Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@17:09:15 GMT

بحران کامل کرونایی در این استان غربی کشور!

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۲۲۳

بحران کامل کرونایی در این استان غربی کشور!

بنا بر اعلام ستاد کرونای آذربایجان غربی فقط ۲ شهر سردشت و اشنویه قرمز نیستند و بقیه شهرها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش برنا ؛ آذربایجان غربی جزو استان‌هایی بود که تا چند ماه قبل اغلب شهرهای آن زرد و حتی آبی بودند و فراگیری کرونا در این استان محسوس نبود. اما پس از تعطیلات نوروزی این استان هم مانند استان‌های دیگر شاهد موج چهارم کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقطه متمایز آذربایجان غربی از همسایه‌های خود شدت درگیری کرونا و سرعت آن بود، به نحوی که تمام شهرهای این استان به‌رغم کوهستانی بودن و جمعیت کم در آستانه قرمز شدن قرار دارند و در حال حاضر فقط دو شهر سردشت و اشنویه در وضعیت قرمز نیستند که بنا به پیش‌بینی‌های مسئولان بهداشتی احتمال قرمز شدن این دو شهر نیز می‌رود.

آخرین آمار رسمی مربوط به کرونا در آذربایجان غربی حاکی از ۱۳۹۱ مبتلای جدید و ۱۷ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته است و این در حالی است که تعطیلات مشاغل یک هفته دیگر نیز تمدید شده است.

از شهر شاهین‌دژ هم خبر می‌رسد که سرعت فراگیری کرونا در این شهر بیشتر شده است.

همچنین میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به کمتر از ۴۵درصد رسیده است.

 بنا به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، با تداوم این روند وضعیت استان به‌طور کامل قرمز خواهد شد.

علی مصطفوی می‌گوید: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کمتر از ۵۰ درصد بوده و استفاده از ماسک به کمتر از ۴۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با بیماری کرونا استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، می‌گوید:باید تا واکسیناسیون عمومی که حداقل شش‌ماه طبق اعلام وزارت بهداشت زمان می‌برد، تحمل کرد.

از سوی دیگر، بی‌توجهی به بیماری کرونا در برخی شهرهای کوچک و روستاهای آذربایجان غربی و برگزاری مراسم مختلف حوادث تلخی را به دنبال دارد. در آخرین حادثه، تازه‌داماد  پلدشتی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخت. وی بعد از اتمام مراسم عروسی در بیمارستان بستری شده بود. عروس این مراسم هم بستری است و حال عمومی مساعدی ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در آذربایجان غربی کرونا در استانها آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در شبانه ر وز گذشته این خبرهای درصدر خبرهای پربازدید خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی  بودند.

 

تامین زمین در ۳۰ شهر زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی  تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی