Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@10:34:26 GMT

اولین تصویر رنگی ثبت شده توسط بالگرد "نبوغ"

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۵۳۰۰

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، این بالگرد که در روز ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) دومین پرواز خود را انجام داده بود اکنون برای پرواز سوم آماده می‌شود. دومین پرواز "نبوغ" ۵۲ ثانیه به طول انجامید و در این پرواز تقریبا پنج متر بالا رفت و به اندازه‌ی دو متر نیز به طرفین حرکت کرد و سپس در جای خود معلق ماند تا با انجام سه چرخش به دوربین‌های رنگی‌اش امکان ثبت تصاویر از جهات مختلف را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"نبوغ" در پرواز اولش تنها تصاویر سیاه و سفید ثبت کرده بود. این تصویر رنگی که در روز جمعه توسط ناسا منتشر شد، اولین تصویری است که توسط یک وسیله‌ی هوایی مستقر در مریخ ثبت شده است.



در دو طرف تصویر می‌توان دو تا از پایه‌های این بالگرد را دید و در بخش پایینی تصویر سایه "نبوغ" قابل مشاهده است.

اثراتی از حرکت مریخ‌نورد "استقامت" بر روی سطح مریخ نیز در این عکس مشخص است. "استقامت" این بالگرد را در محل مورد نظر قرار داده و از آن دور شد.

نبوغ در روز یکشنبه پرواز دیگری خواهد داشت و داده‌های آن در ساعت ۱۰:۱۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۸:۴۶ تهران) به اتاق کنترل آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا خواهد رسید.

در پرواز روز یکشنبه این بالگرد ارتفاعی مشابه، اما با سرعت بیشتر طی خواهد کرد. سرعت "نبوغ" در پرواز‌های قبلی ۰.۵ متر بر ثانیه بود و قرار است این سرعت به دو متر بر ثانیه برسد. این بالگرد پیش از فرود ۵۰ متر نیز به سمت شمال سیاره حرکت خواهد کرد.

مدت زمان این پرواز ۸۰ ثانیه برنامه‌ریزی شده و "نبوغ" مسافت ۱۰۰ متر را طی خواهد کرد که طولانی‌ترین زمان و مسافتی است که این بالگرد تاکنون داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی رستم قاسمی دعای روز یازدهم رمضان نبوغ مریخ نورد استقامت بالگرد نبوغ گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی رستم قاسمی دعای روز یازدهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافتن عدد متفاوت در کمتر از 10 ثانیه (سرگرمی تصویری)

عصر ایران - در ادامه یک سرگرمی تصویری یافتن مورد متفاوت ارائه شده است. در تصویر زیر تعداد زیادی عدد 383 در چند ردیف و ستون دیده می شوند. اما بین آنها یک عدد 363 پنهان شده است.

 

 

چالش این است که عدد متفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید.

 

حل کردن منظم این قبیل معماهای تصویری می تواند به بهبود سطوح تمرکز کمک کرده و همچنین در تقویت مهارت های مشاهده ای انسان نقش داشته باشد.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

 

در تصویر زیر محل قرارگیری عدد 363 مشخص شده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کدام مثلث متفاوت است! (معمای تصویری)

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • (ویدئو) ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد!
  • گل‌های ثانیه پایانی بایرلورکوزن؛ ژابی آلونسو نمی‌بازد! / فیلم
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • یافتن عدد متفاوت در کمتر از 10 ثانیه (سرگرمی تصویری)
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • لمس ثانیه های یك تولد/ روز جهانی تکریم ماما