Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:09:53 GMT

آغاز نخستین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۱۲۸

آغاز نخستین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری سد سفیدرود

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خرمی ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره سازی شده است، گفت: ورودی آب امروز ۵۸ متر مکعب بر ثانیه است که این عدد در سال گذشته حدود ۳۰۰ متر مکعب بوده است.

وی افزود: شالیزارهای گیلان روزانه به ۲۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارند که با احتساب میانگین ۱۰۰ روز برای فصل کشاورزی، نیاز آبی شالیکاران، به ۲ میلیارد متر مکعب آب می‌رسد و این در حالی است که آب سد سفیدرود هم اکنون یک میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان، با بیان اینکه کاهش بارش‌ها و عدم پوشش برفی در حوضه آبریز سد سفید رود موجب کاهش میزان آب ورودی به این سد شده است، ادامه داد: از فردا آب سد برای فومنات و شرق گیلان و آب مناطق مرکزی نیز از ۹ اردیبهشت به مدت ۲۰ روز رهاسازی می‌شود که کشاورزان باید در این مدت عملیات کشت و نشا شالیزارهای خود را انجام دهند.

خرّمی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ کیلومتر از انهار لایروبی شده است، افزود: ۹۰۰ پمپ، ۴۵۰ ایستگاه آب و ۲۶۰ حلقه چاه داریم که برای سال زراعی مهیا و یا در حال آماده سازی است.

وی تصریح کرد: آب زراعی ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان از سد سفیدرود تأمین می‌شود.

کد خبر 5196543

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای گیلان آبیاری مزارع ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا محدودیت های کرونایی گرگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه اردبیل انتخابات 1400 کمک مومنانه سردار حجازی سد سفیدرود متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست اصغر جهانگیر سخنگوی جدید قوه قضاییه صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6092346

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد