Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@05:21:10 GMT

استفاده از کولرگازی در ادرات دولتی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۲۶۶۴

استفاده از کولرگازی در ادارات دولتی به جز مناطق جنوبی کشور ممنوع شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شرکت توانیر، دستورالعمل مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو پیرو مصوبه هیئت وزیران از سوی "همایون حایری" معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به شرکت‌های تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) این وزارتخانه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، این دستورالعمل پیرو مصوبه هیئت وزیران و با توجه به محدودیت جدی ذخایر آبی نیروگاه‌های برق‌آبی، کاهش تولید این نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم پیش رو برای اقدامات اضطراری مدیریت مصرف در ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های حوزه تحت پوشش از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده است.   بیشتر بخوانید: برخورد با هزار و ۴۵۰ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز طی یک سال گذشته   طبق این مصوبه، "نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان‌ها در این مدت از ۵۰ درصد میزان مصرف دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد"، "در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر، استفاده از کولر‌های گازی و همچنین دستگاه‌های سرمایشی متمرکز صرفاً با تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی بر روی حداقل ۲۶ درجه و در محدوده ساعت کاری مجاز است و پس از اتمام ساعت کاری بایستی نسبت به خاموش کردن تمامی وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری اقدام شود.
این گزارش می‌افزاید، در سایر استان‌های کشور استفاده از کولر‌های گازی در ساختمان‌های اداری شرکت و واحد‌های زیرمجموعه ممنوع است.
در پایان این ابلاغیه تاکید شده است که مسئولیت اجرای دقیق موارد بر عهده بالاترین مقامات این شرکت و سازمان است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب