Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:47:13 GMT

نیروی دریایی اندونزی غرق شدن زیردریایی خود را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۵۴۵۱

نیروی دریایی اندونزی غرق شدن زیردریایی خود را تایید کرد

به گزارش ایرنا از بانکوک پست، نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد که زیردریایی مفقود شده در ساحل بالی غرق شده است.

بیانیه نیروی دریایی اندونزی در مورد غرق شدن زیردریایی این کشور امید نجات یافتن ۵۳ خدمه را کمتر کرده است.

"یودو مارگونو" رییس نیروی دریایی اندونزی گفت که تیم جستجو قطعاتی از داخل زیردریایی (Nanggala ۴۰۲) را کرد که ذخایر اکسیژن آنها از قبل تمام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مفقود شدن زیردریایی اندونزی در یک هفته گذشته ناوهای جنگی، هواپیماها و صدها نفر از پرسنل نظامی در جستجوی این زیردریایی هستند. مقامات گفته بودند زیردریایی ساخت آلمان فقط سه روز پس از قطع برق به اکسیژن کافی مجهز شده است.

رئیس نیروی دریایی اندونزی به خبرنگاران گفت: موارد پیدا شده ممکن نیست از کشتی دیگری باشند.

زیردریاییِ «کی. آر. ای نانگالا-۴۲۰ - KRI Nanggala ۴۰۲» روز چهارشنبه هفته گذشته (اول اردیبهشت) در حین انجام یک رزمایش دریایی در نزدیکی جزیره بالی این کشور ناپدید شد.

مقامات اندونزی از احتمال غرق شدن این زیردریایی در اعماق ۲ هزار و ۳۰۰ فوتی (حدود ۷۰۰ متری) از سطح دریا خبر داده‌اند که خیلی فراتر از عمقی است که این زیردریایی برای آن طراحی شده است.

این زیردریایی که در سال ۱۹۷۷ میلادی در آلمان ساخته شده و به صورت رسمی از سال ۱۹۸۱ به ارتش اندونزی پیوسته است، یکی از ۵ زیر دریایی ارتش اندونزی و در واقع از قدیمی ترین زیردریایی‌ های این کشور به شمار می‌آید.

برچسب‌ها آلمان اندونزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلمان اندونزی آلمان اندونزی اخبار کنکور نیروی دریایی اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - یک شرکت اوکراینی مستقر در امارات مدعی توسعه یک زیردریایی رادارگریز به نام کرونوس (Kronos) شده است که می تواند بازی را در جنگ جاری روسیه و اوکراین تغییر دهد.

شرکت هایلند سیستمز (Highland Systems) زیردریایی بدنه هیدرودینامیک خود را اولین بار در نمایشگاه دفاع و امنیت دریایی (ناودکس) در سال 2023 معرفی کرد.

الکساندر کوزنتسوف، بنیانگذار هایلند سیستمز و طراح اصلی آن، گفت که این زیردریایی ابتدا برای دو هدف ساخته شد – حمل کارگران برای انجام تعمیرات زیر آب و تامین نیازهای سفرهای لوکس افراد فوق ثروتمند.

با این وجود، حمله روسیه به اوکراین، کوزنتسوف و تیمش را مجبور به طراحی دوباره زیردریایی برای عملیات نظامی کرد.

به گفته سازندگان، این زیردریایی دارای بدنه ای فولادی است که با مواد کامپوزیت پوشانده شده تا امکان تشخیص و شناسایی آن دشوارتر شود.

ابعاد و ویژگی ها

به گفته هایلند سیستمز، این زیردریایی می تواند به راحتی 10 مسافر را در خود جای دهد و حتی برای عملیات تجاری و نجات مناسب است.

کرونوس می تواند تا 3000 کیلوگرم وزن را در آب حمل کند و وزن آن 10000 کیلوگرم است.

این زیردریایی می تواند با بیشینه سرعت 80 کیلومتر در ساعت روی آب حرکت کند و بیشینه سرعت آن در زیر آب تا 50 کیلومتر در ساعت است. عمق کاری آن 100 متر است و می تواند به بیشینه عمق بحرانی 250 نیز برود.

زیردریایی کرونوس می تواند با سوخت دیزل یا باتری کار کند. باتری آن پس از یک بار شارژ کامل می تواند تا 18 ساعت نیروی مورد نیاز زیردریایی را تامین کند. ژنراتور می تواند امکان استفاده از زیردریایی تا 36 ساعت را ممکن کند و در حالت هیبرید در مجموع 54 ساعت زمان عملیاتی برای زیردریایی فراهم می شود.

همچنین ادعا شده است که برد عملیانی کرونوس 1000 کیلومتر است و امکان کنترل آن از راه دور وجود دارد.

با این وجود، مهم ترین ویژگی کرونوس بنابر ادعای هایلند سیستمز، توانایی چرخش آنی 180 درجه با سرعت کامل است که از این نظر اولین نمونه در جهان محسوب می شود.

به گفته شرکت سازنده، شکل سفره ماهی مانند زیردریایی کرونوس موجب می شود تا یک وسیله نقلیه پنهانکارتر و چابک تر نسبت به زیردریایی های کلاسیک باشد.

تسلیحات و تاکتیک های دیگر

بنابر ادعای هایلند سیستمز، موتور الکتریکی و پوشش جذب کننده سونار، کرونوس را به یک زیردریایی رادارگریز خطرناک تبدیل می کند.

جدا از توانایی شلیک اژدر، این زیردریایی می تواند به صورت پنهانی به کشتی های دشمن نزدیک شده و مین های مغناطیسی را متصل کند و سپس انفجار آنها از فاصله ای ایمن صورت بگیرد.

کرونوس می تواند در آب های کم عمق تا 15 متر فعالیت کند و بیشینه سرعت آن، این زیردریایی را به یک شناور ترسناک در عصر امروز تبدیل می کند.

بنابر گزارش های منتشر شده، زیردریایی کرونوس می تواند شش اژدر بلک اسکورپیون (عقرب سیاه) را حمل کند که توسط شرکت اسلحه سازی لئوناردو تولید می شود.

با این وجود، توانایی چرخش سریع و فرو رفتن مستقیم به بستر اقیانوس است که کرونوس را به گزینه ای ارزشمند که باید به آن توجه شود، تبدیل می کند. همچنین، بیشینه سرعت این زیردریایی تعقیب و غلبه بر آن توسط شناورهای دشمن را دشوار می کند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آریهانت ؛ وقتی یک سوتی پروژه مخفیانه هند را 10 ماه غیرفعال کرد! (+عکس)

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد