا لوئیس یکی از کاندیداهای مقطع دکتری در دانشگاه استنفورد یک سال قبل اشاره کرد تمام الگوریتم‌های یوتیوب (و نه فقط الگوریتم‌های توصیه‌ای) ابزاری برای گسترش عقاید راستگرای افراطی هستند. هرچند در چنین فرایندی نرم افزار تأثیرگذار است اما تنها عامل ترویج کننده چنین عقایدی نیست./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیران ارشد بخش سیاست فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد

گوگل مدتی پیش تغییراتی بزرگ در طراحی نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب ایجاد کرد و آن را در اختیار اینسایدر‌ها قرار داد تا تجربه‌ی کاربری خود را گزارش دهند؛ اما واکنش‌های منفی نسبت به این طراحی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. اکنون گوگل طراحی جدید را حذف کرده و همان طراحی پیشین را دردسترس قرار داده است.

طراحی جدید و ناموفق یوتیوب، عنوان، توضیحات و نظرات ویدیو‌ها را به نوار کناری منتقل می‌کرد و ویدیو‌های پیشنهادی را به‌صورت ردیف افقی و برجسته‌تر در زیر ویدیوی در حال پخش، به‌نمایش می‌گذاشت؛ درحالی‌که طراحی فعلی نسخه‌ی دسکتاپ، توضیحات و عنوان را زیر ویدیو و ویدیو‌های پیشنهادی را در قسمت کناری نشان می‌دهد.

طراحی ظاهری یوتیوب در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ اما مدت‌ها است که ظاهر یکپارچه‌ی خود را حفظ می‌کند و گهگاهی با تغییرات ظاهری جزئی همراه می‌شود و به‌نظر می‌رسد کاربران به تجربه‌ی یک «طراحی انقلابی و بزرگ» تمایل چندانی ندارند.

طراحی جدید یوتیوب در دسترس همه‌ی کاربران نبود، اما باز هم واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت. برخی از کاربران صرفاً به تغییرات قبلی بیشتر عادت کرده بودند و برخی دیگر، در استفاده از نسخه‌ی جدید با مشکلاتی مثل «از دید خارج شدن ویدیو هنگام خواندن دیدگاه‌ها» مواجه می‌شدند.

یوتیوب با طراحی و ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه کاربر به‌روز می‌شود

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این طراحی را برای همیشه کنار گذاشته است یا قصد دارد دوباره آن را امتحان کند، اما اکنون طبق اعلام کاربران ردیت، خبری از طراحی یادشده نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تیک‌ تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • تیک‌تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی