Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنبی شهیکی رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در راستای توزیع عادلانه خدمات پژوهشی-آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و با هدف کمک به دانشجویان خلاق و دارای ایده برای رفع موانع در شناخت بهتر استعدادهای خود، یادگیری مهارت‌های تیمی و رفتار حرفه‌ای در محیط کاری، مدرسه اشتغال سیستان وبلوچستان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه در سیستان‌وبلوچستان دانشجویان و جوانان خلاق و توانمند زیادی وجود دارد به منظور حمایت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آنها، دومین مدرسه اشتغال کشور در این استان دایر شد که هم‌اینک ۴۵۰ نفر از دانشجویان خلاق و جوانان دارای ایده به این مدرسه معرفی شده‌اند.
رییس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در مدرسه اشتغال تلاش می‌شود تا داوطلبان با نگاهی به درون، الگوی رفتاری و جنس شغلی خود را دریابند و پس از آن با آگاهی کامل از ظرفیت‌های خود، اولین و مناسب‌ترین شغل را آگاهانه انتخاب کنند که این مدرسه در راه بهره‌مندی از استعداد و قابلیت‌های فارغ‌التحصیلان سال‌های اخیر دانشگاه‌های معتبر، طرح‌های متنوعی را برای شناسایی و توسعه قابلیت‌های علمی و عملی افراد در نظر گرفته و امیدواریم با برقراری ارتباط اصولی دانشگاه و سازمان‌های فنی، شکوفایی صنعت و علم را بیش از پیش شاهد باشیم.
وی بیان کرد: به طور کلی حضور در این مدرسه به صورت داوطلبانه است و افراد باید هزینه‌ای را بابت شرکت در دوره‌ها پرداخت کنند اما با رایزنی‌های صورت گرفته افرادی که توسط پارک و علم فناوری معرفی می‌شوند با تخفیف ۸۰درصدی از خدمات این مدرسه بهره‌مند می‌شوند.
شهیکی خاطرنشان کرد: این ۴۵۰ فرد برگزیده در مرحله اول پس از گذراندن دوره‌های آموزشی رایگان، تحت حمایت پارک قرار می‌گیرند و تا حد توان و ظرفیت موجود برای رشد خلاقیت و استعدادهای آنها و همچنین ورود به بازارهای کار تلاش می‌شود که خودکفایی و افزایش تولید ملی از اهداف اصلی این مدرسه اشتغال است.
وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت ایجاد شده و هماهنگی با مدرسه اشتغال شریف و دانشگاه سیستان وبلوچستان؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به پارک علم وفناوری ضمن آشنایی بیشتر با شرایط و ضوابط موجود و حمایت‌های مادی و معنوی پارک، در این مدرسه اشتغال ثبت‌نام کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
رییس پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان گفت: در حقیقت شکوفایی و شناسایی توانمندی افراد و اتکا به درون یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این مدرسه است و پس از آنکه فرد به شناخت جامع و کاملی از خود رسید دوره‌های تخصصی خودمدیریتی، مهارت‌های ارتباط درونی و بیرونی، کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و تعامل با محیط کار را آموزش می‌بیند که نتیجه آن ورود موفق و با درصد ریسک پایین به عرصه اشتغال و کارآفرینی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک علم و فناوری اشتغالزایی جوانان سیستان وبلوچستان مدرسه اشتغال پارک علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان