Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:06:48 GMT

درخواست مساعدت از سیستم بانکی روسیه جهت مبادلات مالی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۵۰۴

درخواست مساعدت از سیستم بانکی روسیه جهت مبادلات مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در سفر کاری خود به روسیه با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار که مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز حضور داشتند طرفین راه‌های گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را موردبررسی قراردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آستراخان روسیه در این دیدار با اشاره به اینکه در شرایط سخت فعلی حجم تجارت آستراخان با ایران در سطح قابل‌قبولی قرار دارد، اظهار کرد: از ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان و نصب مجسمه عمرخیام توسط طرف ایرانی بسیار تشکر می‌کنم و قطعاً در آینده توسعه مراودات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور با روابط سیاسی مناسبی که باهم دارند گسترش خواهد یافت.

ایگور بابوشکین  با بیان اینکه بیشترین ارتباط آن‌ها با استان گیلان است، گفت: پیشنهاد می‌کنم مرکز لجستیکی ایران در منطقه  ویژه اقتصادی لوتوس آسترخان احداث گردد.

درخواست مساعدت بیشتر از سیستم بانکی روسیه جهت مبادلات مالی

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز با تقدیر از طرف روسی به خاطر صدور مجوز برای هیات ایرانی در شرایط پاندمی کروناویروس جهت سفر به روسیه اظهار کرد: در شروع تهاجم ویروس کرونا اکثر کشورهای همسایه مرز با ایران را بستند اما روسیه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را با ایران باز نگه داشت و این مسئله باعث شد حجم تبادلات تجاری‌ ما افزایش یابد.

هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه قرار است یک شرکت ایرانی بخشی از طبقه اول سرای تجاری ایرانیان در آستراخان را برای فروش کالاهای ایرانی به شکل خرده‌فروشی و عمده‌فروشی تأسیس کند، گفت: این شرکت هم‌اکنون در حال ارسال این کالاها به روسیه بوده و در آینده نزدیک راه‌آهن رشت به بندر کاسپین متصل خواهد شد که در این راستا کشتی‌های رو-رو باید در مسیر دریای کاسپین فعال‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی روسیه باید برای نقل‌وانتقال پول مساعدت بیشتری کند، افزود: منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روابط خوبی دارند و این دو منطقه می‌توانند در گسترش روابط دو کشور تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ایران سیستم بانکی اتاق بازرگانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی