Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@04:01:35 GMT

کرونای هندی چیست؟ 9 کار مهم در برابر ویروس جهش یافته

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۹۸۶

کرونای هندی چیست؟ 9 کار مهم در برابر ویروس جهش یافته

عصر ایران - "چهار روز ، یک میلیون مبتلای جدید به ویروس کرونا " ؛ این آخرین آمار هند است، کشوری که می گویند سیستم درمانی اش در آستانه فروپاشی است که اگر چنین شود، یک فاجعه بزرگ انسانی در دمین کشور پرجمعیت جهان رخ خواهد داد و متهم اصلی کرونای هندی است.

هند نخستین بار کرونای جهش یافته را تحت عنوان ژنوم B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1.617 مهر پارسال به پایگاه داده‌های جهانی (GISAID) گزارش کرد. بنابراین، کرونای هندی نوظهور نیست اما در روزهای اخیر، به طور عجیبی این ویروس گسترش یافته است و دلیل اش هنوز بر ما پوشیده است. طبق اعلام مقامات بهداشتی هند، حدود 60 درصد مبتلایان جدید (در ایالت های تحت مطالعه)  آلوده به این نوع جهش یافته اند.


سازمان بهداشت جهانی هنوز درباره این که ویروس هندی، تا چه اندازه کشنده است تحقیق می کند ولی فارغ از میران مرگبار بودن این ویروس، آنچه مسلم است، این که کرونای هندی، قدرت شیوع بسیار بالایی دارد. علت این امر نیز طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، "جهش مضاعف " است. ابتلای 346786 هزار نفر به کرونا تنها در یک روز (23 آوریل) در هند، شاهدی بر این مدعاست. این در حالی است که یک ماه قبل از آن، تعداد مبتلایان  47262 هزار نفر بود. به عبارت دیگر، طرف یک ماه، تعداد مبتلایان روزانه، بیش از 7 برابر افزایش یافته است. بدیهی است در این مدت، امکانات درمانی متناسب با این مقدار رشد نکرده است.

دانشمندان در این باره تحقیق می کنند که آیا واکسن ها موجود می توانند در برابر کرونای هندی مصونیت ایجاد کنند یا خیر. تا کنون واکسن های ضد کرونا، در برابر انواع جهش یافته، دستکم بخشی از کارآمدی خود را حفظ کرده و به ویژه از ابتلا به درجات حاد کرونا جلوگیری کرده اند. 

احتمال دیگری که درباره کرونای هندی می رود این است که میزان آنتی بادی تولید شده در بدن مبتلایان، 50 درصد کمتر باشد و این به معنی ایمنی کمتر و شیوع بیشتر خواهد بود.

به دلیل ناشناخته بودن ماهیت این ویروس و البته قدرت انتقال بالای آن، بسیاری از کشورها پروازهای خود به هند را معلق کرده اند ولی تجربه یک سال و اندی جهان نشان می دهد که ویروس های جهش یافته، بالاخره راه خود را خواهند یافت و دیر یا زود در سراسر جهان گسترش می یابد.

با توجه به این که ویروس هندی به طور جدی کشور ما را نیز تهدید می کند و قدرت سرایت فوق العاده عجیب و بی سابقه ای دارد، توصیه های زیر را جدی بگیرید:

1- واقعاً تا جایی که می توانید در خانه بمانید. دور همی ها را حتما لغو کنید. قدرت انتقال ویروس هندی چندین برابر ویروس انگلیسی است و قابل توجه این که ویروس انگلیسی هم چندین برابر ویروس اولیه (چینی) قدرت سرایت دارد.
کافی است چند ثانیه در مجاورت تنفس کسی قرار بگیرید که آلوده به ویروس هندی یا انگلیسی است!

2- از دو ماسک استفاده کنید.

3- حتماً با افراد دیگر، فاصله یک و نیم تا دو متری را اعایت کنید.

4- در آسانسور حرف نزنید.

5- در محیط های سربسته، حتماٌ پنجره ها را باز بگذارید و تهویه مناسب داشته باشید.

6- بعد از برگشتن به خانه، حتماً غرغره آب نمک (رقیق) کنید و آن را به حفره های بینی هم بکشید.

7- قدرت سیستم ایمنی خود را با خوردن میوه، سبزی، دمنوش های مناسب گیاهی، داروهای تقویت کننده، بالا ببرید تا در صورت ورود ویروس، بدن تان بتواند مقاومت کند و پیروز شود. خط دفاعی را خوب ببندید.

8- با بروز اولین علائم، به پزشک مراجعه و درمان خود را شروع کنید. در این باره سستی نکنید. خیلی ها فقط به این خاطره فوت کرده اند که دیر نزد پزشک رفته اند. تا بهبودی کامل، از قرنطینه خارج نشوید.

9- با مشورت پزشک تان از برخی روش ها و داروهای مجرب و تاییده شده طب سنتی (مثل بخور) هم می توانید استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: بازنشر: این داروی گیاهی تا کنون جان بسیاری از بیماران بدحال کرونایی را نجات داده است (+ ویدئو و تصاویر آموزشی فراوری خانگی) کرونای جدید به احتمال قوی سراغ شما هم خواهد آمد/ روش های تجربه شده برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس لینک کوتاه: asriran.com/003HA6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برابر ویروس کرونای هندی ویروس هندی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که نسخه‌های انگلیسی و فارسی آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقا و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده در رابطه با روایتی از آیت‌اللله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تاکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تاکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های مان، متعهد می‌باشیم. علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم