Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@22:35:21 GMT

درخواست مسلمانان آمریکا از جوبایدن

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۷۰۳

درخواست مسلمانان آمریکا از جوبایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یواس‌اِی تودی گزارش داد که شورای سازمان‌های مسلمان ایالات متحده در نامه‌ای به بایدن نوشت که حضور یک نماینده ویژه برای نظارت و مبارزه با اسلام‌هراسی در وزارت خارجه، می‌تواند به حل و فصل مساله‌ای کمک کند که سومین گروه بزرگ مذهبی در آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید به سؤالات پیرامون اینکه آیا دولت آمریکا نماینده ویژه‌ای را برای مبارزه با اسلام‌هراسی منصوب می‌کند یا خیر، پاسخ نداد. اما بایدن هفته گذشته در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز ماه رمضان، خشونت علیه آمریکایی‌های مسلمان را محکوم کرد.

بایدن گفت: آمریکایی‌های مسلمان همچنان مورد آزار، تعصب و جرایم نفرت قرار می‌گیرند. این تعصب و این حملات، اشتباه و ناپذیرفتنی هستند و باید متوقف شوند. هیچ‌کس در آمریکا نباید با ترس از ابراز اعتقادش زندگی کند و دولت من بی‌وقفه برای حفاظت از حقوق و امنیت تمام مردم تلاش خواهد کرد.

بایدن فرمان اجرایی سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ که جلوی ورود تبعه‌های خارجی از ۷ کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را می‌گرفت، لغو کرد. وی همچنین میزبان نشستی با حضور ۲۰ سازمان برجسته مسلمان بود و دولتش رفتار چین با مسلمانان اویغور را نسل‌کشی اعلام کرد.

نماینده ویژه‌ای که شورای سازمان‌های مسلمان ایالات متحده درخواست داده، همچنین می‌تواند به مقابله با تعصب ضدمسلمان در سطح بین‌المللی در کشورهایی نظیر میانمار- که در آن ۱۳۰ هزار مسلمان روهینجایی در ۲۴ اردوگاه زندانی هستند- و چین- که طبق گزارش سازمان ملل در اردوگاه‌های بازپروری منطقه سین کیانگ آن اویغورها به صورت سیستماتیک تحت تعرض، آزار جنسی و شکنجه قرار می‌گیرند- بپردازد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت این وزارت‌خانه نمی‌تواند با هیچ کاندیدای بالقوه‌ای صحبت کند.

وی اظهار کرد: دولت بایدن به ارتقای احترام جهانی برای آزادی مذهب یا اعتقاد برای همه، از جمله اعضای جوامع مسلمان در سراسر جهان، متعهد می‌ماند. ما همچنان تلاش‌ها برای تعامل با مسلمانان جهان در مسائل دارای نفع مشترک، در حمایت از اهداف مشترک، و نیز پیشبرد سیاست خارجی را در اولویت قرار می‌دهیم.

این شورا علاوه بر درخواست انتصاب نماینده ویژه وزارت خارجه، درخواست کرد بایدن مسلمانان را در تمام سطوح دولت دخیل کند، با رهبران جوامع مسلمان دیدار کند و اصلاحات سیستماتیک سیاسی برای حل تبعیض ضدمسلمانان را مدنطر قرار دهد.

"حاتم بازیان"، مدیر پروژه تحقیقات و مستندسازی اسلام‌هراسی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در این باره اظهار کرد: لغو منع سفر، بی‌عدالتی که بر مسلمانان روا شده را از بین نمی‌برد.

کد خبر 597118 برچسب‌ها اسلام و مسلمانان ایالات متحده آمریکا اسلام‌ ستیزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسلام و مسلمانان ایالات متحده آمریکا اسلام ستیزی نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام

شیخ احــمد آرول، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب هدف کشورهای غربی را برای حذف معنویت گرایی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همه اهداف و نقشه های کنونی غرب در روند محو و نابودی موج معنویت خواهی و گرایش به ارزش های الهی و پیشی گرفتن از تمدن جاری است. در این راستا دشمنان سعی دارند در نظام باورها و گفتارها و کارکردهای جوامع اسلامی تغییر ایجاد کنند و دین مبین اسلام را منزوی سازند.

شیخ احــمد آرول با بیان اینکه تلاش برای دولت سازی و ملت سازی و ایجاد تفرقه های مذهبی در همین راستا بوده است، ادامه داد: نتایج اجرای این طرح ها در منطقه خاورمیانه در بروز جنگ های نظامی و تنش های دینی و اعتقادی دیده شده است. بنابراین کشورهای مسلمان باید با علم به این واقعیات و تلاشی که برای دگرگونی در منطقه صورت می گیرد، متناسب با توصیه های دین اسلام پیش روند و رویکرد خود را براساس یک الگوی متناسب با ارزش‌ها و هنجارهای بومی انجام دهند.

وی همچنین گفت: دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تغییر در الگوی مناسبات خاورمیانه و حوزه کشورهای مسلمان تلاش کرده اند  ابتدا با راهبرد نرم افزاری خاورمیانه اسلامی را مهار کنند و با تمرکز فعالیت های خود برای محدود کردن حوزه بازیگران بزرگ، مانع از به ثمر رسیدن تمامی اقدامات اسلامی شوند و مانع از شکل گیری خاورمیانه اسلامی گردند.

شیخ احــمد آرول ادامه داد: موفقیت در صحنه فلسطین، این توانایی را به نظام کشورهای خارج از منطقه می بخشید تا زمینه را برای اشغال رسمی سرزمین فلسطین فراهم کنند و ساختار مورد نظر خود را درونی سازند. غرب حتی در این مسیر گروههای تروریستی را تقویت کردند و انها را در کشورهای مسلمان برای ایجاد تنش افروزی فعال کردند.

او تصریح کرد: طرح عادی کردن حضور اسرائیل در منطقه و در دست گرفتن سرنوشت سیاسی منطقه هدف غایی کشورهای فرامنطقه است که منافع همه کشورهای مسلمان را به خطر می اندازد. دشمنان با این طرح به دنبال بی اثر کردن نقش و اثرات دین از چارچوب روند تحولات منطقه هستند و امیدوارند که با دین زدایی منطقه نگاه مسلمانان به موضوع اسرائیل تغییر کند.
 

دیگر خبرها

  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب