Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سهیمه ابلاغی مشاغل خانگی خراسان رضوی در سال گذشته 12 میلیارد تومان بوده که  ۱۰۰ درصد این مبلغ به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته و مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

حمید رضا پناه در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی کاروکارگر با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این مدت ۱۸۰ برنامه خواهیم داشت و ۳۰ دوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نیز در استان برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ مورد بازدید از خانواده‌های کارگری نیز در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

وی  ادامه داد: در راستای نظارت بر حسن اجرای  قانون کار از طریق بازرسی‌ها تعداد 28 هزار مورد بازرسی در سال 99 انجام شده و همچنین در سال گذشته  دوره‌های ایمنی برای کارگران و  کارفرمایان معادل 45 هزار  ساعت نفر برگزار شده است.

پناه درباره تعداد حوادث اتفاق افتاده برای کارگران در استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: این حوادث 703 مورد بوده که نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد کاهش داشته است. حوادث بررسی شده در استان در  سال  قبل 948 مورد بوده که نسبت به سال 98  کاهش 9 درصدی داشته است.

وی درمورد عملکرد  بازرسی در کمیته حفاظت در سال 99 ادامه داد: یکی از بحث‌ها کمیته حفاظت فنی در سطح کارگاه‌ها بوده است که مربوط به ایمنی و کنترل کارگاه‌ها است. این جلسات در سطح کارگاه تشکیل می‌شود.  در سال گذشته حدود 4564 صورت‌جلسه در سطح استان بررسی شده و  نواقص در کارگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعداد جلسات بدوی رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور 128 جلسه در سال 139۹ بوده است. همچنین در سال گذشته تعداد عناوین شغلی بررسی شده در کمیته بدوی ۵۳۹۲ عنوان و تعداد عناوین شغلی تایید شده ۱۲۰ عنوان بوده است.

وی در مورد تعداد کل مقرری بگیران بیکاری خراسان رضوی در سال 99 بیان کرد: در دوران کرونا در این مورد با حجم زیادی از درخواست مواجه بوده‌ایم. در سال گذشته حدود 57 هزار نفر مراجعه کننده در این زمینه وجود داشته که با توجه به پرونده‌هایی که بررسی شد حدود 40 هزار  پرونده‌ در سامانه دوباره مورد بررسی و تایید قرار گرفتند و  به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شده است. امروز 17 هزار و 17 نفر مشمول  بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند. در بحث اشتغال مجدد 3764  نفر از این تعداد برگشت به کار شده‌اند که نسبت به سال گذشته حدود 32 درصد افزایش وجود داشته است.

پناه در خصوص تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تصریح کرد: تشکل‌های کارگری همواره یکی از بحث‌های مهم بوده و باید اصل سه جانبه‌نگری در آن رعایت شود. بنابراین باید تشکل‌ها افزایش پیدا کند. تعداد کل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پایان سال 99  حدود 1413 عدد بوده است که  12 درصد نسبت به سال گذشته این تشکل‌ها افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به رتبه استان در تشکل‌های دارای اعتبار گفت: خراسان رضوی در میان استان‌های کشور رتبه دوم تشکل‌های دارای اعتبار کارگری و کارفرمایی را دارد. برگزاری جلسات نظارتی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال گذشته انجام شده است. همچنین  در سال گذشته 149  تشکل کارگری و کارفرمایی جدید در استان تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در  خصوص عملکرد کارآفرینی و اشتغال در سطح استان گفت: عملکرد استان در اجرای طرح معافیت بیمه کارفرما در  سال گذشته  716 نفر و طرح کارورزی  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 760 نفر بوده است.

وی درباره شناسایی فرصت‌های شغلی و به کارگیری جویندگان کار در سال 99 عنوان کرد: تعداد کاریابی‌های استان ۵۵ کاریابی داخلی و  ۱۶ کاریابی خارجی است که تعداد  کارجویان ثبت نام شده در سال قبل 32 هزار و 260 نفر در  سامانه‌های این کاریابی‌ها بوده است.  از این تعداد 10 هزار و 390 نفر به کار گرفته شده‌اند. تعداد فرصت‌های شغلی شناسایی شده نیز 23 هزار و 462  فرصت شغلی بوده است.

