Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:34:09 GMT

چین: هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۵۱۲۵

چین: هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در نشست مجازی یک اندیشکده آمریکایی تأکید کرد که هیچ نیرویی صلاحیت دخالت در راه انتخاب شده از سوی دیگر کشورها را ندارد و هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین‌المللی چین، «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در نشست مجازی اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا تأکید کرد که هیچ کشوری نباید الگوی مد نظر خود را به دیگر کشورها تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه چین در این نشست تأکید کرد:هیچ نیرویی صلاحیت دخالت در راه انتخاب شده از سوی دیگر کشورها را ندارد و هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند. خوب و یا بد بودن نظام و راه هر کشوری باید توسط مردم خود آن کشور قضاوت شود. ما نه از دیگر کشورها الگوبرداری می کنیم و نه می خواهیم اندیشه خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم. چین خواستار آن است که کشورها راه توسعه مطابق با وضعیت و خواست مردم خود را انتخاب کنند، به یکدیگر احترام بگذارند و از تجربیات یکدیگر بهره ببرند.

وی افزود: اخیراً برخی از افراد، رویارویی چین و آمریکا را دعوای "دموکراسی و اقتدارگرایی"می خوانند و کشورها را به شکل ایدئولوژیک تقسیم می کنند اما دموکراسی کوکاکولا نیست که در آمریکا تولید شود و در سراسر جهان یک مزه داشته باشد. اگر در سراسر جهان تنها یک الگو و یک تمدن وجود داشته باشد، نشاط و سرزندگی جهان از بین خواهد رفت.

وانگ یی خاطرنشان کرد: واقعیات ثابت کرده که انتخاب راه سوسیالیستی با ویژگی های چین نه تنها جمعیت 1 میلیارد و 400 میلیون نفری چین را از فقر رهایی بخشیده بلکه باعث شده ملت چین بار دیگر خدماتی بزرگ و مهم را به پیشرفت تمدن بشر انجام دهد. دموکراسی سوسیالیستی چین نمایانگر خواست و اراده مردم چین و منطبق با وضعیت چین است و از پشتیبانی مردم چین نیز برخوردار است. زدن برچسب "اقتدارگرایی" و "دیکتاتوری" به چین تنها به دلیل تفاوت نظام سیاسی چین با آمریکا، خود یک رفتار غیر دموکراتیک است. دخالت در امور داخلی کشورها به بهانه دموکراسی و حقوق بشر باعث ایجاد تفرقه و رویارویی می شود و ناآرامی و حتی فاجعه به بار خواهد آورد.

اندیشکده روسی|دموکراسی غربی به فرصتی برای نفوذ در روسیه تبدیل نمی‌شودکرملین: رهبران روسیه و چین با تحمیل دموکراسی آمریکایی مخالفندسیستم لیبرال دموکراسی هیچ فلسفه و دلیل عقلی و علمی نداردزاخارووا: غربی‌ها به‌جای درس دموکراسی دادن به روسیه، مشکلات خود را حل کنندنقدی بر مقاله «تقدم تکنوکراسی بر دموکراسی» قوچانی/تناقضات سیستماتیک توسعه آمرانه

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین دیگر کشورها هیچ کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا

ایسنا/ایلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد و گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند و خدمت در بنیاد شهید به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

«محمدسبحان حسنی»  امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با قدردانی از خدمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و آرزوی توفیق برای سرپرست جدید این بنیاد، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد. خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگزاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی با بیان اینکه بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی با بیان این‌ که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، گفت: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد