Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:45:42 GMT

لغو ممنوعیت تردد شبانه در شب‌های لیالی قدر

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۰۸۷

لغو ممنوعیت تردد شبانه در شب‌های لیالی قدر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل بهداشتی در این استان ۵۵ درصد است، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته روند رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، صعودی است اما به میزان مطلوب نرسیده، زیرا متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور، ۶۱ درصد و این میزان، در استان گیلان کمتر از ۵۵ درصد است که باید میزان اطلاع‌رسانی‌ها در این خصوص بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با‌ ابراز نگرانی از عدم رعایت درست دستورالعمل‌های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ و نانوایی‌ها گفت: سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ها و نانوایی‌ها حدود ۵۰ درصد و نگران‌کننده بوده، لذا باید نظارت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای توصیه‌ها توسط کسب‌وکارها به‌ویژه رعایت جدی دستورالعمل‌ها در این مراکز، با جدیت افزایش یابد و ضمن پیگیری و تشدید، با متخلفان برخورد جدی شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به استمرار روند ره‌گیری بیماران کرونایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، روند ره‌گیری بیماران کرونایی را استمرار ببخشد تا از این طریق بیمار در مراحل اولیه ابتلا مورد تشخیص، تحت کنترل، ایزوله و قرنطینه قرار بگیرند.

زارع با اعلام جزئیات برگزاری مراسم عزاداری شب‌های قدر در استان گیلان تصریح کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز فقط در شب‌های قدر برداشته و همچنین مقرر شد مراسم شب‌های قدر و احیاء در ماه رمضان و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و در شهرهای قرمز و نارنجی حتماً مراسم شب‌های احیاء و نمازها باید در فضای باز و در مدت‌زمان دو ساعت  برگزار شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان شهید مراسم عزاداری استاندار گیلان ارسلان زارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین