Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:40:35 GMT

6 اردیبهشت آغاز واکسیانسون همگانی کرونا در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۶۳۳

6 اردیبهشت آغاز واکسیانسون همگانی کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا در شهرستان شازند دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: آمارها حاکی از آن است تعداد افراد بستری و افرادی که به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند در شهرستان شازند نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر است و همین امر باعث افزایش مرگ و میر در این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا از دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در استان مرکزی آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این امر باید به صورت مدیریت‌شده آغاز شود، گروه سنی بالای ۸۵ سال نخستین گروه هستند که واکسیناسیون برای آنها صورت می‌گیرد که با پیش بینی که شده است به غیر از شهرستان ساوه و خمین حدود ۱۱ هزار نفر افراد بالای ۸۵ سال شرایط واکسیناسیون علیه کرونا را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۸۵ سال به خاطر بیماری‌های زمینه‌ای و سختی تردد دشوارتر است و خواهشمندیم در راستای این موضوع کمک ویژه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی در جهت ایجاد امکانات رفاهی اعم از ایجاد سایه‌بان و غیره برای آنها انجام گیرد تا واکسیناسیون این گروه با کمترین عارضه آغاز شود.

وی ادامه داد: مراکز درمانی با گروه سنی بالای ۸۵ سال با دانشگاه علوم پزشکی تماس بگیرند تا در روز و زمان مشخص واکسیناسیون برای آنها انجام شود و با توجه به حساس بودن این گروه از مراجعه حضوری خودداری شود و افراد فاقد پرونده در مراکز جامع سلامت می‌توانند برای تشکیل پرونده خود مراجعه کنند.

جمالیان گفت: پس از واکسیناسیون گروه سنی ۸۵ سال، سایر گروه‌های سنی همچون ۸۰ سال، ۷۵ سال، ۷۰ سال، ۱۸ تا ۷۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای و غیره مطابق با ورود واکسن به کشور واکسیناسیون خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به اینکه تقریباً ظرفیت بستری بیمارستان‌ها در استان مرکزی تکمیل شده است، گفت: در حال حاضر با انواع روش‌های علمی موجود در حال مدیریت تخت‌های بیمارستانی هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم استان مرکزی باشیم و پیش‌بینی شده که این هفته همین روال بستری در استان وجود دارد.

کد خبر 5196747

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک سالمندی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا واکسن کرونا محدودیت های کرونایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرگان گناوه اردبیل کمک مومنانه انتخابات 1400 محمد علی حق بین دانشگاه علوم پزشکی بالای ۸۵ سال استان مرکزی گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: درحال حاضر، اعضای شبکه محور مقاومت براساس راهبرد «وحدت میدان‌ها» مرحله جدیدی از اقدامات آفندی و تنگ‌تر کردن حلقه آتش علیه اقتصاد اسرائیل را در دستور کار خود قرار داده اند. نکته کلیدی در جریان این مرحله از عملیات مشترک گروه‌های مقاومت علیه منافع رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی اضافه شدن مقاومت اسلامی عراق و گروه سرایا الاشتر بحرین به «حلقه دوم» است.

به عبارت دیگر از این پس این گروه‌ها به صورت مستقیم منافع صهیونیست‌ها را در عمق خاک فلسطین اشغالی و محیط پیرامونی آن هدف قرار می‌دهند. دولت نجات ملی یمن نیز رسماً با انتشار بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات حمایت از مقاومت فلسطین خبر داد. برهمین اساس در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا به واکاوی راهبرد جدید اعضای مقاومت علیه اسرائیل و تأثیر آن بر مذاکرات دوحه- قاهره بپردازیم.

با آغاز دور جدید اقدامات بازدارنده محور مقاومت برای حمایت از گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه، دو عملیات پهپادی گروه بحرینی سرایا الاشتر به اهدافی در بندر ایالات بزرگ‌ترین شگفتانه برای سیستم امنیتی- نظامی اسرائیل بود. این گروه که پس از خیزش مردم بحرین علیه آل‌خلیفه اعلام موجودیت کرد، در سال ۲۰۱۴ در لیست گروه‌های تروریستی کشورهایی مانند آمریکا و کانادا قرار گرفت.

براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های عربی ظاهراً رهبری این گروه بر عهده احمد یوسف سرحان و جاسم احمد عبدالله است. با آنکه این گروه بحرینی (احتمالاً) از خاک عراق یا سوریه اهداف از پیش تعیین شده را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهد اما ورود آن به تحولات میدانی پیام روشنی برای تل‌آویو و متحدان آن در شورای همکاری خلیج فارس دارد. با تشدید اقدامات مقاومت یمن علیه جنوب سرزمین‌های اشغالی، عملاً بندر ایلات از چرخه صادرات- واردات اسرائیل خارج شده است. پس از این رخداد مهم صهیونیست‌ها با همکاری بحرین، امارات، پادشاهی سعودی و اردن تصمیم گرفتند تا کریدور زمینی برای تأمین نیازهای خود از قاره آسیا ایجاد کنند. در چنین شرایطی برخی تحلیلگران معتقدند گروه سرایا الاشتر می‌تواند نقش کلیدی در به بن‌بست رسیدن این طرح ایفا کند.

با تشدید حملات هدفمند مقاومت اسلامی عراق علیه مراکز نظامی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، نیروی هوایی ارتش اسرائیل در بیستم آوریل به مقر فرماندهی حشد شعبی و تیپ ۲۷ ارتش عراق حمله کرد. در همان روز مقاومت عراق هدفی حیاتی را در جولان اشغالی مورد حمله داده بود. دوم مه مجاهدان عراقی مواضع دشمن اسرائیلی در منطقه بحر المیت درهم کوبیدند. شاید مهم‌ترین عملیات و نقطه عطف حملات مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی حمله به مرکز اطلاعاتی «گلیلوات» وابسته به سرویس موساد بوده باشد.

هدف قرار گرفتن این مرکز علاوه بر نشان دادن اشراف اطلاعاتی بالا مقاومت نسبت به مراکز حساس صهیونیست‌ها، نشان دهنده ورود مقاومت عراق به حلقه دوم حمایت از گروه‌های فلسطینی در جنگ غزه است. روز شنبه چهارم مه مقاومت عراق با انتشار بیانیه رسمی از بمباران بندر حیفا با موشک کروز الارقب خبر داد. هم‌اکنون نام مناطقی همچون تل‌آویو، حیفا، ایلات و بلندی‌های جولان در بانک اهداف مقاومت عراق دیده می‌شود و این احتمال وجود دارد که با آغاز حمله گسترده ارتش اسرائیل به رفح دامنه حملات گروه‌های مقاومت عراقی نیز گسترش پیدا کرده و به مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی کشیده شود.

به گزارش شبکه المسیره یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیراً با قرائت بیانیه رسمی، از آغاز مرحله چهارم ارتش در محدوده دریای مدیترانه و هر مکانی که در تیررس موشک‌ها- پهپادهای یمنی باشد، خبر داد. این مرحله شامل دو بخش خواهد بود. نخست؛ تمام کشتی‌هایی که بر خلاف هشدارهای مقاومت در بنادر رژیم صهیونیستی پهلو می‌گیرند، مورد هدف قرار خواهند گرفت. بخش دوم این عملیات با ورود زمینی ارتش اسرائیل به رفح آغاز خواهد شد. به گفته یحیی سریع در این مرحله تمام کشتی‌های مرتبط به شرکت‌های نقض کننده تحریم مقاومت علیه اسرائیل مورد شناسایی قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیات انصارالله ممنوع اعلام خواهد شد.

پس از قرائت این بیانیه در فضای عمومی برخی کاربران فضای مجازی و تحلیلگران از احتمال تجهیز جنبش انصارالله به موشک‌های هایپرسونیک سطح به سطح خبر دادند. به گزارش الجزیره در مرحله چهارم، مقاومت یمن می‌تواند از پهپادهای وعید با برد ۲۵۰۰ کیلومتر و موشک‌های بالستیک برای هدف قراردادن منافع راهبردی و اقتصادی رژیم صهیونیستی بهره ببرد.

همزمان با پیشرفت تحولات میدانی در منطقه شامات، تحرکات دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ادامه دارد. در یک هفته اخیر علاوه بر آنتونی بلینکن و برت مک گورک؛ ویلیام برنز رئیس سازمان سیا نیز برای نظارت و احیاناً چانه‌زنی بر سر برقراری آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی راهی قاهره شده است.

به گزارش رویترز وزیر خارجه آمریکا از همتای قطری خود خواسته است که در صورت عدم پذیرش پیشنهاد آتش‌بس از سوی جنبش حماس، این کشور عربی از نقش «میانجی» خارج شده و دفتر این گروه مقاومت در دوحه بسته شود. به گزارش منابع عبری پیش‌نویس ارائه شده به جنبش حماس شامل طرحی ۳ مرحله‌ای است که براساس آن طی بازه زمانی ۱۲۴ روزه بیش از هزار اسیر فلسطینی، به ویژه ۶۰ الی ۱۰۰ اسیر محکوم به حبس ابد آزاد خواهند شد. تا پایان مرحله سوم ارتش اسرائیل کاملاً از باریکه غزه خارج و فرآیند آزادسازی و تبادل اسرا تکمیل خواهد شد. مهم‌ترین نکته این پیشنهاد عدم اشاره به سه موضوع کلیدی اعلام پایان جنگ با تضمین خارجی، آینده اداره غزه و آغاز فرآیند بازسازی این باریکه است.

کد خبر 6097376

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد