Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گروه هنرهای سنتی و صناعی هیما با مشارکت موسسه فرهنگی اکو دومین نمایشگاه نخ و نگاره هیما را در شهریور ماه امسال در تهران برگزار می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این نمایشگاه با هدف شناسایی و معرفی هنرمندان و پیشکسوتان کشورهای عضو اکو در حوزه دوخت های سنتی به منظور بالابردن سطح دانش و مهارت های این رشته کهن و تعاملات بین هنرمندان برگزار خواهد شد لذا تعاملات فرهنگی بین این کشورها تاثیرات موثرآن برجامعه هنری به خصوص دوخت های سنتی و هنرمندان آن را گوشزد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله اهداف دیگر دومین نمایشگاه نخ و نگاره هیما که دردو بخش دوخت های سنتی و طراحی لباس برگزار می شود، می توان به تعامل بین هنرمندان دوخت های سنتی با طراحان لباس و شناسایی هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای سنتی به منظور حفظ و ارتقا و اشاعه دانش، فنون و مهارت های سنتی و روش های شفاهی و انتقال آن به نسل های آینده اشاره کرد.
 احیای هنرهای فراموش شده و شناسایی وجوه مشترک و متناقض بین کشورهای عضو اکو به منظور بالا بردن سطح دانش و مهارت ها و انتقال آن به یکدیگر در حوزه هنرهای سنتی در سطح بین المللی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
بر اساس این گزارش ، ایجاد تعامل بین هنرمندان دوخت های سنتی با سایر رشته های هنری (طراحی لباس، زیورآلات سنتی و...) و صنایع وابسته (بسته بندی، فروش و...) و تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان دوخت های سنتی هیما اهداف دیگری است که برگزارکنندگان این نمایشگاه به دنبال آن هستند.
پذیرش و داوری آثار از اول مرداد ماه و به صورت مجازی برگزار می‌شود. هنرمندان متقاضی فرصت دارند آثار خود را تا 15 مرداد ماه به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند. داوری آثار در سه مرحله و از 16 مرداد ماه 1400 انجام می‌شود. همچنین هنرمندان فرصت دارند اصل آثار خود را از تاریخ 20 تا 25 مرداد ماه ارسال کنند.
وی افزود: آثاری که در نخستین نمایشگاه نخ و نگاره حضور داشتند امکان شرکت دوباره در دومین نمایشگاه را ندارند. همچنین در حاشیه نمایشگاه پیش رو کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و هنرمندان به صورت زنده و از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. این حرکت در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشترکرونا است.
در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود، اهدای جوایز و لوح تقدیر به 6 اثر برگزیده (3 اثراز دوخت های سنتی و 3 اثر از طراحی لباس)انجام خواهد شد. درعین حال به پنج هنرمند پیشکسوت جوایز ویژه ای اهدا می‌شود.
همچنین کتاب دومین نمایشگاه نخ و نگاره همچون دوره قبل در انتهای نمایشگاه منتشر می‌شود.
این نمایشگاه با تاکید بر حفظ اصالت ها چه از لحاظ نقش و چه از لحاظ طرح به استفاده از مواد و مصالح طبیعی تاکید داشته و حفظ محیط زیست را سرلوحه کارخویش می داند.
هنرمندان علاقمند می توانند برای شرکت در این نمایشگاه و کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی http://www.himahandicraft.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخ نگاره نمایشگاه نخ و نگاره دومین نمایشگاه دوخت های سنتی مرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» جهت شناسایی طرح‌های برتر اجرا شده شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در ایجاد مشارکت‌های مردمی، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد حکمرانی مردم در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردمی در اقتصاد دانش بنیان، معرفی نمونه‌های موفق در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و گفتمان سازی پیرامون شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

در این طرح، شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور، گروه‌های مردمی و جهادی که توانسته‌اند مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مشارکت مالی، اجرایی، فکری، علمی را ایجاد کنند، تجربیات، خاطرات و الگوی خود از این مشارکت را روایت می‌کنند.

در همین راستا، فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه می‌توانند طرح‌های اجرا شده با موضوع مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و حل چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه را جهت ارزیابی به دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ارسال کنند.

متقاضیان پس از ارزیابی و انتخاب طرح‌های برتر، می‌توانند برای حضور در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران و برپایی غرفه به روایت فعالیت‌های انجام شده خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارزیابی طرح‌های دریافت شده تا ۱۰ خرداد ماه انجام خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است