Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:01:20 GMT

وبلاگ نویس سعودی به ۵ سال زندان محکوم شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۴۵۱

وبلاگ نویس سعودی به ۵ سال زندان محکوم شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری ویکیلیکس‏ سعودی، سازمان حقوق بشر القسط اعلام کرد عبد العزیز العوده که سپتامبر سال ۲۰۱۹ بازداشت شده بود، به پنج سال زندان محکوم شد و دو سال و شش ماه از مدت محکومیت او به علت حضور در زندان به حالت تعلیق درآمد.

حساب کاربری زندانیان اندیشه اعلام کرده بود مقامات آل سعود عبد العزیز العوده را به علت انتشار یک رشته توئیت در حمایت از مسئله فلسطین بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حساب کاربری افزوده بود العوده به علت دفاع مستمر از آرمان ملت فلسطین و مخالفت با موج عادی سازی روابط با تل آویو بازداشت و زندانی شد.

مقامات آل سعود اوایل سپتامبر سال ۲۰۱۹ العوده و بقیه وبلاگ نویس‌ها را به سبب انتشار مطالبی درباره مسئله فلسطین بازداشت کردند و از آنان تعهد گرفتند تا درباره مسئله فلسطین، ‏ عادی سازی روابط یا حمایت از مقاومت فلسطین مطلب ننویسند، اما عبد العزیز العوده اواخر ماه سپتامبر همان سال (۲۰۱۹) دوباره بازداشت شد.

در همین حال با توجه به محبوبیت گسترده العوده میان قشر‌های مختلف جامعه سعودی، ‏ هشتگ عبد- العزیز- العوده در توئیتر به راه افتاد و بسیاری از کاربران همدردی خود را با این جوان سعودی ابراز داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!