پناه با اشاره به « نگاه ویژه‌ به مشاغل خانگی » تصریح کرد: سهیمه ابلاغی به خراسان رضوی با توجه به اعتباراتی که هر ساله وزارت‌خانه به استان‌ها ابلاغ می‌کند در سال گذشته 12 میلیارد تومان بوده که  ۱۰۰ درصد این مبلغ به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته است و مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۶۲ مجوز مشاغل خانگی در سال 1399 در استان صادر شده که ۹۷۷ مورد مربوط به صدور مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۲۸۶ مورد صدور مجوز مشاغل خانگی پشتیبان بوده است. پرداخت تسهیلات به ۴۸۱ متقاضی پشتیبان مشاغل خانگی به مبلغ ۱4 میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان در سال 139۹ منجر به ایجاد ۳۲۴۱ اشتغال تحت پوشش شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مورد عملکرد استان در خصوص اشتغال پایدار روستایی گفت: نگاه ویژه‌ به اشتغال پایدار روستایی یکی از برنامه‌های دولت  تدبیر و امید بوده تا با استفاده از  ظرفیت‌های روستایی اعتبارات تخصیص پیدا کند. مبلغ اعتبارات ابلاغ شده اشتغال روستایی استان 749 میلیارد و 419 میلیون تومان بوده که شامل اعتبارات حمایتی و غیر حمایتی است.

وی افزود: مبلغ تخصیص یافته برای اشتغال روستایی و عشایری 740 میلیارد و 119 میلیون تومان بوده است. بر اساس آخرین امار در  در تاریخ 1399.12.30 تعداد  طرح‌های ابلاغ شده به بانک‌ها 21هزار و 409  طرح بوده و تعداد طرح‌های در حال بررسی 534 طرح است. تعداد طرح‌های مصوب شده نیز 8251 طرح و تعداد طرح‌های منعقد شده در بانک‌ها هم 8240 طرح است و تعداد طرح‌های پرداخت شده 8234 مورد است. مبلغ پرداخت شده هم 620 میلیارد و 448 میلیون تومان است که باعث اشتغال 14 هزار و 731 نفر شده است.

پناه  درباره عملکرد استان درخصوص پرداخت تسهیلات کرونا در سال 99 بیان کرد: با توجه به تعطیلی 14 رسته توسط ستاد ملی کرونا دولت تصمیم گرفت اعتباراتی را در اختیار این 14 رسته قرار دهد. سهم استان از تسهیلات کرونا ۱۳۸۸ میلیارد تومان بوده است . بر اساس 37 هزار و 705 پرونده ثبت نام شده در سامانه کارا  تسهیلات درخواستی حدود ۸۳۵ هزار  و ۵۸۷ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۶۹۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان پرداخت شده که منجر به ۶۲ هزار و ۱۲۴ نفراشتغال تثبیت شده است.

وی درباره تشکل‌های تعاونی در استان گفت: در سال گذشته 184 تعاونی و اتحادیه با  سرمایه ای معادل 312 میلیارد تومان تشیل شده است. تعداد اعضای آن تعاونی ها 2077 نفر هستند که این تعاونی‌ها 1676 نفر فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر 7292 تعاونی  و اتحادیه فعال در استان وجود دارند  که 120 هزار و 478 فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تعداد کارگران ساختمانی در استان را ۱۴۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کل کارگران ساختمانی در انتظار بیمه تامین اجتماعی 11 هزار نفر است و  تاکنون ۵۴ هزار و 982 نفر کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین شناسایی و پرداخت یارانه معیشتی به ۵ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۱ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۵۴ خانوار در خراسان رضوی ویژه خانوارهای متقاضی و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اختصاص داده شد.

پناه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت تعاونی‌ها در استان وضعیت خوبی ندارند، اظهار کرد: فعالیت تعاونی‌ها در استان وضعیت خوبی دارد، اما باید به‌سمت نوع جدید هدایت شود. نگاه ما به تعاونی نگاه سنتی و خانوادگی نیست و نگاه امروز به تعاونی‌ها نگاه نوع جدید است و تعاونی‌ها باید به‌سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

وی در مورد سامان‌دهی کارگران ساختمانی گفت:  مساله سامان دهی در کل کشور مطرح  بوده است.  کمیته‌ای تشکیل شد و ساماندهی کارگران  فصلی را در دستور کار  قرار داد. در حال حاضر ساماندهی کارگران انجام شده و این  ساماندهی نسبت به گذشته  بسیار  وضعیت بهتری دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درمورد هیات تشخیص حل اختلاف در استان گفت: در استان 38 هیات تشخیص و 18 هیات اختلاف  وجود دارد. این هیات در سطح استان افزایش یافته تا زمان رسیدگی و کیفیت آرا افزایش پیدا کند. 79 نفر از نمایندگان دولت در این  زمینه کار می‌کنند. زیرا وقتی پرونده‌ها به دیوان ارجاع داده شده 78 درصد آرا تایید شده است و این نشان دهنده کیفیت آرا است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی کارگری و کارفرمایی میلیارد تومان بوده سال گذشته حدود خراسان رضوی تومان بوده مدیر کل تعاون تعداد طرح میلیون تومان سال گذشته مشاغل خانگی نسبت به سال پرداخت شده تعاونی ها بانک ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی