Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@13:37:24 GMT

کرونای هندی نرسیده، «تونسی» از راه می‌رسد!

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۵۲۱

کرونای هندی نرسیده، «تونسی» از راه می‌رسد!

وزیر بهداشت تونس از کشف سویه جدید ویروس همه‌گیر کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک پزشک تونسی اعلام کرد برای ارزیابی خطر احتمالی سویه جدیدی از کرونا، معاینات مستمر بیماران، که در حال حاضر ۷ نفر هستند، ضروری است.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته که باید درباره کرونا بدانید

فوزی مهدی، وزیر بهداشت تونس، ۲۳ آوریل کشف یک سویه جدید ویروس کرونا را تایید کرد که نه برزیلی، نه آفریقای جنوبی نه انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امین فوری سلیم، پزشک تونسی، در گفتگوی رادیویی در مورد خطرات احتمالی سویه جدید گفت پاسخ این پرسش فقط پس از مشاهده بیماران آلوده و وضع همه‌گیری در استان مانوبا می‌تواند داده شود. تاکنون ویروس جهش‌یافته در ۷ شهروند شناسایی شده است.

بر اساس اطلاعات رسمی وزارت بهداشت تونس، از زمان شروع شیوع همه گیری کرونا در تونس، ۲۹۴ هزار و ۱۳۸ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. همچنین این ویروس بیش از ۱۰ هزار قربانی در تونس داشته است.

پویش واکسیناسیون در تونس از اواسط مارس آغاز شد. این کشور واکسن‌های اسپوتنیک وی، فایزر – بیوان تک، آسترازنکا و سینوفارم را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونای جدید سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت